Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lesumir
    ***

    Tři moji neoblíbení herci, jak vzhledově, tak svým podáním (u Cruise snesu jen role u Spielberga), ale přesto to dopadlo relativně dobře. Příběh moc romanticky nepůsobil, ta dramatická složka to celé přebila a vůbec jsem z toho neměl dobrý pocit. Taky není divu, když se skoro celý film díváte na zdeformovaný obličej nebo masku bez grimas.(13.12.2009)

  • heyda
    **

    Neříkám to často, ale soundtrack zde byl úplně mimo mísu a nekorespondoval ani s dějem ani napětím! Jestli se dá mluvit o nějakým příběhu, tak Cameron Crowe to mrvil, jak jen šlo. Nejdřív chtěl točit romantiku, pak si to rozmyslel, že z toho chce mít radši drama a nakonec mu nepřišlo špatný to ukončit sci-fi rozuzlením. :-D Tenhle film by si rozhodně zasloužil jasné a konkrétní kontury. I závěr by pak působil drtivěji a příměji, takhle to vyznělo všechno dost rozplizle. Dá se říct, že celý tento snímek drží trochu nad vodou snad jen herecké výkony překrásné Penélopé (špatný nebyl ani Cruise s Russellem). Ve filmu mě překvapilo bohužel jen pár scén - některé ty romantické a některé ty schizofrení, nejvíce ale asi ta havárka, ta byla dobře provedená. Malinkým potěšením mi bylo vidět na začátku i Spielberga, který se tam sice jen mihnul, ale i tak :-))) No takže když to shrnu závěrem, tak moc spokojený nejsem. Námět je sice zajímavý, ale Crowe ho evidentně překombinoval a příběh nebyl schopen kvalitně uchopit a zpracovat. 4/10(29.11.2009)

  • Gilmour93
    ****

    Sny, štěstí, podvědomí, láska a díl Back to reality z Red Dwarf.. Croweův romantický mind fuck mi hodně svou strukturou rozštěpu osobnosti a sněním plnícím nenaplněné touhy připomenul Lost Highway, ale jsou tu dva podstatné rozdíly. Za a) na konci Vanilkového nebe je vše vysvětleno a za b) ač se v Lynchově filmu na bod a) vůbec nedostane, fungují jeho obrázky sami o sobě o dost silněji. Slovní spojení "americký remake" je tu pro některé stejným dráždidlem jako slovo "Macbeth" pro britské divadelní herce, ale velmi dobrý výběr hudby k daným scénám (lahůdkové Solsbury Hill od P.Gabriela) a těžko popsatelný zasněný feeling dělají z Vanilla Sky alespoň pro mě nadprůměrnou záležitost. Až tak, že jsem dokonce skousl i minimálně přehrávajícího Tomíka v masce Jasona Vorheese bez větracích otvorů a to se mi u něj podařilo už jen v Eyes Wide Shut. Že by to bylo tou škraboškou..?(19.1.2010)

  • gogo76
    ****

    Dlho som "Vanilku" ignoroval. Mylne som predpokladal, že ide o ďalšiu romantiku, no úplnou náhodou som na film natrafil a videl Cruisov zmrzačený ksicht. A tak ma dosť zaujímalo ako sa k nemu dopracoval. Tak som si to pustil celé... Zistil som, že to vlastne vôbec nie je romantický film, za aký som ho celé roky mal. Ako je vysvetlené v závere, film dáva zmysel zhruba do polovice filmu. Potom začína hra s divákom a vôbec som netušil čo sa vlastne deje. Scéna s vankúšom je toho príkladom. V duchu som tipoval, kto bude udusený pod vankúšom, ale zistil som , že netuším...Našťastie záver všetko vysvetľuje a zapadne to do seba. Výsledok je tak o dosť lepší, než som čakal. 70%.(25.4.2016)

  • zputnik
    ***

    Musím uznat, že přes téměř permanentní pocit vyumělkovanosti a hereckého přehrávání má tento snímek i řadu kladů. 1. Snímek VANILLA SKY ve mně (především ve své 2. polovině) dokázal vyvolat pocit zvědavosti, jak to vlastně celé dopadne. 2. Film považuji za dojemný (a myslím to v tom nejlepším slova smyslu). 3. Filmu sluší geniální soundtrack (Underworld, Leftfield, Radiohead, Sigur Rós, U2 etc.) A ještě jedná noticka k přehrávání ve VANILLA SKY. Při uplatnění presumpce neviny jsem ochoten uznat, že možná (ale skutečně jen možná) je možné v určitých sekvencích brát přehrávání jako "umělecký záměr". Nic to však nemění na tom, že 1. zde stále zůstává onen zbytek filmu, u něhož jsem to přehrávání prostě nezkousnul, a 2. mě to během snímku neustále rušilo. Shrnuto a podtrženo: Ze snímku jsem měl podobný pocit jako ze snímku PLÁŽ, a to: nelituji času stráveného u tohoto snímku; není to špatný snímek, ale na můj vkus je to vše až příliš vyumělkované.(13.2.2004)

  • - David Aames (Tom Cruise) nosí hodinky značky IWC Mark XV. (dyfur)

  • - V počáteční scéně můžeme na Davidově autě vidět kontrolní nálepku s datem 2/30/01. Údajně šlo o chybu, nálepky si prostě při filmování nikdo nevšimnul. Vyvolala pak několik dalších interpretací filmu. (don corleone)

  • - O postavu Rebeccy sa uchádzali Annette Bening a Toni Collette. (fandafilmov)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace