Reklama

Reklama

Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora

(seriál)
  • USA Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities (více)
Trailer
Drama / Horor / Mysteriózní / Thriller
USA, 2022, 7 h 24 min (Minutáž: 37–63 min)

Předloha:

H.P. Lovecraft (povídka), Michael Shea (povídka) (více)

Hrají:

Guillermo del Toro (průvodce), Tim Blake Nelson, F. Murray Abraham, Kate Micucci, Crispin Glover, Peter Weller, Andrew Lincoln, Rupert Grint, Eric André (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Mrazivá hororová kolekce osmi úžasně vizuálně propracovaných příběhů plných hrůzy, kterou vytvořil Guillermo del Toro. (Netflix)

Recenze uživatele Goldbeater k tomuto seriálu (9)

Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora (2022) 

Guillermo del Toro se na Netflixu vytasil s velmi solidní hororovou antologií, kde dal prostor v žánrové kinematografii jen krátce zaběhlým tvůrcům, a ač kvalita jednotlivých částí tradičně kolísá, jako celek to je stále vysoce nadprůměrná podívaná, u níž bych si klidně přál další sezónu. Položka 36 (Guillermo Navarro): Super nápad a poutavé vtažení do celého seriálu, nicméně s ubývajícími minutami to je stále více předvídatelné a v uspěchaném finále to tak trochu vyšumí do prázdna - 60%. Hřbitovní krysy (Vincenzo Natali): - Nepřekvapivá, avšak zábavná hororová báchorka klasického střihu, jen teda naháněčku s oživlou mrtvolou v úzkých podzemních chodbách bych si dokázal představit v jiném, odděleném a hororově daleko efektivnějším provedení - 65%. Pitva (David Prior): První příběh tažený sympatickou postavou (v podání charismatického F. Murraye Abrahama) a první vyloženě zcela uspokojivá epizoda, jíž se krásně podařilo zachytit atmosféru literárních sci-fi/horor povídek 50. let minulého století. Po The Autopsy of Jane Doe další výborný procedurální horor z prostředí pitevny, a to k tomu zde dojde až v druhé půli. Priora do budoucna sledovat - 80%. Mimo (Ana Lily Amirpour): Zde je jeden z těch mála případů, kdy předvídatelnost děje je předpokládána a vůbec nevadí, naopak podtrhuje celkovou pointu příběhu. Kamerově a chováním postav velmi bizarní - 70%. Pickmanův model (Keith Thomas): Má to pomalejší rozjezd, což se u krátkého příběhu odehrávajícího se na ploše několika roků dá pochopit, ale jakmile se dají věci ke konci do pohybu, je to klasicky lovecraftovská jízda. A líbilo se mi obsazení jak zlověstného Glovera, tak i Bena Barnese, u nějž ten knír a šedý pruh ve vlasech jako age-makeup dokonale fungují - 75%. Snění v domě čarodějnic (Catherine Hardwicke): Rychle za sebou hned další adaptace H. P. Lovecrafta, tentokrát však v bohužel nejslabší a nejvíc „hororově vychtěné“ epizodě celé antologie. Mdlé, zastaralé, bez nápadů - 40%. Prohlídka (Panos Cosmatos): Audiovizuální žánrová slast. Pokud víte, co čekat od režiséra Mandy a Za černou duhou, přesně to tu instantně dostanete! Panos je prostě king a nemůžu se dočkat, na co se vrhne příště. Výborně obsazená, kamerově nasnímaná, hudebně provedená a celkově hypnoticky vedená epizoda - zkrátka esence toho, co bych si představoval jako highlight celé antologie - 85%. Šum křídel (Jennifer Kent): Chápu, proč zrovna tento příběh měl být závěrem celé minisérie. Ač hororový element příběhu je velmi ohraný a sám o sobě by nestačil, osmá část funguje velmi dobře v civilní rovině nejednorozměrných postav zahraných skvěle vybranými představiteli. Je to víc temné vztahové drama než horor (a někteří zdejší uživatelé to nemůžou skousnout - z pár komentářů u této epizody je mi vyloženě na blití), nicméně jako konec celé antologie je to velmi podnětné, funkční a s velmi lidským poselstvím nakonec - 75%. ()

Položka 36 (2022) (E01) 

Super nápad a poutavé vtažení do celého seriálu, nicméně s ubývajícími minutami to je stále více předvídatelné a v uspěchaném finále to tak trochu vyšumí do prázdna. ()

Hřbitovní krysy (2022) (E02) 

Nepřekvapivá, avšak zábavná hororová báchorka klasického střihu, jen teda naháněčku s oživlou mrtvolou v úzkých podzemních chodbách bych si dokázal představit v jiném, odděleném a hororově daleko efektivnějším provedení. ()

Pitva (2022) (E03) 

První příběh tažený sympatickou postavou (v podání charismatického F. Murraye Abrahama) a první vyloženě zcela uspokojivá epizoda, jíž se krásně podařilo zachytit atmosféru literárních sci-fi/horor povídek 50. let minulého století. Po The Autopsy of Jane Doe navíc další výborný procedurální horor z prostředí pitevny, a to k tomu zde dojde až v druhé půli. Davida Priora do budoucna sledovat. ()

Mimo (2022) (E04) 

Zde je jeden z těch mála případů, kdy předvídatelnost děje je předpokládána a vůbec nevadí, naopak podtrhuje celkovou pointu příběhu. Kamerově a chováním postav velmi bizarní. ()

Pickmanův model (2022) (E05) 

Má to pomalejší rozjezd, což se u krátkého příběhu odehrávajícího se na ploše několika roků dá pochopit, ale jakmile se dají věci ke konci do pohybu, je to klasicky lovecraftovská jízda. A líbilo se mi obsazení jak zlověstného Glovera, tak i Bena Barnese, u nějž ten knír a šedý pruh ve vlasech jako age-makeup dokonale fungují. ()

Snění v domě čarodějnic (2022) (E06) 

Rychle za sebou hned další adaptace H. P. Lovecrafta, tentokrát však v bohužel nejslabší a taky nejvíc „hororově vychtěné“ epizodě celé antologie. Mdlé, zastaralé, bez nápadů. ()

Prohlídka (2022) (E07) 

Audiovizuální žánrová slast. Pokud víte, co čekat od režiséra Mandy a Za černou duhou, přesně to tu instantně dostanete! Panos je prostě king a nemůžu se dočkat, na co se vrhne příště. Výborně obsazená, kamerově nasnímaná, hudebně provedená a celkově hypnoticky vedená epizoda - zkrátka esence toho, co bych si představoval jako highlight celé antologie. ()

Šum křídel (2022) (E08) 

Chápu, proč zrovna tento příběh měl být závěrem celé minisérie. Ač hororový element příběhu je velmi ohraný a sám o sobě by nestačil, osmá část funguje velmi dobře v civilní rovině nejednorozměrných postav zahraných skvěle vybranými představiteli. Je to víc temné vztahové drama než horor (a někteří zdejší uživatelé to nemůžou skousnout - z pár komentářů u této epizody je mi vyloženě na blití), nicméně jako konec celé antologie je to velmi podnětné, funkční a s velmi lidským poselstvím nakonec. ()

Související novinky

Del Torův Frankenstein nabírá obsazení

Del Torův Frankenstein nabírá obsazení

19.03.2023

Legendární mexický režisér a scenárista Guillermo del Toro (Hellboy, Faunův labyrint) si v Hollywoodu už nějakou dobu může díky svému Oscaru za nejlepší film v podobě Tváře vody dělat co chce. Tedy… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama