poster

It! The Terror from Beyond Space

Horor / Sci-Fi

USA, 1958, 69 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lima
    ****

    Přinejmenším stejně roztomile naivní a stejně zábavné jako ty největší pecky od Eda Wooda. Záchranná výprava letí na Mars pro uvíznutou posádku a při cestě zpět na Zemi zjistí, že mají na palubě marťanského vetřelce. Rozpoutá se nemilosrdný a napínavý :o) boj o přežití. Samotný vetřelec nahání strach asi tak jako Muf ve Studiu Kamarád. Je hrozně legrační pozorovat herce oblečeného v jakési pytlovině, s nasazenou maskou na hlavě, kterak mává tlapama a běhá po palubě jako magor. Nejenom, že je nadpozemsky silný, ale svým škrábnutím nakazí člověka bacilem, který okamžitě způsobí leukémii :o) . Proti němu posádka, ozbrojená pistolema a puškou. Ke slovu přijdou i pasti z ručních granátů a střelba z protitankové pušky (v raketě :o) ). Spousta nezapomenutelných momentů, včetně chůze po plášti rakety s magnetickými botami, kdy herci předstírají stav beztíže. Neuvěřitelně banální dialogy, příšerné herecké výkony, srandovní triky, no zkrátka radost pohledět. A hlavně, člověk se ani minutku nenudí, jenom se královsky baví.(28.9.2003)

  • Campbell
    ****

    Parádní scifi. Sice dnes scény ve vesmíru a samotná raketa vypadají lehce úsměvně ale film se dá dokonale užít. Navíc už vím kde vzal Ridley Scott nápady na Aliena, je tu scéna v potrubí kde se objeví monstrum což hodně Aliena připomíná. Je to hodně dobré scifi s pár neuvěřitelnýma scénama(scéna kde herci šlapou po kosmické lodi byla parádní) ale taky dost přešlapama, což mi ale nebrání dát 4* s tím že je to jeden z nejlepších scifi filmů 50 let(pozor jeden z nejlepších ne nejlepší).(1.9.2014)

  • Oktavianus
    ****

    Nečekaně dobré - slušně napínavé, atmosféricky stísněné, s celkem sympatickými hrdiny a klasickým vetřelčím příběhem. Sice to působilo (a asi i bylo) dost lacině, ale v tomto případě platí, že za málo peněz bylo hodně muziky. Moc mi to připomínalo některé díly Červeného trpaslíka, kde ve stísněném prostoru Kosmiku naháněli polymorfa. Kvůli krátké stopáži děj rychle utíká, zbytečně se v něm nediskutuje, a když, tak ne moc. Jasně, je to maximálně naivní a v mnoha ohledech pitomé, ale to bych filmu odpustil, nakonec jde o padesátkový béčkový flick; co mi však přišlo jako největší slabina, tou bylo samotné monstrum, které nejen směšně vypadá (jako Jů a Hele), ale i se směšně chová, směšně vrčí a vůbec nepůsobí jako tvor, kterej napomohl konci marťanské civilizace.(16.6.2014)

  • MM_Ramone
    **

    Z uhla pohľadu súčastného diváka pôsobí tento film až smiešne naivne. Vtedajšie predstavy hollywoodskych tvorcov o vesmírnych letoch boli viac ako nereálne. Astronauti si počas medziplanetárneho presunu pofajčievajú, popíjajú čaj z porcelánu, strieľajú z pištolí ráže 9mm a sú zaodetí v niečom, čo silne pripomína monterky. Keď však opomeniem tieto technické hrubky, môžem povedať, že istý potenciál alien sci-fi/horroru tento snímok má. **(19.9.2008)

  • curunir
    **

    ,,...VTIPKOVAL O NICH HOVORIAC, ŽE AK SÚ NA MARSE DINOSAURY, TIE GRANÁTY SA O NE POSTARAJÚ." __ Zhruba do polovice je TO (alebo ak chcete IT!) za slušné 3*, pretože napriek odvšadiaľ sa valiacej typickej sci-fi béčkovosti 50. rokov, má film slušnú záhadnú atmosféru, ktorú nepokazí ani príchod monštra na scénu (ako už bolo poznamenané môže pripomenúť Netvora z Čiernej lagúny), keďže býva často efektne zahalené tieňom v miestnosti prípadne nejakým oparom. Celkovo o ňom možno povedať, že síce nepôsobí hrozivo, ale napriek spomenutej namaľavanej papuli nie je ani vyslovene smiešne - na danú dobu je lepším priemerom. Lenže od druhej polovice sa spustí taká smršť fantazmagórií, z prsta vycucnutých teórii o pôvode monštra (filmu skôr škodia a ich zamlčanie by mu všetkému len prospelo), či vyložených nezmyslov, kedy si napr. chlapi vyzujú topánky, aby nerobili priveľký hluk a tým pripravili pascu, pričom na druhej strane zase zvyšok posádky začne úmyselne na seba upozorňovať. Problémom filmu je však malá miera invencie, šablónovitosť a absencia snahy o zmenu jeho rytmu aspoň v závere, čo je možné vidieť v sústavne sa opakujúcom zábere rakety letiacej vesmírom. Inšpirácia pre spomínaného ,,Votrelca" je badateľná nielen v scéne so šachtou, ale napr. tiež letmo v boji o jednotlivé podlažia (vo Votrelcovi sa jeho ,,krv" prepálila cez niekoľko podlaží), prípadne výraznejšie v záverečnom skoncovaní s ním. Záver, v ktorom je Mars (Červená planéta) označený ako symbol smrti je typickou americkou propagandou Studenej vojny, počas ktorej sa takto metaforicky označoval ZSSR. (71. hodnotenie, 13. komentár k filmu)(17.5.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace