Reklama

Reklama

KZ9 - Lager di Sterminio

  • USA S.S. Extermination Love Camp (více)

Recenze (7)

Sinusiridum 

všechny recenze uživatele

...za oněch dávných časů, kdy to bylo zrovna IN...asi dobrý :-), pro filmový nadšence, co to berou jako historickou záležitost asi taky, ale v dobách současných trochu nechtěně k smíchu, zejména pro ne-obdivovatele žánru : nahatiny s účesy á la 70tky a němci, co jsou skoro všichni úplně nejčernější italové, mno ani ty hrůzy nejde brát moc vážně, znásilňování (rozuměj mačkání koz) chlápkem co má zamalovaný 4 zuby a pořád vyplazuje jazyk, aby vypadal hodně děsivě, fakt nic moc...a ohledně lékařských experimentů, kde snad u všeho byl nějakej vytřeštěnej úchylák/úchylačka..no.. Ale tak možná, že nějakej asi tak 60ti letej nenáročnej týpek se u výstavy neholených klínů potěší. Levný softporníčko v rádoby šokujících kulisách, co mě moc nebavilo. Má to už hodně prošlou dobu spotřeby. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Nacistický sexploit a predstaviteľ tzv. W.I.P. filmov, ktoré Bruno Mattei z pozície režiséra a scenáristu, miestami trocha netradične ozvláštňuje inšpiráciou vychádzajúcou zo skutočnosti, historických faktov a domnienok, prípadne použitím aj krátkych šotov z holokaustu, slúžiacich ako balzám na dušu zvrátených chúťok hlavy experimentálneho campu kapitána Wiekera – bezcitného nacistického prasaťa. KZ9 - Lager di Sterminio je akýmsi, dalo by sa povedať medzičlánkom medzi nazi titulmi Lager SSadis Kastrat Kommandantur (1976) a neskorším, ale tohoročným La Bestia in calore (1977). V porovnaní s nimi, Bruno Mattei ťahá tým správnym smerom. Isté podchytenie skutočnosti, drsné zábery nevyberavej tyranie za múrmi koncentračného tábora, nevyznievajú zas tak vtipne prípadne amatérsky, ako spomínané sexploity. Aj keď silné momenty sa nájdu v každom. Koncentračný tábor Bruna Matteia obohnaný ostnatým drôtom, špinavým sociálnym zariadením, spaľovacími komorami, experimentálnym laboratóriom, a množstvom pokusných morčiat – často odhalených žien, je skutočným peklom na zemi. Otváracia sekvencia filmu z deportácie vybraných väzenkýň z koncentračného tábora Ravensbrück – skutočného nacistického tábora situovaného 90km od Berlína, v ktorom počas Druhej svetovej vojny zahynulo odhadom až 92 000 žien a detí z celkového počtu 130 000, sa za doprovodu úvodných tituliek presúva hneď do už zmysleného koncentračného tábora Rosenhausen, experimentálneho campu pod vedením riadiaceho doktora a súčasne veliteľa campu, dr. Wiekera. Rosenhausen, pre Führera zariadenie vysokej priority, má prispieť v čase vojny k objasneniu istých experimentálnych lekárskych zákrokov, otestovať funkčnosť novo vyvinutých bojových plynov, prebrať hybernovaných nacistov k životu, vykántriť pliagu čistej rasy – homosexualitu, a to všetko zásluhou ťažkých obetí z pomedzi radov väzenkýň, pokusných morčiat, neraz bitých a ponižovaných ľudských bytostí. Marte, jednej z nich, pripadne zásluhou jej bývalých lekárskych skúseností, pozícia po boku koordinátora týchto zverstiev, skúseného doktora Davida Meisela. Ako sa so zvolenou úlohou vyrovná, je len na nej. Po všemožných zvratoch, halde zvráteností a nacistických experimentoch, z časti vychádzajúcich zo skutočných vojnových informácii podchytených aj písomne archívmi, KZ9 - Lager di Sterminio končí titulkovým, informačným záverom, mapujúcim osud niekoľkých nacistických pohlavárov. ()

