Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtrnáctiletý pubescent Bruno se ocitá uprostřed sídliště plného násilí. Jeho zájem určitě nespočívá v tom, aby vyniknul ve škole. Připadá si dostatečně sám na to, aby se začal přátelit s místní spodinou společnosti. Občas si vzpomene na babičku, která již bohužel zemřela. Matka na něj nemá čas, škola mu připadá nudná a monotónní. Postupně se z Bruna stává bezprizorní dítě, které nemá problém tu a tam spáchat trestnou činnost. (Snorlax)

(více)

Recenze (3)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Klučina s chováním z katolické školy se dostává do nového prostředí. Postupně se z něj stává chtivý účastník akcí, které se již nedají označit pouze za klukoviny. Hodně drsná sonda do problematiky dospívající mládeže. Bruno Cremer je fantastický v roli magora, který miluje své syny, ale na jejich výchovu nemá čas. A poslední čtvrthodina filmu by dokázala bez potíží zmrazit i karlovarské zřídlo Vřídlo (to má 72 °C a pobíhali kolem něj číšníci ve Vrchní, prchni). ()

anderson 

všechny recenze uživatele

Drsný francúzsky film z prostredia jedného sídliska podobného Petržalke, kde sa nikto s nikým nekašle. V centre pozornosti stojí dospievajúci chalan, ktorý sem prichádza za svojou večne zaneprázdnenou mamou. Chlapec postupne spoznáva obyvateľov sídliska medzi ktorými dominuje najmä hulvátsky a násilnícky otec (neuveriteľný Bruno Cremer) chlapcov zo susedstva. Môj dojmologický preklad názvu filmu je čosi ako Z HLUKU A ZÚRIVOSTI. (14.8.2008) ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ať se jedná o filosofy, sociology nebo filmaře, otázka je stejná. Do jaké míry jsou schopni analyzovat současný stav věcí a postulovat budoucí paradigmata. Jsme v Brisseauově filmu v přítomnosti nebo už v budoucnosti? Kdy se lidé budou dělit na zlé a lhostejné, protože dobří nebudou mít žádnou šanci? V jakém věku se nastavuje (bude nastavovat - pořád jsme na pomezí současnosti a budoucnosti) hlavní výhybka? Je hyperaktivita přiznakem k posunu ke zlu? A pokud ano, proč? Tragická postava Bruna, který se z venkova (?) stěhuje do města neměsta, k matce nematce, chodí školy neškoly a má za kamarády nekamarády (jako v pohádce), navíc ve víru sexuálních představ, první lásky (na ptáčka nezapomínejme) a siláckých vzoru, tíhu svého osudu neunese. Zde jsou asi patřičná slova sociologa (Zygmunt Bauman: Úvahy o postmoderní době): "Porážka utrpěná v neustálých snahách o sebeurčení... působí citelnou bolest, která je vnímána , jako symbol vlastní nepřiměřenosti, neadekvátnosti..." O hluku a o běsu" - jak se to k sobě má? Asi jako mlčení a klid. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Brunovi Cremerovi (Marcel) se velice líbil scénář, ale byl naštvaný na režiséra, že hlavní role neodpovídá jeho vzezření a naturelu. Jean-Claude Brisseau mu nicméně opáčil, že Cremer přesně odpovídá jeho představě a že má hrát roli jako shakespearovského Leara. Když později režisér seznámil Cremera s mužem, jenž byl předlohou pro hlavní roli, Cremer Brisseauovi poděkoval za předešlou radu, jak postavu ztvárnit. Byl předobrazem role natolik zděšen, že by ji prý podle skutečnosti nemohl hrát. (Komiks)

Reklama

Reklama