poster

Plukovník Chabert

  • Francie

    Le Colonel Chabert

Drama / Romantický / Válečný

Francie, 1994, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tommassi3
    **

    "Děkuji náhodě, madam, že nás rozdělila, nezatracuji vás, pohrdám vámi !! Nic od ní nechci !! Dávám své slovo, které má větší cenu než škrábanice notářů !! Vzdávám se svého jména, jehož jsem proslavil.." Velmi by mě zajímalo, proč si tvůrci vybrali právě "Rusa" Gérarda Depardieua za ukázkového zmrtvýchvstalého muže, když si tento po všech stránkách velký herec podobnou roli zkusil ještě coby hrabě Monte Christo ve stejnojmenné minisérii a dokonce i ve výborném snímku Daniela Vigneho Návrat Martina Guerra, jemuž však Plukovník Chabert, Yves Angelo hodně chtěl, ale moc mu to nešlo, nesahá ani po prdel, ony totiž, přátelé, parádní historické kostýmy ještě skutečný historický biják nedělají !! A to se přiznám, že nebýt právě smutného klauna Gérarda, který tuhle sterilní rádoby romantiku táhne ze všech svých sil až zoufale sám jen za doprovodu lacině samoúčelné a zde až odpudivě křečovitě vyznívající hudby z per těch největších klasiků, musel bych se zpít do němoty, abych na tento zážitek rychle zapomněl, mistrovi de Balzac na věčnou památku !! Nejsem si úplně jist, jak moc by právě šílený génius Honoré de Balzac, který se především prostřednictvím svých novel nikdy netajil svým pohrdáním ženami, a ani toto vyznění zde prostě necítím, a to se Depardieu ke konci mohl zbláznit, stejně mu to nesežeru, tvůrcům této prázdné filmařiny, vynadal do nýmandů, nicméně já se jako člověk, který se rozhodně nebrání parafrázím literárních legend, prostě nemůžu ubránit obrovskému znechucení !! Statický, byť zdánlivě elegantní, vizuál, jehož strnulost a bezkrevnost dokonale ilustrují naprosto zbytečné pasáže s flashbacky z bitvy, takřka kontrastuje se strohou a údernou novelou Balzacovou, když jako uhlazená a bezduchá podívaná dokonale potvrzuje, že bez řemeslného nadšení, odvahy a alespoň špetky talentu se ani průměrné filmy prostě točit nedají !!(7.4.2014)

  • gudaulin
    *****

    Yves Angelo v sobě nezapře původní povolání kameramana a celý film se nese v duchu krásných kompozicí, ať už bitevního pole, uliček staré Paříže nebo interiérů starých měšťanských domů. Už jen úvodní téměř osmiminutová scéna pole posetého mrtvolami se sténáním raněných, obličeji vyčerpaných vojáků se strhanými rysy, kteří právě přežili vlastní smrt, je dokonalou ukázkou válečného zmaru a i když plukovník Chabert není válečný film, ale spíš historické drama s romantickým motivem, jenom hodně málo válečných filmů dokáže zprostředkovat tak sugestivní ukázku vojenského řemesla. Snímek má špičkové obsazení, Gérard Depardieu tam ještě ukazuje, proč se stal hvězdou a hereckou legendou, a jeho živočišný důstojník, který vyrostl z chudých poměrů, aby se do nich zase po životním kotrmelci vrátil, je neobyčejně přesvědčivý. Fanny Ardant zase pro změnu krásná mrcha, která dokáže využít svých půvabů, inteligence a sociálního postavení k prosazení svých cílů. A mezi nimi Fabrice Luchini jako špičkový advokát, kterého zdánlivě nemůže už nic překvapit a přece je šokovaný tím fascinujícím životním osudem s tak nepravděpodobnou zápletkou. Takhle nějak si představuju adaptaci literární klasiky. Výpravný film, který se ale neutápí v efektech, nesnaží se šokovat triky, ale zaměřuje se na příběh a vykreslení prostředí. Celkový dojem: 90 %.(3.5.2014)

  • nascendi
    ****

    Napriek množstvu Balzacových diel, ktoré som prečítal, som sa k Plukovníkovi Chabertovi nedostal, takže nemôžem posúdiť, do akej miery filmový prepis naplnil idey literárnej predlohy. Začiatok filmu ma šokoval a on, spoločne s ďalšími vojenskými akciami, je vlastne dôvodom, pre ktorý dávam filmu štyri hviezdičky. Zaujímavou postavou je samozrejme aj advokát Dreville, len s Depardieuom mám dlhodobý problém. Ja ho jednoducho neznášam, a neznášal som ho aj pred jeho hlúpou emigráciou do Ruska. Takže štyri hviezdičky sú napriek Depardieuovi, nie vďaka jemu.(13.4.2014)

  • crozet
    *****

    Film na pomezí historického a psychologického dramatu, který beze zbytku splňuje vše, co do těchto žánrů spadá a co publikum očekává, navíc stmelené charismatickou režií, vyplněné profesorským scénářem (asi bych si měl v knihovně půjčit Balzaca, sacre bleu..) a doplněné solidními kostýmy a výpravou. A samozřejmě geniálně zahrané, což se týká nejen Depardieu, ale i jeho ženy a advokáta. Výsledkem je zcela nadčasový a silně sdělný příběh, u kterého se vám tají dech. Vztahová struktura a charakter hlavních hrdinů i způsob, jak jsou v příběhu vyprávěny, jsou samozřejmě veskrze literární, ale Angelova režie jim vdechuje skutečný život, autenticitu i současnost, pro které se s nimi velice rychle člověk identifikuje. Je to prostě majstrštyk.(8.4.2014)

  • misterz
    ****

    Výborné spracovanie Balzacovej predlohy, myslím, že by bol veľmi spokojný. Film nepotešil len po obsahovej stránke (majstrovské rozobratie charakterov jednotlivých postáv v dobovom kontexte), ale nakŕmil aj oči. Hneď úvodná scéna bola atmosfericky podmanivá (pochovávanie do masového robu), to však nebolo všetko. Páčil sa mi aj útok cisárskej jazdy a vôbec, vojnové scény boli veľmi pekne urobené - naturálne a s prirodzeným dobovým vyznením. Samotný dej síce občas ponúkol aj slabšie scény, ale celkovo som mal z obsahovej stránky dobrý pocit. Ani Depardieu nebol zlý - hoci nepodal žiaden svetoborný výkon, ale ani nepôsobil rušivo, tá postava mu celkom pristala. A nepochybne k veľkým kladom snímku patrí aj skvelá výprava a kostýmová tvorba, tá bola úžasná. 80/100(1.3.2017)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace