Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Přesně opačnou cestou než jeho sestra, razící heslo „méně je obvykle více“, se vydal Roman Coppola a ve snaze procpat toho do svého filmu co nejvíc natočil skvostně interesantní maglajz. Měla to být pocta nové filmařské vlně šedesátých let s autobiografickými prvky? Nebo surrealistická romance? Nebo filmařská recese mísící Barbarellu s filmy Stanleyho Kubricka a jiných klasiků? Mělo to vůbec dávat smysl? Je mnoho špatných filmů se zajímavým nápadem. Ale tohle není ten případ. Není špatný, není až tak zajímavý, je to chaos. Stačí si však uvědomit význam fonetického přepisu jeho názvu a jste v tom až po uši. Tenhle chaos totiž není blbej. 60%(28.1.2006)

  • Eodeon
    ****

    Tvořit po všech stránkách klišovitý a v mnoha ohledech nekonzistentní film se může jevit jako marná práce, ale pokud se do věci vloží nadšení a hlavně láska mladého filmaře (překvapivě dobrý herecký výkon Jeremyho Daviese) ke krásné fiktivní superagentce, může se stát i zdánlivě nemožné. Když se ohlédnu za technickým zpracováním CQ, chválím použití záměrně nepřesvědčivých kulis a reálií, připodobňujících filmy a seriály šedesátých a sedmdesátých let. A samozřejmě nejen ty, retro-vyznění filmu napomáhá i stylový výběr hudby nebo příhodné kostýmy. Trochu se mi nezdála zmatená režie a podivná kompozice, ale to tak nevadí, vždyť se jedná o debut. Celkové pojetí bylo příjemně odlehčené a stylové a nepostrádalo několik sebeparodických prvků, příběh používá motivy natáčeného příběhu i v reálném světě a bez upozornění prolíná realitu se sny a představami, což zde ovšem bezprostředně souvisí. Ve filmech, jejichž dějová linie se točí okolo natáčení jiného filmu, jsou scény často podobně roztroušené, tomu se takřka nelze neubránit kvůli prolínání více, takřka nesouvisejících dějů. Krásně to vyrovnává vnitřní dilema našeho hlavního hrdiny a především vynikající záběry z natáčejí jeho autorského filmu.(25.1.2006)

  • Trellíno
    **

    Tak vám nevim. Zatímco Ztraceno v překladu Sofie Coppolové mě už několikrát naprosto dokonale rozložilo, tak s filmem Romana Coppoly to je o dost horší a zdá se, že se bude muset ještě hodně co učit. Jeremy Davies v hlavní roli je dostatečně zajímavý (ale kde on není), námět také není špatný, ale probůh ten scénář a co ta zmatená režie??(26.5.2004)

  • Aluska88
    ****

    Jakým nenápadným půvabem tato Komerční kvalita oplývá:) Ani ne hodinu a půl stopáže a takový výrazný potenciál se v ní skrývá. Mám ráda filmy, jejichž námětem je ukázat, jak se filmy dělají. Pro filmové fanoušky ideální v tom, že se ještě více utvrdíte v tom, jak strašně byste v této nádherné, povrchní, stresující a špínou a prolezlé branži chtěli pracovat:) Vážka boduje a Billy Zane taky. Depardieu zase krade nadaným filmařům materiál, když zrovna v ničem nehraje:)(17.3.2012)

  • choze
    ***

    Mám slabost pro filmy o filmařině jako AMERICKÁ NOC a CQ mě svou hravostí opravdu potěšilo. Líbilo se mi lavírování mezi těžkou komercí v podobě krásně povrchního a stupidního blockbusteru DRAGONFLY/BARBARELLY a naivní uměleckou snahou o nalezení sebe sama skrze film po vzoru Nové vlny, přičemž ani jedné straně se nenaddržuje. Film jsem si užil hlavně kvůli parafrázování BARBARELLY, která se mi sice nikdy moc nelíbila, ale něco takového bych si chtěl taky jednou natočit, a dostala mě i karikatura Pontiho. Příjemný a slibný celovečerní debut Romana Coppoly, jehož půvabná sestřička mi dluží přes hodinu a půl života za jednu z nejnudnějších sraček jaké jsem kdy viděl a sice ZTRACENO V PŘEKLADU.(24.1.2006)

  • - Luc Chalon a Oshis Yeghiazariantz soutěžili ocenu Golden Satellite v kategorii nejlepší umělecká režie. (Terva)

  • - Film měl mimo soutěžní premiéru na filmovém festivalu v Cannes roku 2001 (Terva)