poster

Fahrenheit 9/11

  • USA

    Fahrenheit 9/11

  • Slovensko

    Fahrenheit 9/11

  • Velká Británie

    Fahrenheit 9/11

Dokumentární / Historický

USA, 2004, 110 min

Režie:

Michael Moore

Hudba:

Jeff Gibbs
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • golfista
    ***

    Bowling mě ohromil a Fahrenheit (bohužel) zklamal. Lov informací při natáčení Bowlingu byl úžasný a nejen proto, že tím dokumentem Moore bojoval za (obecně) dobrou věc. V tomhle pseudodokumentu se snaží jen znemožnit jednoho konkrétního člověka a to mu jde podstatně hůř (hlavně je na tom vidět jak moc to chce). S takovou spoustou materiálu, jaká existuje o presidentovi USA by zručný dokumentarista znemožnil asi každého. Bez vyjímky.... A ocenění za nejlepší FILM - no to je snad žert.(28.11.2004)

  • petaspur
    ****

    Michael Moore nechtěl, aby do čela jeho země byl opět zvolen zabržděný, avšak ve vládnutí vychytralý, George W. Bush a proto sestavil výběr z toho nejvtipnějšího, co kdy George udělal a vypustil z dutiny ústní. Natočil stejně demagogický snímek jako státní propaganda a rovněž nedal těm, ze kterých udělal kašpárky, možnost k vyjádření. Pravda je jako vždy někde na půli cesty, ale mně je to celkem jedno, protože jsem se při zesměšňování Bushova aparátu a ukázkách americké "demokracie" dobře bavil.(3.12.2008)

  • Radyo
    ****

    Bushova propaganda ukazuje veřejnosti americkou bushovskou politiku jak vnitřní, tak vnější jen v tom nejlepším možném světle. Tento dokument ji (a jejího vrchního autora) naopak ukazuje naopak jen v tom nejhorším. Pravda bude jako obvykle někde uprostřed, nicméně i když se dá tento dokument brát vážně asi tak z 50%, je nad nebe jasnější, že George W. Bush, je JEŠTĚ VĚTŠÍ BLBEC, NEŽ JSME DOUFALI.(1.10.2006)

  • Aidan
    **

    Je to zábavné, je to vtipné, nenudí to.... Lže to, se skutečností to nakládá, jak se zrovna hodí a ideologickou nalejvárnu to vydává za dokument.... Co je to? (Aneb pokud má být Michael Moore novým typem investigativního novináře, pak se věru bojím o osud naší planety). Porotci v Cannes se tentokrát řídili svými politickými preferencemi; vytvořili tak nebezpečný precedens a poškodili pověst festivalu.(13.2.2006)

  • monolog
    ****

    No, pro popsání pocitů z tohoto dokumentu a Ameriky vůbec bych měl pár slov: PROPAGANDA, NESVOBODA. Možná by to chtělo upřesnění. To, že Moore zamlčuje opačnou stranu mince je asi jasné každýmu. Ale nepřišlo mi, že by si to nějak upravoval, prostě jen neřekne všechno, stejně jako to dělají všichni představitelé všech politických stran na celým světě. Ale Moore to oproti nim říká zábavně a, co je nejdůležitější, on není profesionální (placený) politik, takže u něj ty vtípky jde lehce zkousnout. Což ale nejde říct u Bushe aj. No, že Amerika už dávno není svobodná, to je taky jasný. Krásným příkladem toho je třeba zákaz médiím ukazovat rakve mrtvých vojáků, které vezou domů (o tom je i nový Cusackův film). No, nejraději bych byl, aby svět tihle pigoti zničili co nejdřív, protože čím dřív ho zničí, tím dřív se začne sám znovu a líp obnovovat. Líp bez naší přítomnosti. Tenhle veršík mi při sledování neustále vyplýval z paměti a tak jsem si ho dohledal. O beautiful for patriot dream that sees beyond the years, Thine alabaster cities gleam undimmed by human tears. America, America, God shed His grace on thee And crown thy good with brotherhood from sea to shining sea .(11.9.2006)

  • - Michael Moore za svůj dokument získal Zlatou palmu v Cannes a údajně se dočkal nejdelší standing ovation v historii festivalu. Je to v pořadí jen druhý dokument oceněný Palmou, před ním se to podařilo jen dvojici Jaques-Yves Cousteau a Lous Malle za Svět ticha (1956). (imro)

  • - Kvůli dokumentu připravil Moore také rozhovor s Nicholasem Bergem, který byl později unesen a zavražděn v Iráku. Ze závěrečného střihu ale rozhovor, s ohledem na Bergovu rodinu, nakonec vypadl. (imro)

  • - Michael Moore svým filmem překonal rekord filmu Rocky 3 s nejvyšším openingem pro film promítaný v méně než 1 000 kinech a jako první dokument v historii zdolal 100-milionovou hranici. Za první víkend také vydělal tolik, co Moorovo předcházející dílo Bowling for Columbine (2002) za tři měsíce. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace