• Malarkey
    ****

    Opět další z řady skvělých Francií v hlavní roli s Jean Gabinem. A já musím říct, že každý další film, co vidím poprvé z tohoto období přijímám s radostí, protože se ve většině případů jedná o naprosto skvělý film a ne jinak je to právě zde. Jean Gabin a celá jeho rodina je tak děsně neortodoxní, že jsem divnější a kurioznější soudní přelíčení snad ještě neviděl. Nicméně závěr odstřeluje tak, jak umí jen Francie. Škoda, že ale nabízí ještě pro příběh jinak vcelku potřebný dovětek. Bez něj by to bylo filmově lepší, ale příběhově neuzavřeno. I tak je ale Případ Dominici dalším silným francouzským zážitkem, na který budu dlouhou dobu myslet.(1.8.2014)

  • Enšpígl
    ***

    Hrozná škoda, toho závěrečnýho dodatku. Každýmu přece na konci dojde co tím film chtěl říct, navíc když to říkal velmi kvalitně. Gabin sice už zahrál v mnoha filmech líp, ale je otázkou nakolik mu tady dovoluje hrát něco víc scénář, protože film je plnej tajemství a soustředuje se zejména na práci policejního inspektora, který je pod obrovským tlakem svých nadřízených a tak chce mít svýho vraha stůj co stůj i když je to na úkor poctivě odvedené policjení práce. Film tak nějak bilancuje mezi krimi a rodinným psychologickým dramatem, který se projevuje především v soudní síni. Tu kritiku mistra Gabina je třeba brát s rezervou, protože pořád je to v jeho podání kvalitní výkon a třeba ten závěrečný pohled na manželku, tady kdyby začly titulky tak dám pět, protože to byla síla. Divím se, většinou maj francouzi pro závěr filmů neskutečnej cit, ale tady musel být doslov, ach jo.(21.6.2014)

  • Anderton
    ***

    Aféra Dominici je obrazovo-slovná ilustrácia jedného prípadu. Vybratých je zopár momentov, ktoré sú nám predkladané formou tituliek ako x-tý deň vyšetrovania, alebo x-té pojednávanie. Práve ale medzi týmito udalosťami sa odohrávalo vnútorné peklo trpiacich, každodenné napätie v rodine a dôvody, ktoré predchádzali rodinným zradám. To však poväčšinou nesledujeme. Nedá neporovnávať s o dve triedy lepším In the name of the father, ktoré zobrazilo celú obludnosť mašinérie systému a martýru dlhoročného väznenia. V Dominici sme svedkami iba jedného telefonátu, kde sa dozvieme, že odsúdený bude iba obetným baránkom a to k príťažlivému tajomnu konšpirácií, ktoré by tomuto filmu okrem iného pomohli, nestačí.(5.7.2015)

  • borsalino
    ****

    Hned na začátku jsem si vzpomněl na film Heroin, ve kterém Jean Gabin tvrdou rukou kočíruje celou rodinu, což se v tomto snímku svým způsobem opakuje. Jean Gabin byl v takových rolích opravdu velmi přesvědčivý. V případu Dominici však jde o zákeřnou vraždu muře, jeho manželky a jejich dcery. Policejní inspektor je přesvědčen, že viníkem je někdo z rozvětvené rodiny Dominiciových, jenže svědectví jsou nepřesvědčivá, jednání zmatečná a sílící tlak na policejního inspektora rostoucí. Kdo však spáchal onen hrůzný čin?(28.11.2009)

  • Madsbender
    ***

    Zaujímavý prípad z 50. rokov, v ktorom sa miesi absolútna zmätočnosť, hrabanie sa v starých ranách, ktoré po sebe zanechala vojna, obraz vidieku, na ktorom má každý svoje vlastné tajomstvá a trináste komnaty, a kde nikto nechová priateľské city voči cudzincom a votrelcom na svojej pôde s kariérizmom policajných dôstojníkov, ktorí potrebujú len obetného baránka. Politické pozadie a historický kontext sú atraktívne aj dnes, ale prevedenie je miestami nezáživné, inokedy zasa vsádza len na herecký prejav a charizmu Jeana Gabina (jeho postava sama o sebe nepatrí k najlepším). Ten už však pôsobí skôr dojmom unaveného starca, ktorý by celkom rád zavesil hereckú kariéru na klinec. Celkovo istotne pre Francúzov dôležitý prípad komplikovaného justičného omylu plného klamstiev, krivých výpovedí a ich opakovaných zmien, nenávisti a vnútorných rodinných rozkolov, avšak mňa nestrhol. Navyše záver je zbytočný a len opakuje jasnú myšlienku filmu, ktorú tam musí vidieť každý. 65%(28.6.2014)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace