Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mairiel

    Kat se zvláštním způsobem napojil na nějaké mechanismy v mém podvědomí, které mě od jisté chvíle nutily nevnímat komediální, humanistický, stylový a vlastně ani žádný jiný aspekt filmu a nastalo naprostě vcítění se do hlavní postavy. Celou dobu jsem si jen říkala "že to neudělá, že to neudělá" a nedošlo mi, že to nijak jinak skončit nemůže a měla jsem radši odejít ze sálu. (Podobně fyzický účinek na mě měla Leopardí žena, kterou jsem ale měla na počítači a mohla jsem si ji tak dovolit "proklikat" do konce.) Podstupování duševního utrpení, které je ve své podstatě vyhnutelné, je pro mě na plátně víc nesnesitelné než všechna násilí a vraždy a znásilnění dohromady. Naivní představa "za chvíli toho nechám" je jen prodlužování hrdinova (a tedy i mého) utrpení. Pro nepiratelné kvality filmu a odpadní prožitek nehodnotitelné.(1.4.2010)

  • Pitryx
    ***

    Velmi dobrý film s pár hluchými místy, která se dají snadno přeskákat. Bez nich to má švih a někdy i komediální momenty. Nad filmem není třeba přemýšlet, má to co má akční film mít, dobro a zlo jsou jasně stanoveny hned na začátku a pak už to jej jede jako mašina, co se nedá zastavit. Vřele doporučuji.2015030110100/bez *** a půl(1.3.2015)

  • amirgal
    ****

    Komedie "en blanco y negro" ne zcela nepodobná Papouškovým komediím české nové vlny. Na paškálu je nižší společenská třída madridských měšťáků. Spád prvního tobolky nemá a občas je tam hlucho - ubírám dvě hvězdičky, ale za závěrečnou scénu jednu přidávám. Pozn. nevím, co s tímhle filmem udělal překlad, sledovala jsem originál.(25.1.2009)

  • flyboyeda
    ****

    Vynikajici spanelska satira elegantne si utahujici ze vseho mozneho. Kterak je Luis nucen prevzit po tchanovi remeslo kata. Zapletka vskutku k popukani, cely film je tak nejak prospikovan usmevne bizarnimi situacemi a dialogy. Snimek vsak nevtirave vybizi i k zamysleni. Ve sve dobe pry tento film znacne pobouril frankisty, proc asi... :)(20.1.2016)

  • Sandiego
    ****

    Italský temperament si podává ruku se španělskou groteskností a hrůzami frankistického režimu. Výsledkem je komedie s brutálním tempem a skvěle vystavěnými situacemi, z nichž kdesi hluboko pod kůží mrazí. Berlanga trest smrti zpochybňuje skrze přirozené zábrany lidské osobnosti a je úplně jedno, zdali je postava maloměšťák a slabošský prospěchář a obětí skutečného trestu se paradoxně nakonec stává sama. Zajímavé a odvážné je i řešení těchto dilemat v otevřeném a bezstarostném "party" prostředí Mallorcy, v němž Španělsko pokrytecky ukazuje zcela jinou tvář určenou pouze západním turistům. Přítomnost kata se pak zdá být ještě paradoxnější a nepatřičnější. Škoda, že Berlangovy filmy po tomto tvůrčím vrcholu šel kvalitativně hodně dolů.(29.1.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace