poster

My Best Friend's Birthday

Komedie

USA, 1987, 69 min

(další profese)
  • Greg25
    ****

    36 minut tarantinovského světa se vším všudy - tedy i s hláškami, atmosférou a typickým rukopisem Quentina Tarantina. Scéna s dortem a dialogem o Elvisovi Presleym či hláška "Tvoje prdel je trávník a já jsem ten, kdo má sekačku." dává jasně tušit, že Quentin měl Gaunery i Pulp Fiction v hlavě dávno předtím než k nim začal psát scénář. Jednotlivé scény jsou výborné, jako celek to není úplně ono, ale ono když chybí půlka filmu, tak to vcelku nikdy nemůže být ono. Ovšem jinak mistrná prvotina Mistra filmu. 80%(19.8.2013)

  • brando
    ****

    Naprostá, i když širšímu publiku prakticky neznámá kultovka, kde Tarantino poprvé ukazuje svůj svérázný exibicionismus, rozmlouvá o filmech za doprovodu úžasných písniček (potěšilo mě především Ballroom Blitz od Sweet) a spoza kamery úspěšně diriguje partičku neherců. Oceňuji Tarantinův rukopis a novátorský přístup k vyprávění, který dotáhl k dokonalosti ve svých následujících filmech.(17.11.2006)

  • joehot
    ***

    Těžko hodnotit tento nedochovaný kousek, nakonec jsem se rozhodl pro tři hvězdy. Tarantinův styl byl tehdy ještě v úplných plenkách, přesto jsou jeho zárodky jasně cítit. Film, který se dá rozhodně označit přívlastkem amatérský, doporučuju jen skalním fandům (kteří si také nejvíce užijí mnoho skrytých narážek a propojení s dalšími Quentinovými snímky - K-Billy, Aldo Ray, postava pasáka jak Samuel Jackson...)(26.11.2011)

  • Adrian
    ***

    Hodnotenie je iba za tu cca 36min. verziu - to jest toho, co zostalo z celeho filmu, ked druha polovica bola znicena pri poziari v labaku. Z filmu je vidno, ako sa Tarantino uz vo svojej prvotine ucil niektorym scenaristicko - technickym grifom (napr. dialogy, dlhe zabery), ktore potom doviedol do dokonalosti v neskorsich projektoch. Viaceri zo zucastnenych viackrat silno herecky prehravaju, takisto tempo pribehu nie je vyvazene - obcas pokrivkava a zvyraznuju to aj chybajuce sekvencie. Ale su tam sceny, ktore stoja za zapamatanie a jasne identifikuju jeho lasku k filmu tak hodnotnemu, ako "undergroundu". Za vsetko hovori napr.: 1) kung-fu suboj s imitaciou pohybov Bruce Lee a orlieho kopu z Karate Kid I., 2) nadrogovany Tarantino (resp. jeho postava Clarence) pracujuci v radiu K-Billy !!!! (vid Reservoir dogs), 3) rozhovor medzi Clarencom s nausnicou v uchu a predavacom v obchode o soundtrackoch, Elvisovi (samotny Tarantino je v jednej scene vyrazne oblecenim stylizovany do jeho odoby), Marlon Brandonovi 4) prvu noc na vlastnu past pracujuca call-girl, pre ktoru bola inspiracia na toto povolanie postava Nancy Allenovej z DePalmoveho Dressed to Kill - v istych kruhoch uznavana ako majstrovska "vykradacka" Hitchcockovho Psycha. Vysledok teda mozno doporucit hlavne ako studiu reziserovych zaciatkov.(14.10.2004)

  • Tomco
    **

    Rozhodne by to chcelo vidieť celé a hlavne otitulkované, pretože Tarantinove dialógovo preplnené filmy sú ťažkým sústom pre človeka, ktorý nemá angličtinu na špičkovej úrovni. Ale aj napriek tomu táto prvotina z môjho pohľadu neobsahuje ani špetku niečoho, čo by ma akýmkoľvek spôsobom výraznejšie zaujalo.(12.2.2008)

  • - Zachovala se jen část filmu necelých 37 minut z 69. Zbytek shořel při požáru. (galba)

  • - Quentin Tarantino na svém debutním snímku pracoval tři toky, což lze poznat například na délce vlasů některých postav nebo i rysech v obličeji. (karlik4801)

  • - Píseň hrající během rozhovoru Clarence (Quentin Tarantino) a Misty (Crystal Shaw) při kulečníku je „Walk the Line“ od Johnnyho Cashe. (zigot7)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace