Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Willy Kufalt
    **

    Francouzské kriminálky zůstavají pro mne i nadále pojmem, leč tentokrát jsem se s tvůrci příliš nepotkal. Je možné, že se na celkových dojmech podepsal částečně i můj nepříliš pozitivní vztah k Gérardovi Depardieu (jeho šílený psychopat Mickey mne štval nejspíš daleko více, než bylo potřeba), ale přistihl jsem se, že se nedokážu nijak blíže dostat pod kůži asi postavě Noëla v podání Yvese Montanda (chvílemi Mickeyho kolega, chvílemi protivník – falešný zrádce?). Ten každou chvíli střídá různé povahy, postoje a překvapuje zcela odlišným a dohromady málo uvěřitelným konáním. K jeho galantnímu vystupování a milujícímu vztahu k ženě mi už nesedělo třeba ani to rozbíjení bytu pod jménem druhé osoby, ale závěr mi v tomto směru připadal ještě podivnější. Pozoruhodný zůstal pak rozehraný vztah mezi dvěma komisaři různého věku, byť na značně malém prostoru, jinak mi chyběl hlubší prožitek z tématu či právě stotožněním se s jednou z hlavních postav v příběhu kolem zapeklitého kruhu plném zbraní. Třetí hvězdičku, kterou jsem přihodil zejména díky mému oblíbenému Montandovi, nakonec po dozrání rozporuplných dojmů z filmu jako celku zpětně odebírám. 45%(21.4.2020)

  • dopitak
    ***

    Montand, Depardieu, Deneuve, Galabru, a přesto je to hovadina! Tedy, námět by ušel, ale atmosféra tohohle filmu není ani surovosyrová, ani žádná. Připomíná to komisaře Moulina, hodně se tam děje, a filmu chybí opravdu pozitivní hrdina (Montand to není). Není to napínavé. No zkrátka tenhle film do staré fr. školy řadit nebudu.(12.10.2019)

  • Malarkey
    *****

    Francie je moje únikovka, když jsem smutný. Tedy co se týče komedií. Ty totiž okamžitě zvednou náladu a potěší každou další scénou z nich. Nicméně mě nenapadlo, když mám naopak dobrou náladu, pustit si nějakou jejich klasickou kriminálku ze staré školy, která je pokaždé především smutná...ale pravdivá. Nevím proč, prostě jsem se jim vyhýbal. A teď už s čistým štítem můžu říct, že jsem dělal obrovskou chybu. Protože kromě naprosto úžasných, a před plátnem naprosto přirozených herců, se pokaždé jedná o velice silné příběhy, které jsem musel sledovat se slinou prahnoucí minutu po minutě dále se rozvětvujícího příběhu. Nádhera. Nemám slov. Yves Montand a Catherine Deneuve hráli tak nádherně, každá vážná scéna byla s takovou grácií. Věřil jsem jim naprosto všechno. Dokonce jsem jim věřil i to, že v tomto filmu lidskost přebila nenávist. Gérard Depardieu totiž svojí rolí nastavil tak neuvěřitelnou laťku, že nejde věřit ničemu jinému. Volba zbraní pro mě tak zůstává přímým vstupem do francouzských kriminálek a nesmírně mě mrzí, že ho zde hodnotilo tak málo lidí.(8.1.2012)

  • MJMilan
    ****

    Velice zvláštní snímek, který se zaměřuje především na chování hlavních aktérů klidného a do jisté doby spokojeně žijícího Yvese Montanda a psychopatického, hloupého a přitom milujícího Gérarda Depardieuho. Věrnou milující manželku si tu zahrála překrásná Catharine Deneuve a končícího policistu Michel Galabru.(16.6.2009)

  • Kimon
    ****

    Pravá řemeslná francouzská filmařina z konce minulého století. Taková, jaká se dnes už bohužel netočí tak často. Vysokou hodnotu tohoto snímku umocňují známé herecké veličiny v čele s hercem a zpěvákem Yves Montandem, Gérardem Depardieu a s neméně známou a populární francouzskou herečkou Catherine Deneuve. U této kriminálky se rozhodně nudit nebudete.(3.5.2009)