Reklama

Reklama

Abercrombie & Fitch: Vzestup a pád

  • USA White Hot: The Rise & Fall of Abercrombie & Fitch
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Kdo koncem 90. let a začátkem nového století nenosil oblečení A&F, jako by nebyl. Dokument o nadvládě téhle firmy i pověsti elitářské značky, kterou si pečlivě budovala. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (11)

Elyssea 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pohled do světa marketingu módních značek. Abercrombie & Fitch vystavěli svou image na vysportovaných tělech mladých bílých Američanů, kteří hráli (americký) fotbal, randili s roztleskávačkou a hlavně nebyli bohatí příliš. Přiznávám, že "mall culture" je mi jako fenomén docela cizí, ale jak je vidět A&F se zkrátka trefili do toho správného nákupního období. Žádná průhledná výloha, ale jen obří fotky mladých mužů a případně jejich torza. Sen každého nadrženého teenagera a, jak v dokumentu zmiňují sami modelové, výsledek práce geniálního fotografa se zálibou v mladých modelech. Krásně je tu ilustrováno to, že vylučování už není cool, teď je trendem inkluzivita. Nemyslím si, že tenhle dokument funguje jako hlubší výpověď o americké psýché. Zaprvé tu nebyl snad ani jediný bílý zákazník, který by byl schopen říct, co pro něj ta značka znamenala (a tím se vynechala značná část konzumentů). Zadruhé některé producentské dotazy byly vyloženě přiblblé. Zatřetí mi tu velmi chybí nějaký z manažerů prodejny z daného období. Jak oni se cítili v takto nastavených podmínkách? A konečně, značka sice prošla změnou, ale její současná pozice se nereflektuje. Jsou stále na dně? Už se z něj vyhrabali? Celkově mi to přijde jako skvělý námět s nevyužitým potenciálem. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

A&F rozjelo třaskavou obchodní politiku a asi není velkým překvapením, že je jednou z vlajkových módních lodí 90. let. Postavit kampaň na oblečení pomocí skoro nahých lidí je prostě geniální. Arogance značky mi imponuje, a kdyby pod tlakem veřejnosti nezkrotli, tak bych nenosil nic jiného. Dokument samotný se celou dobu tváří, že přinese senzaci, ale nestalo se. ()

Reklama

666teen odpad!

všechny recenze uživatele

Asi takhle. V dnešní době je celkem jedno, jestli chcete pracovat, nebo nosit hadry od A&F, Thor Steinar, nebo od spojených barev Zelando. Klidně noste hadry z recyklátu. Je to vaše osobní volba . Takže rozhodnutí A&F zaměstnávat jen Keny a Barbíny mě zachovává zcela chladným. Strčte si ty svoje hnusný hadry do svých nekorektních prdelí. A dokument o takové kravině by měl skončit na stejném místě. ()

fixaman 

všechny recenze uživatele

Nějak to na mě nemělo ten šokující efekt, který autoři zřejmě chtěli vzbudit. Značka si prostě vymezila skupinu, na kterou chtěla cílit, a tomu přizpůsobila svůj byznys. Jako mraky jiných firem, u kterých to jen nikdo nerozmáznul. Obdobně existují značky, které cílí na plus-size, gaye, afroameričany atd. a nikdo to neřeší, naopak se jim za ne-diverzitu tleská. SPOILER Co samozřejmě je naprosto odsouzeníhodné je sexuální zneužívání, které ale tvůrci ze zcela nepochopitelných důvodů zmínili jen tak do počtu a moc nerozebírali. Přitom tam bych osobně viděl to skutečně skandální. Celkově spíš na poměry Netflixu (pod)průměrný dokument. ()

leafroller 

všechny recenze uživatele

Nechci žít v zemi, kde mi zákon přikazuje, koho mohu nebo musím zaměstnat. V zemi, která říká, jak mohu nebo mám prezentovat vlastní značku. Chci mít na výběr, v jakém nakoupím obchodě a kdo mě obslouží. A ne, že to bude určovat nějaký socialistický zákon. Nedokážu odhadnout, zda dokáže brazilec s dredy prodat Abercrombie lépe než kapitán fotbalového týmu z americké střední orientální košile, ale jsem si jistý, že by o tom měli rozhodovat majitelé obchodů a ne absolventi sociologie z nějaké neziskovky. Moje pravolevá schizofrenie opět pulzuje, ale v tuto chvíli jsem tak pravicový, jak jen je to možné. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama