poster

Fahrenheit 9/11

  • USA

    Fahrenheit 9/11

  • Slovensko

    Fahrenheit 9/11

  • Velká Británie

    Fahrenheit 9/11

Dokumentární / Historický

USA, 2004, 110 min

Režie:

Michael Moore

Scénář:

Michael Moore

Hudba:

Jeff Gibbs
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mm13
    ***

    Let freedom ring with a shotgun blast !! ----- Never begins it, never, but once engaged. Never surrenders, showing the fangs of rage. ----- You promised us a "Golden Age", we couldn't wait to try it. But never told us of the blood we'd have to shed to buy it! ----- You censor what we breathe, prejudice with no belief, senseless violence all around - who is it, that keeps us down? ----- Fools like me, who cross the sea and come to foreign land. Ask the sheep for their beliefs, do you kill on God's command? ----- They were crying when their sons left, all young men must go. He's come so far to find no truth, he's never going home... and on and on and on and on...(23.12.2006)

  • Subjektiv
    *

    Nepatřím k obdivovatelům Bushe, ale tenhle Moorův dokument se mi hnusí. Pokud má Moore na Bushe nějakou špínu, je chvályhodné ji zveřejnit. Ovšem pouze v případě, že ona špína není vylhaná, jako velká část tzv. "faktů" ve Fahrenheit 9/11. U člověka, který tvrdí, že nebezpečí terorismu je vymyšlené, mě to ani nepřekvapuje. Případně, že si za něj může USA díky své politice. A hlavně Bush, že? Co na tom, že útoky se plánovaly a připravovaly už za Clintona. A jistě Bush může i za všechny zabité Brity, Španěly, Izraelce, Thajce, Indy atd. atd. Některé nepravdy, polopravdy či "vynechávky" si Čech ověří těžko, ovšem něco snadno. Vzpomenete si, jak Moore zesměšňuje tzv. alianci proti teroru (státy, které podpořily invazi do Iráku), tím, že vyjmenovává některé členy? Panamu a pár dalších menších států. Jednak je to od něj docela urážka oněch států a za druhé pro jistotu zapomněl na státy jako je Velká Británie, Španělsko nebo Polsko. Britové, Španělé a Poláci se mu nehodili do krámu? A takových "vychytávek" je tam celá řada. Lež v dokumentu, obzvlášť lež účelová, je pro mě to nejhorší, čím se může dokument provinit. Jedna hvězda za technickou stránku věci.(1.3.2007)

  • MM_Ramone
    **

    Z pohľadu filmového spracovania je "Fahrenheit 9/11" na tom veľmi dobre. Takmer dvojhodinový nadpriemerný dokumentárny snímok. Jeho hodnotenie, aspoň o jednu hviezdičku, však musím zraziť pre očividnú zaujatosť tvorcu tohoto diela voči pravicovej politike George Busha mladšieho. Michael Moore, veľkohubý, obézny, upotený beloch, tu rozvíja svoje paranoidné klamy a hádže na prezidenta Busha tony špiny. Jak šťastný može byť tento vševediaci demagóg, že žije práve v USA (najvyspelejšej demokracii na svete), kde može beztrestne točiť takéto provokačné bludy. Nemám rád takýchto chytrákov! **(12.9.2008)

  • Anderton
    ****

    Moore sa výrazne zlepšil v réžii od Rogera, má to väčší spád a gradovanie. Samozrejme ho oveľa menej vidíme, čo je iba dobre:), politici ho už poznajú, tak občas s ním prehodia pár viet (prečo nie, veď budú na plátne). Čo sa týka manipulácie, ak je len polovica pravda, tak god bless america.....Politici manipulujú omnoho zákernejšie a týka sa to bytostne nás všetkých. Prečo je potom viac odsudzovaný filmár za pár metrov filmového kotúču?(9.8.2009)

  • Radek99
    ***

    Jestli má nějaký film nálepku kontroverzní, a mnohdy je to pouze reklamní tahák, pak Fahrenheit 9/11 ji má skutečně právem. Co už může být více kontroverzní, než dokument, který záměrně manipuluje a používá prvky propagandy a nepokryté mediální manipulace. Jenže otázka zní: Kdyby byl natočen jinak, korektně, vzbudil by takový rozruch a dostal by se k divákům takřka po celém světě? Jinými slovy: Dá se v dnešní době, kdy mediální manipulace je zcela běžnou praxí a propaganda je primárním nástrojem každé politické moci, a to nejen totalitní, ale i té legitimní a demokraticky zvolené, bojovat vůbec ještě jinak, než používáním těch samých zbraní? Bojím se, že ne... I proto nereflektuji manipulativní ,,dokumenty" Michaela Moore jako propagandistické a nesrovnávám je s díly totalitním režimům poplatných tvůrců, ale akceptuji jeho kontroverzní tvůrčí metody, ať už jsou jakkoliv sporné. Nutno totiž veškeré věci hodnotit v kontextu, ve kterých vznikly... Všechny premisy týkající se filmu a tvůrce jsou totiž předem jasné - Moore je vyhraněně levicově orientovaný a nemá rád svého prezidenta George Bushe. O tom je tenhle film především. Konspirační teorie v něm nastíněné jsou pak jen třešničkou na dortu. Má hlavní výhrada je, že tohle je na téma filmu v podstatě velmi málo, i když je to ,,málo" velmi umně a sugestivně natočené. Michael Moore je skutečně profesionál...a to velmi nadaný, schopný a talentovaný profesionál a vynikající filmař. Tenhle film se mi z jeho filmů líbil ale kvůli výše řečenému zdaleka nejméně, jelikož si z něho nemám příliš co vzít - nejsem ani americký divák (celý dokument je vlastně pouze silným příspěvkem do vnitropolitické diskuze Spojených států), ani francouzský intelektuál bytostně nesnášející Ameriku coby odvěkého rivala na poli světové velmoci, která Francii o dominantní postavení zřejmě jednou provždy připravila (motivace pro ocenění v Cannes). Fahrenheit 9/11 by tak mohl být zajímavý hlavně rastrem svého názvu, ale magické datum, které v USA roztavilo osobní občanskou svobodu, se z filmu samého významově někam vytratilo a převálcovala ho monotónní antibushovská agitace...(19.11.2006)

  • - Kvůli dokumentu připravil Moore také rozhovor s Nicholasem Bergem, který byl později unesen a zavražděn v Iráku. Ze závěrečného střihu ale rozhovor, s ohledem na Bergovu rodinu, nakonec vypadl. (imro)

  • - Film měl původně distribuovat Disney, ale jeho managment se obával, že kritikou Bushovy administrativy, které je ve filmu více než dost, přijdou o daňové úlevy ve svém zábavním parku a hotelech na Floridě. Proto oficiálně zakázal své dceřinné společnosti Miramax pustit snímek do kin. Dílo nakonec odkoupili šéfové Miramaxu bratři Weinsteinovi jako fyzické osoby a vpustili ho do kin. (imro)

  • - Fahrenheit 9/11 se dočkal největšího počtu kopií v jakém kdy dokument do kin nastupoval. První týden to bylo 868, druhý 1 725 a ve třetím kolovalo po USA dokonce 2 011 kopií. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace