Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pignon je vyhořelý učitel trpící depresemi, žije se svou matkou, momentálně je bez práce a věčně páchá sebevraždy, naštěstí bez úspěchu. Lucas je novinář, který žije vzrušující, ale nebezpečný život. Právě se snaží dostat zkorumpovaného politika a jde mu o krk. Oba muži jsou velmi rozdílní, jedno však mají společné: oba chodili s Christine, a dokonce ve stejnou dobu. Christine uteče dospívající syn Tristan, a když se její manžel Paul nemá k tomu, aby jej hledal, vyhledá oba své bývalé přítele a řekne jim, že chlapec je jejich. Muži neváhají a vydají se každý sám svého syna hledat. Nakonec se jejich cesty střetnou a oni zjistí, že matka vlastně neví, který za tří mužů je otec. I tak ale hledají Tristana dál. Cestu jim znepříjemní gangsteři, kteří se snaží umlčet Lucase, protože se chystá odhalit špínu na jistého politika. Tak se z cesty stane nebezpečné dobrodružství. (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (153)

choze 

všechny recenze uživatele

Richard a Depardieu pod režijní taktovkou komediálního klasika Vebera podruhé a nejlíp. Jede se podle stejného modelu jako minule - nesourodá dvojka se vydává pátrat po zmizelém - jen zápletka není tak crazy, výprava tak exotická (pátrání se omezuje jen na Francii, což nijak nevadí), ale mise obou hrdinů je osobnější a tak je v ní víc srdíčka. Kadence gagů není nijak závratná, ale Richardův smíchopláč na benzince nebo jeho hlavičkování v baru mě odbouraly. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Když se sejde dobrý komediální režisér (Veber), skvělý a oduševnělý komik a herec (Richard), talentovaný hudební skladatel (Cosma), nemůže z toho vzniknout špatný film, obzvláště, přidá-li se k nim Depardieu. Na první pohled to na humorem dštící komedii nevypadá, ale ty vtípky vždycky vykouknou zpoza rohu, než vám jejich pointa (nebo vůbec to, že šlo o vtip) dojde, už se na obrazovce děje úplně něco jiného a tak se mnohdy zasmějete při jiné situaci. Což považuji za skvělou věc. Duo Richard-Depardieu možná až překvapivě docela sedí. Hezký, milý, humorný film. Ne tak ztřeštěný, jak by se od filmu s Richardem dale čekat, ale i to je z jedné strany dobře. Všeho moc škodí. ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Matka je jistá, otec nejistý. Veber s tímto vědomím ukazuje otcovské figury jako s nevyhnutelnou naivitou, důvěrou, radostí a nasazením vrhající se do role, v které možná prohrají svoje geny. Ti čerstvější s větší vervou než ti unavení. Jedno zda jsou křehcí či tvrdí rváči. Jako dojemná pocta taťkům film má své kvality. Ovšem ve spojení s kriminálkou už odhaluje slabiny, do kterých se kritik zakousne slovy: "To je vidět, že Veber nedokázal téma vytěžit a musil přijít s nějakou vedlejší linií, která vlastně jen pramálo souvisí s tématem." +++++ Dík několika solidně napsaným dialogům a decentním hláškám ("Trpíte depresemi?" - "Tohle se s telefonem nedělá." - "Takže otec jsem já.") a kouzelně roztomile tajícím fotříkům silné ***. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Kdybych měl vybrat po Blbci k večeři svůj nejoblíbenější film od mistra Vebera (a pominout Může z Acapulca, kde se podílel jen na původní verzi a nechal se vyškrnout z titulků), váhavě bych vybral asi právě Otce a otce, který možná ještě kapánek (ale je to vážně těžké.:D) překonává předchozí srdcovkovou spoluprací Depardieua+Richarda+Vebera Kopyto (a Hračku...a Blondýny...ach je to těžké, tolik srdcovek.:D) Když se ztratí puberťák Tristan a pravý otec je bábovka, vzpomene si matka, že tehdy chodila ještě se dvěma chlapci. Na scénu tedy přichází investigativní novinář, drsňák a rváč Lucas....a citlivý na deprese trpící opuštný  Pignon žijící s matkou, neúspěšně pachájící sebevraždy...Je to také první postava, kterou kdy Veber jako Pignona pojmenoval....a musím říct, že to je vedle Pignona z Blbce určitě můj nejoblíbenější Pignon a rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších postav Pierra Richarda. Tohoto plachého, milého poetického pána si prostě nejde nezamilovat. Kdekdo v sobě asi má kus citlivého Pignona. Ale zároveň śe mu ani nejde nesmát  a výrazy Pierra při pláči nebo na potvoru propuklém smíchu jsou prostě k nezaplacení (:D)  Už Kopyto je dost postaveno na kontrastu hlavní dvojice a ve druhém plánu se ve svém letním dobrodružství zabývá  otázkami existence štěstí a smůly. a kam až může  smůla člověka zavést.  Otec a otec už ale na kontrastu hlavních postav vyloženě staví, ale funguje to naprosto stoprocentně. Ano, tady sledujeme opravdu neskutečný střet povah (Neplač chlapče, chlapy nepláčou - Jen se vyplač, to ti udělá dobre)/Střet dvou, co se vzájemně trochu nasírají (Máme styčný body - Jaký styčný body? Vy chlastáte, on chlastá. Copak všichni ti, co chlastaj jsou vaši synové?), ale v oba nadchla představa, že by mohly být otcem, pro svého nezdárného chlapečka by se klidně i přetrhly....a kvůli své přehnané snaze a neznamé pravdě  občas tápou (Řekněte mu třeba: my jsme tvůj otec.)  Ale oba by chtěly být otcem a to možná tím nejlepším. A pán Pignon si tím třeba může i něco vyléčit...Třeba je to jeho druhé já.:D (ne tak přišlapnutý a víc svobodný.)....Ve druhém plánu se zde totiž vlastně řeší celková  role otců a Pierrova vzpomínka na házení dopisů otcovi do koše je až dojemná....Otec je otec zkrátka vzacné spojení  jemného humoru, ,rodinné linky...i trocha toho příjemně podaného  sentimentu a chápajícího pohledu na citlivé lidi dohromady.  Hudba Vladimira Cosmy tradičně ani nepotřebuje komentář. Naposledy tento jemný skvost viděn dva dny před  loňským Štedrým dnem na ČT 2. ()

vander19 

všechny recenze uživatele

Na môj veľký žiaľ sa videl aj tento film. A nemyslím to v zlom, ale práve naopak. Míňajú sa mi filmy Vebera a ja cítim smútok. Ale aj radosť z toho aké príjemné filmy tento človek za svoj život vytvoril. Vo filme otec a otec sa opäť stretávame s Pignonom a Lucasom. Aj keď sa tieto dva charaktery na úvod vôbec nepoznajú opäť ku sebe nájdu cestu. Lucas ako drsňák a Pignon ako citlivá duša. Táto skladba ich psychyky sa medzi nich náramne hodí. Depardieu krásne vytvára Lucasa ako silného, ale zato aj citlivého chlapa. Naopak Pignonovy tentokrát Veber vdýchol depresívne stavy a práve z toho vznikajú humorné scény. Napr. tá na benzínke nemá chybu. Film využíva aj skvelo napísané dialógy a nejedno oko nezostane suché od sĺz, pri nápore smiechu. Osobne ma potešilo využitie jedného z posledných krásnych bavorákov a to žraloka ako Lucasovho auta. Aj takýmito detailami si ma Veber vždy vie dostať na svoju stranu. Škoda, že takých tvorcov nie je viac. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Vůz, kterým Jean Lucas (Gérard Depardieu) jezdil v průběhu filmu, byl BMW 528i z roku 1977. (xmy)
  • Když si v čase 1:20:00 pravý otec prohlíží Tristanův pokoj, v poličce lze zahlédnout figurku E.T. mimozemšťana. Tento film měl světovou premiéru téměř přesně o 1,5 roku dříve, než Otec a otec, a to právě ve Francii na festivalu v Cannes. (jan.hryz)
  • Natáčanie filmu prebiehalo vo francúzskom meste Nice. (dyfur)

Reklama

Reklama