poster

Poslední žena

  • francouzský

    La dernière femme

  • italský

    L'ultima donna

  • slovenský

    Posledná žena

  • anglický

    Last Woman, The

Drama

Francie / Itálie, 1976, 108 min

Režie:

Marco Ferreri

Kamera:

Luciano Tovoli

Producenti:

Edmondo Amati

Střih:

Enzo Meniconi

Scénografie:

Michel de Broin

Masky:

Alfonso Gola

Kostýmy:

Gitt Magrini
(další profese)
  • Stanley
    **

    Tento film upoutá především svou zvrácenou snahou o to, aby obsahoval co nevíce nahých scén, a ještě to dělá s velice neosobním přístupem k vlastnímu příběhu i k divákovi. To byl sice možná záměr, jenže takovouto formou netaktně zabíjí jakoukoli filmařskou i lidskou přirozenost. Stejný příběh (který obecně není nijak příliš zajímavý) by se, věřím, mohl bez ztráty účelnosti sdělení natočit dočista jinak a přijatelněji.(17.5.2008)

  • MontyBrogan
    **

    Človek by neveril, že sa dá natočiť hodinu a trištvrte dlhá komorná vzťahovka, v ktorej nie je buď žiadna, alebo len veľmi zvrátená psychológia postáv. Ornella krásna, o to viac nechápem jej postavu. Depardieu hrajúci bez zaváhania, o to menej chápem jeho prítomnosť v čisto falickom filme. A toho decka mi bolo ľúto. Ja mám úchylnosti rád, ale keď sú k niečomu dobré. A toto vlastne ani nebolo úchylné, iba primitívne.(3.11.2013)

  • pijavica
    **

    4,0/10 Pre mňa bol hlavný problém zmieriť sa s faktom, že Ferreri okato narába s tým, čomu feministky s obľubou vravia "konštrukt" (a mne sa pritom derie na jazyk, "karikatúra"). Nakoniec som to nedokázal preglgnúť, príčinou čoho sú aj pomerne lacné a prvoplánové snahy šokovať a upútať pozornosť. O "prirodzenosti" a zmysluplnom rozoberaní M-F(Ž) vzťahov nemôže byť v tomto prípade žiadna reč.(16.5.2008)

  • Pafl
    ****

    Co znamená být mužem ? Co ženy od mužů vlastně chtějí ? Jsme svědky konce patriarchátu ? Otázky, které těžkopádným jazykem a mnoha způsoby položily feministky 70.let. Ferreri se jich chopil a přepsal je do filmové podoby. Naneštěstí pro citlivého diváka to byl Ferreri, takže za každou otázkou je interpunkční znaménko psané krví nebo spermatem. Naštěstí pro přemýšlivého diváka to byl Ferreri, takže pochybnosti, které film nabízí, dokáží zneklidnit a provětrat stereotypy. Machistická love story.(7.6.2009)

  • MrPierc
    ****

    Hlavní hrdina je typický muž = hrubián, sexuálně závislý, paličatý a chovající se jako dítě. Když to nemá, tak trucuje. Jeho bývalá manželka se stala feministkou a on se začíná cítit ohroženě jako muž. Jeho role už není tak dominantní jako dříve a není pánem vztahu. Jeho nová milenka už je stejně nakažená. On nic nechápe a je sobecký. Ona to cítí jinak a on se nedokáže naladit na stejnou vlnu. Jejich rozhovory, milování, hádky - to vše se točí kolem toho, kdo je vůdcem v páru. Ona chce sdílet a starat se o dítě a nechce být jen sexuální objekt. On chce všechno a hned a moc a nekonečně. Oba herci se převážně po bytě procházejí nazí. Všudypřítomná nahota dodává filmu nevšední zážitek, protože je vše tak přirozené. Je to impulsivní film plný lidské zvířeckosti a na konci jsem trpěl s ním. Brrr. Depardieu i Ornella Mutti skvostní a působící zcela lidsky a normálně.(6.11.2012)