poster

Fahrenheit 9/11

  • USA

    Fahrenheit 9/11

  • Slovensko

    Fahrenheit 9/11

  • Nový Zéland

    Fahrenheit 9/11

  • Velká Británie

    Fahrenheit 9/11

Dokumentární / Historický

USA, 2004, 110 min

Režie:

Michael Moore

Scénář:

Michael Moore

Hudba:

Jeff Gibbs
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    *****

    Další triumfální zásah do černého v podání vrchního pana mistra manipulátora, demagoga a levičáka Michaela Moora. Tenhle film jsem viděl před Columbií a je fakt, že když ty dva snímky porovnám, tak ten dříve natočený je určitě objektivnější a je v něm vidět nezaujatost. Zatím co tady je jasný cíl zdiskreditovat osobu prezidenta Bushe, ale já to Moorovi nezazlívám. Osobně příliš nepodporuji Americkou mírovou politiku kdy v zájmu míru nahážou všude bomby. Jo a taky se chlubí tím jaká jsou supervelmoc a přitom 11 září dostali tak na prdel, že se z toho roky nemohli vzpamatovat. hlavně, že si tahle nejsměšnější velmoc furt hraje na světový policajty. No a konečně když se Bush a jeho sebranka řídí heslem, že účel světí prostředky, tak nevím proč by se tímhle heslem nemohl řídit i jeden rebelantský dokumentarista který se snaží upozornit co jsou Bush a spol za pakáž. Takže ať si to každej přebere jak chce. faktem zůstává, že Moore opět podobně jako v Bowling for Columbine dokáže svojí vizi perfektně nastrčit na diváka a přesvědčit ho o své pravdě a v tom je kus umění to se nedá zpochybnit. Takže i v tomto případě jsem mu to sežral i z navijákem a opět mě naplno trefil na komoru.100%(12.7.2014)

  • Pohrobek
    *****

    Názor, že dokument jako žánr by měl být objektivní a pravdivý, je možná idealistický a hojně zastávaný, film jako objekt se však těžko oprostí od osoby svého tvůrce a jeho záměrů, s nimiž dílo tvoří. Ty byly v případě Michaela Moora evidentní a výsledek tomu odpovídá. Michael Moore je orientován silně levicově, liberálně a konzervativní republikánská americká "aristokracie", která v současné době ovládá USA nejen ekonomicky, jak tomu bylo takřka vždy, ale i politicky, mu zákonitě leží v žáludku. On proti těmto skutečnostem bojuje těmi prostředky, které má po ruce, a způsobem, o němž si myslí, že je tím nejúčinnějším možným. A já mu to odmítám mít za zlé, ačkoliv stojím na druhé straně barikády, v amerických volbách bych rozhodně volil republikány a se současnou politikou George Bushe jsem víceméně spokojen - lépe řečeno: vytýkám mu maximálně nečinnost, a to, že američtí vojáci jsou jenom v Iráku a v Afghánistánu, a ještě ne v Íránu. Michael Moore nás baví, rozesmává a nalaďuje na příjemnou strunu. Slepenec jeho argumentů (Nedělám si iluze, že bych se někdy dopátral toho, zda či z jaké míry na nich něco je.) funguje, i když se občas zadrhává a není jistý ve změnách a v rozvržení témat. Změny rytmu, nečekaná spojení, nadsázka a spousta sofistikovaných pomůcek - Britney Spears je naprosto kouzelná - dělá z tohoto filmu více než obyčejný angažovaný dokument. Bavil jsem se velmi dobře, film to nebyl ani úplně nejhloupější, i když bylo vidět, že byl určen hodně širokým vrstvám, takže moc jinotajů tu nalézt zřejmě nelze.(12.9.2006)

  • hirnlego
    ****

    Moore zde sice dovádí věci téměř do extrému a vybírá záměrně pouze fakta či události, které Bushe ukazují v tom nejhorším světle - avšak já se ptám - udělal George "lobotomii-mám-už-od-dětství" Bush vůbec někdy něco, co by ho do toho špatného světla nestavělo? . . . Jinak - nestává se to často - musím vyjádřit téměř naprostý souhlas s jedním zdejším uživatelem - Oskar mi svým komentářem mluví z duše.(12.9.2006)

  • Isherwood
    ***

    Jestli už Bowling for Columbine nebyl dokumentem, ale snůškou osobních názorů Michaela Moora, tak co je potom Fahrenheit 9/11 ? O Mooreově objektivnosti lze úspěšně pochybovat asi tak, jako lze s jistotou určit jeho politickou příslušnost. Stodvaceti kilový sympaťák, který nosí na čele jasně viditelnou nálepku Levičák , je hlavní zárukou úspěchu svých filmů. Zatímco ale v Bowling for Columbine chodil, vyptával se, polemizoval a do placu házel spoustu objektivních informací, tak Fahrenheit 9/11 vypadá spíše jako kdyby Moore usedl k televizi, nahrál zprávy ze všech možných televizních stanic a pak je dle svého gusta sestříhal, aby dávali jistý celek. První polovinu, která je čistokrevnou kritikou rodiny Bushů, Moore vyloženě odfláknul. Do diváka hustí hromady zbytečných informací, ze kterých sice uvidíme, že George W. Bush je ještě větší křivák než se zdá, ale do kontextu filmu vůbec nezapadají. Svou reputaci si následně napraví díky kritice války v Iráku, která má však jeden háček. Všechno, co Moore uvede jako fakt, si dal každý rozumnější člověk už dávno dohromady už dávno. Proč útočí Bush na Irák? Že jde o ropu a peníze z ní už dávno vím. Jak válku v Iráku vidí samotní vojáci? Podívejme se na úvod k filmu Černý jestřáb sestřelen , to myšlení se nezměnilo. A koho zajímá názor samotných Iráčanů, ten ať si pustí film Control room Katarské televizní stanice Al-Dzazeera. Přesto však Mooreovi nelze upřít verva, zanícenost a hlavně vtip, se kterým všechno podává. Kdybych měl Fahrenheit 9/11 hodnotit jako dokument, tak půjdu s hodnocením výš, ale jakožto nezávislý (má politická příslušnost je stále nejasná), který si situace (o které Moore mele dlouhatánské dvě hodiny) všímá, tak přece jenom zůstanu na středu.(15.6.2005)

  • Radyo
    ****

    Bushova propaganda ukazuje veřejnosti americkou bushovskou politiku jak vnitřní, tak vnější jen v tom nejlepším možném světle. Tento dokument ji (a jejího vrchního autora) naopak ukazuje naopak jen v tom nejhorším. Pravda bude jako obvykle někde uprostřed, nicméně i když se dá tento dokument brát vážně asi tak z 50%, je nad nebe jasnější, že George W. Bush, je JEŠTĚ VĚTŠÍ BLBEC, NEŽ JSME DOUFALI.(1.10.2006)

  • - Michael Moore za svůj dokument získal Zlatou palmu v Cannes a údajně se dočkal nejdelší standing ovation v historii festivalu. Je to v pořadí jen druhý dokument oceněný Palmou, před ním se to podařilo jen dvojici Jaques-Yves Cousteau a Lous Malle za Svět ticha (1956). (imro)

  • - Michael Moore povolil stahování dokumentu z internetu, protože chtěl, aby se dostal ke každému obyvateli USA. (imro)

  • - Kvůli dokumentu připravil Moore také rozhovor s Nicholasem Bergem, který byl později unesen a zavražděn v Iráku. Ze závěrečného střihu ale rozhovor, s ohledem na Bergovu rodinu, nakonec vypadl. (imro)