Reklama

G04T 

všechny recenze uživatele

Tohle že natočil "italský Ed Wood" Bruno Mattei? Nechce se mi věřit vlastním očím... Tohle je snad lepší i než Ilsa.. jo je... Tohle je druhej nejlepší nazisploitation hned po nepřekonatelnym Salu a asi jedinej nazisploitation, kterej měl vyloženě hororovou atmosféru. Tenhle film jsem hledal docela dlouho, hrozně se na něj těšil, čekal od toho hodně a dostal něco nezapomenutelnýho. Příznivci nazisploitation subžánru budou stejně nadšený jak já. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Pokud jsem minule u "Red Nights of the Gestapo" napsal, že není tím horkým kandidátem na top Nazisploitation film jak jej mnozí považují, tak u Matteieho "KZ9 - Lager di Sterminio ", tomu tak klidně může být! Trvalo mi déle jak 4 roky, než jsem se odhodlal tento film konečně shlédnout a s tím oddalováním jak se zdá, jsem nakonec udělal jen dobře, tehdy tu nebyl ani jeden komentář a hodnocení u filmu bylo asi na 5 kusech, a za tu dobu ty čísla kupodivu moc nevystoupaly, což je dobře, bude to asi tím, že spousta lidí zná jen tu největší klasiku v čele s nepřekonatelnou Ilsou a 3 filmy (z toho dva od režiséra Garonneho) které před časem vyšly u vydavatelství Řitka video. Tento "odpadový" skvost, tedy i nadále nenápadně uniká pozornosti nejen fanouškům žánru, ale i všem ostatních, což je na jednu stranu dobře (především kvůli různým trollům a pitomcům co tu hodnotí filmy které nevidí atp) ale na druhou stranu, to svědčí o malé informovanosti. Režisér Mattei (často přezdívaný Ed Wood italské kinematografie) snad nikdy nenatočil jediný film, který by tady byl ohodnocen více jak 70% a byl tedy červených barvách, tento sleazemeister, často točil filmy, které už někdy a někde natočeny byly, dokonce i v Itálii, šlo o filmy se strašně nízkými výrobními náklady, o jeho vlastní verze-předělávky (nejčastěji o exploit/sexploit filmy ze subžánrů Nazis - těmi začal, dále WIP, zombies, cannibals, etc), většinou nutno říci že pitomé, tady tomu ale tak kupodivu vůbec nebylo. "KZ9 - Lager di Sterminio "vzniklo v samém rozkvětu tohoto (sub)žánru, byl to režisérův druhý žánrový počin v tomto žánru (viz jeho první film ze stejného roku, "Casa privata per le SS"), ten jsem zatím neviděl. Nebudu se tu rozepisovat o ději, to už ostatně učinili moji kolegové, já jen dodám, že je to celé typicky Matteiovské, tedy extrémně těžké a ošklivé (skoro nestravitelné), neuvěřitelně temné (záměrně špatně osvětlené, což přispívá k perfektní ponurosti), brutální, nechutné, znepokojující, nelidské, úzkostlivé a provokativní, je fakt, že je to občas hnáno až do krajnosti - tzv ad absurdum. "Women's Camp 119" je dále především nesnesitelná a neskutečně depresivní atmosféra strachu a úzkosti (tomu tady ostatně brilantně napomáhá parádně ponurá a dobře vybraná hudba), film je až po okraj od samého začátku až po konec, napěchován hnusem, špinavostí, násilím a odporně slizkými charaktery, je to jedna veliká přehlídka frontální nahoty, sexu, brutality, a narušených postojů, viz neustále ponižování, svévolné bití, odporné znásilňování (k tomu tady mají jedno cvičené degenerované monstrum), někteří z vězňů tu jsou vystavovány nelidským lékařským experimentům (občas legrační, jako třeba (ne)léčení homosexuálu, nebo pokusy o oživení na smrt zmražených nacistických vojáků, za pomoci tělesná tepla od horkých nahých prostitutek, což pak ve finále dělá ještě lásku!), jiní jsou tu likvidováni v plynových komorách, vidíme tu i jednu ošklivou transplantaci dělohy, dále souboje žen o přežití a zavděčení se jejich katům (které docela s přehledem a přiměřeně hráli Ivano Staccioli - velitel tábora, De Simone - hlavní Kápo Marta, a Gabriele Carrara hnusný sadistický Nadporučík), nekrofilii, lesbické doteky, jedna provinilá holka tu pomalu umírá poté co byla střelena otrávenou kulkou, někteří z nich už to neustále mučení a zneužívání nemohou vydržet a tak se rozhodnout pro útěk. Do té doby tedy do útěku to ještě šlo, samotný útěk a všechny věci kolem jsou ale dost chaotické a uspěchané a spíše pak směšné, tady trochu zklamání, to se trochu obrací až opětovnou deportací chycených vězňů-útěkářů zpátky do fašistické mučírny, tady se film opět trochu zvedá, nabírá na vážnosti a obrátkách, je tu jedna skutečně dojemná scéna ke konci filmu, kterou by režisérovi mohl závidět kdejaký vojensko-dramatický film z války a záviděli by mu jí dost jistě i daleko vážnější a uznávanější tvůrci. Je to scéna čekání na smrt ústřední dvojice, a zpívaná ukolébavka "IZRAEL" na podporu odsouzených (od ostatních vězenkyň) a ke zlosti velitele - (aneb v jednotě je síla), asi ještě dlouho po shlédnutí filmu, se mi bude tato znepokojující scéna a melodie přemítat v hlavě. No a film pak má i docela překvapivý a nečekaně pesimistický konec, jiný než v mnoha podobných filmech, myslím si, že film měl za úkol a za cíl, upozornit na dosud nepotrestané zločiny spáchané za druhé světové války (v této době jich bylo stále hodně, a to po celém světě), z části to co tu vidíme, se bohužel skutečně i odehrálo, takže samotný film (ne příběh), vychází částečně podle reálných historických události a faktů které se za 2. světové války staly (včetně některých postav, viz lékařské experimenty šíleného dr. Mengeleho), a to je vždy silný zážitek. Z toho co jsem v tomto specifickém subžanru viděl, je to jednoznačně jeden z nejhroznějších a nejvíce šokujících filmů, natočených v letech 1975-1979 a vůbec snad i v celé Itálii tou dobou, je to odvážnější a násilnější a to jak z hlediska tónu tak i obsahu, dost pravděpodobně je to jeden z nejtvrdších Nazisploitation filmů všech dob, a na 99,9% i nejlepší Matteiho překvapivě "vážný" film, ve slabém, ale jinak zajímavém sub-žánru, který rozhodně stojí za ten čas. Doporučuji nejen Nazisploit nadšencům. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Myslím, že zde bylo vše již dokonale popsáno ... Za mě snad jen, že se jedná z mého pohledu o silně brakový trash, sleazy, špinavý a násilný film. Který nemá ani ucelený scénář, ale je po sobě jdoucími výjevy násilí, krutosti, vraždění, "znásilňování" ... Ty sexuální scény jsou dnes již vtipné, nějaké to strhávání pouze horního dílu mundůru a muchlování není žádným znásilněním, na pořádný "narážečky" ve stylu japonských"pinku-violence-sexploiterů" to rozhodně nemá ... :-))) Nějaké ty odporné pokusy jsou zde, je to hnus celý ... s jistým kouzlem špinavosti. A ten VHSrip, co koluje tomu dodává ještě navíc tu opravdovou hnusnou atmosféru ... Mattei byl břídil, vykradač a podvodník,ale tohle se mu v rámci subžánru nadprůměrně povedlo ... ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama