Reklama

Reklama

Hanebný pancharti

  • USA Inglourious Basterds (více)
Trailer 1
USA / Německo, 2009, 153 min (Alternativní 147 min)

Začátek Hanebných panchartů zastihuje Shosannu Dreyfus (Mélanie Laurent) v Němci okupované Francii, kde před jejíma očima nacistický důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil její rodinu. Shosanna se štěstím uniká do Paříže a ukrývá se tu pod novou identitou majitelky a provozovatelky biografu. Na jiném místě v Evropě se pod vedením poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje skupina židovských vojáků s cílem nemilosrdně mstít činy nacistů a šířit mezi nimi strach. K Aldově "Panchartům", jak si sami říkají, se přidává i německá herečka a britská tajná agentka Bridget Von Hammersmark (Diane Kruger), jež má za úkol svrhnout vedoucí představitele Třetí říše. A v šeru promítací kabiny zatím Shosanna spřádá vlastní plán odplaty... (Bontonfilm)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (3 148)

tron 

všechny recenze uživatele

„Za toto vás zastrelia.“ – „Nemyslím. Možno zavolajú na koberček. Nebolo by to prvý raz.“ Minimálne 7O% filmov z celého sveta má banálne, tupé, tuctové, v lepšom prípade priemerné dialógy. Hoci nie som žiadny extra fanúšik Quentina Tarantina (= nemyslím si, že kufrík z PULP FICTION je metafora na nekonečný súboj Dobra, Zle a Metafyziky, je to proste obyčajný kufrík), na jeho nový film sa vždy teším. On medzi tých 7O% nepatrí. Jeho hlášky berú dych („Drž hubu a začni si to rovno trénovať.“) a zo zaškatuľkovaných hercov kreše zaujímavé herecké osobnosti, prenášajúce neskutočné dialógy. Jedná sa síce častokrát o dialógové perly, väčšinu času však dialógy nestrhávajú pozornosť od deja. Naopak, sú takou prirodzenou súčasťou deja, že ak sa začne strieľať a tiecť krv, je to nuda, ale len čo sa znova začne hovoriť, je to bomba. NEHANEBNÍ BASTARDI majú svoje mínusy (o vec, na ktorú som sa najviac tešil, teda židovské komando baseballovou palicou masakrujúce Nemcov, v deji takmer vôbec nejde a skvelý Brad Pitt na plátne skôr nie je, než je). Ale bavilo ma to vďaka dobrým postavám (často čím menej známy herec, tým lepší výkon), vynikajúcim dialógom a prekvapivému scenáru (Hitler samozrejme neumrel v kine... ale je to Tarantino a Tarantino si v pohode upraví históriu tak, ako sa mu práve hodí). ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Výborný film. Opět svým způsobem klasická Tarantinova metoda, kdy jsou delší konverzační úseky střídány náhlou často šokující a překvapivou akcí. Na rozdíl od Grindhouse, kde už mi přišlo, že se prostě jen plácá o ničem, tady má každá věta svůj smysl. Nejen co zazní, ale i jak, v jakém jazyce (viz přechod z francouzštiny do angličtiny v první kapitole), s jakým přízvukem atd. Užíval jsem si proto jak scény mluvící, tak scény akční, které většinou skutečně byly tak překvapivé, jak to Tarantino chtěl. Především závěr v kině mi přišel naprosto neskutečný a dokonalý. Všichni herci jsou rovněž skvělí, nejvíce zaujme Christoph Waltz coby Hans Landa, mimo jiné i kvůli jazykovým schopnostem. Podobně jako v dřívějších filmech Tarantino hodně nápaditě využívá hudbu ze starších filmů, především od Ennia Morriconeho. Už jen úvod, kdy se objeví titulek Once upon a Time... s westernovou hudbou Dimitri Tiomkina z Alama s tím, že se ocitáme v okupované Francii roku 1941 je velmi zajímavá kombinace, která by napadla málokoho. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Quentin Tarantino .. Oh, yes, yes, yes, yes, yes! __ S čistou hlavou bez skalpu a klidným srdcem mohu vesele konstatovat, že jsem zase nadmíru spokojený. Již velmi dávno jsem se oprostil od původně naslibovaných velkolepých podob projektu (Schwarzenegger + Willis + Stallone) či postupně nastiňovaných nejrůznějších bizarních podob snímku .. a jeho finální verzi jsem si prostě užil!! Jde totiž o Tarantina, tak jak ho mám rád. Pryč jsou znuděné rozpaky nad grindhouse úkrokem Death Proof a tím pramenící snížená důvěra. Mistr pulp filmařiny je zpět a opět si dělá co chce a jak chce. ___ Excelentní hudbou (Morriconeho osobité kousky plné napětí jsou neméně kvalitní jako ostatní zvolené písně) a kamerou (osvědčený Robert Richardson je zpět) počínaje, jdoucí přes castingově dokonale vybrané herce, kde bezesporu ční trio Christoph Waltz (teufel), Brad Pitt (dio), Mélanie Laurent (ange) a gradující výbornými dialogovými výměnami s pointami nečekanými, vše podtržené zručnou režií s nezaměnitelným stylem. Přímočaře, radikálně, cynicky, vtipně, bez servítek, ohledů na historická fakta i očekávání mnoha diváků. Pokulhává pouze skromná výprava a nedotaženost nebo vůbec nerozpracování mnoha kliček, některých vedlejších postav (jejich představovaček) apod. Klidně bych v tomhle světě vydržel o další hodinu déle (materiálu Tarantino jistě o dost víc natočil, byť určitě nerealizoval ty desítky dalších nápadů a stovky stran dialogů, co za ty roky do šuplíku značeného štítkem "Inglorious Bastards" napsal..). ___ Kdyby se Leoneho nedodělaného válečného projektu Leningrad nechytl už Giuseppe Tornatore, přál bych si, aby to byl zrovna Tarantino. Jenže pozdě. Proto si Quentina prosím o poctivý western, který už v několika podobách - ale pořád bez westernových kulis - točil i nyní. __ BlackBox Projekce. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Nein, nein, nein, nein... miestami yes. Nekompaktný a nevyrovnaný (niekde kruto strihať, niekde naopak výrazne pridávať) dôkaz faktu, že Tarantino vie síce napísať solídne dialógy a určite vie, ako vygradovať scénu a natočiť výbornú prestrelku, ale rozhodne nemá šajnu o tom, ako vystavať naozajstný príbeh a uhniesť zaujímavé postavy (trestuhodne odfláknutá Shosanna je najlepšou postavou filmu a to je dosť tragické poznanie). Namiesto toho teda aspoň vykráda, umiestňuje dej do filmársko-kinárskeho prostreda a hádže odkazy, ktoré sa dajú naštudovať za dva večery, pričom "filmoví vedci" v publiku mu to žerú aj s navijakom a akosi nevidia, že film ako celok vlastne nemá hlavu ani pätu. Niežeby som sa nebavil. Prvé dve kapitoly s úbohou variáciou na Sergia a budovaním mýtu o "židovskom zabijakovi", z ktorého sa za zvukov Ennia vykľuje pičifúz Roth, sú síce na smiech, ale potom ide kvalita výrazne hore. Vrcholom filmu je rozhodne epizóda v pivničnej krčme - brilantná filmárčina. Takisto Pittovi by som za to, ako sa tvári pri lekcii taliančiny od Landu, dal Oscara. No a Waltzovi Oscara priať nemusím, dostane ho aj bez toho - minimálne nomináciu. Tak či onak, veľmi rozporuplný a roztrieštený zážitok. Kecy o filme roka a najlepšej tarantinovke považujem za nepodarený vtip... ()

Arx 

všechny recenze uživatele

Nejlepší Tarantinovka !!! Dokonale napsané dialogy, které mě bavili mnohem více než u kultovního Pulp Fiction. Už jen po úvodní scéně víte, že před sebou nemáte žádnou filmovou tuctovku ale naprosto vyjimečný a ojedinělý projekt. Skvělý Brad Pitt a hlavně Christopher Waltz. Jeho role je pro mě asi nejvěrněji a nejosobitěji zahraná role po legendárním Jokerovi v podání Heatha Ledgera. Jedna kapitola utíká za druhou jako voda a je neuvěřitelné, jak těch 150 minut stopáže, přičemž 140 minut byly jen dialogy uteklo jako voda. Spolu s mým velmi oblíbeným Kill Billem nejlepší Tarantinův film. Před návštěvou kina jsem měl opravdu velké obavy, aby mě film bavil. Čekal jsem totiž jako spoustu jiných, kteří byli namlsáni trailerem, že půjde o akční řežbu ve stylu Kill Billa. I přesto, že tomu tak není je toto zpracování mnohem lepší a před Quentinem opravdu smekám. Quentin je zaslouženě zpátky na výsluní a po lehce nadprůměrném Death Proofu se opět jeho další kousek zapíše do dějin kinematografie. 100% ()

Galerie (133)

Zajímavosti (188)

  • V hospodě člen gestapa osloví dva německy mluvící členy Panchartů jako "Mnichov" a "Frankfurt" podle přízvuků. "Mnichov" je ale rakouský Žid, takže by měl mít rakouský přízvuk, ne mnichovský. (awful)
  • Poručík Archie Hicox (Michael Fassbender) nazve operaci kino jako „Paris - When It Sizzles“ - shodný název má film Paříž v letním parnu (1964), který se vyznačuje velkým množstvím nečekaných, absurdních a nelogických zvratů. Krom milostné zápletky pojednává o ztroskotaném scenáristovi, který se na poslední chvíli snaží napsat scénář, dílo se mu však nedaří. Ve filmu se také vyskytuje významná společenská událost pořádaná producentem, a je v něm vyhrožováno zničením filmových kopií. (Mirokukii)

Související novinky

Guy Ritchie chystá válečný thriller

Guy Ritchie chystá válečný thriller

22.02.2021

Režisér Podfu(c)ku či Gentlemanů Guy Ritchie si zdá se vyhlídl svůj příští projekt. Britský filmař se čerstvě upsal režii snímku Ministry of Ungentlemanly Warfare pro studio Paramount. Kromě režie se… (více)

Jeremy Irons ve filmu o Mnichovské dohodě

Jeremy Irons ve filmu o Mnichovské dohodě

04.11.2020

Netflix obsadil první herce do chystané adaptace knihy Mnichov, jež není nijak spjatá se stejnojmenným filmem Stevena Spielberga z roku 2005. V novém snímku, který vychází z bestselleru spisovatele… (více)

Star Trek 4 našel režiséra

Star Trek 4 našel režiséra

20.11.2019

…a není jím Quentin Tarantino. Na eRkovou verzi Star Treku od režiséra Pulp Fiction nebo Hanebných panchartů si nejspíš budeme muset ještě nějakou dobu počkat, mezitím ale studio Paramount najalo… (více)

Tarantinův Hollywood ještě delší?

Tarantinův Hollywood ještě delší?

25.05.2019

Okolo nového snímku Quentina Tarantina (Pulp Fiction) je po premiéře na festivalu v Cannes dost rušno. Většina recenzentů film chválí, našli se ale i tací, které neoslnil režisérův přístup k ženským… (více)

Reklama

Reklama