poster

Dva muži ve městě

  • Francie

    Deux hommes dans la ville

  • Itálie

    Due contro la città

  • Slovensko

    Dvaja muži v meste

  • USA

    Two Men in Town

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1973, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    ****

    Klasický francouzský film jsem si včera po desetiletích zopakoval. Dojmy, které jsem si odnesl, jsou poněkud rozporuplné. Poetika detektivního žánru, na které je film postaven, se v řadě momentů dostává do rozporu se způsobem zobrazení a pojednání některých scén. Nejvíce je to patrné v úvodní části, líčící idylická setkání Strabliggiho s Cazaneuvovou rodinou, zcela nepropracována zůstává milostná náklonnost Cazaneuvovy dcery k Ginovi, hodně hluše vyznívá i zachycení jeho druhého vztahu k vnadné bankovní Anglofrancouzce. Klady a silná místa na druhé straně převládají tam, kde jde o skutečnou drsnou krimiatmosféru. V mnoha ohledech to platí pro soudní scény i vlezlé fízlovství posedlého vrchního policejního inspektora Goitreaua. Tento záběr má obecnější platnost: ukazuje, že i v demokratickém státě mohla - i může - často policie propadat chování, které do toho estébáckého či gestapizujícího nemusí mít zas tak daleko. Štvanice na zušlechtěného člověka končí tragicky: nedobrovolnou smtí oběti, která ke svému hrůznému činu byla dohnána protidemokratickým chováním svého policejního antipoda. Řadu viditelných slabin režie i scénáře přetrvávají dva skvostné herecké výkony: Delonův a Gabinův. Při závěrečné scéně - vrcholném okamžiku jinak spíše průměrného díla - , v níž jde Gino na smrt, obě skvělé herecké kreace vrcholí. Patok nechuti a odstupu od justičních orgánů, největší přání mladých hlavních hrdinů filmu i jeho hlavní kritické poselství, nejlépe vystihuje strachem ze smrti stažená tvář Delonova hlavního hrdiny. Tato část jeho myšlenkového jádra je evidentně nadčasová. Pro kvalitu obsahu i dosahu filmu také jednoznačně určující.(12.8.2008)

  • TeeAge
    *****

    Tipycký prípad toho, keď sa mi z nespravodlivosti zdvýha žalúdok. A nie len to. Tento film ma dostal skôr psychicky, než emocionálne, a to už je čo povedať. Prežil som krásny depresívny večer... Na tie Delonové ksichty sa nedá zabudnúť. Mimochodom mladučký Gérard Deparadieu príjemne prekvapil, na začiatku som si to ani neuvedomil, že je to on :)(10.3.2009)

  • YURAyura
    ***

    5/10 Kdysi davno se mi to libilo mnohem vic nez ted, a prestoze to neni spatne ten prvoplanovy shoking uz to nebyl ale spis tahla nuda, kterou ani "mrazive" situace nedokazaly posunout o kus vys. Chapu fandeni polepsenemu darebakovi, ale na druhou stranu jsou mi pochopitelne i pohnutky komisarovi, ktery je tedy slizak par excelance a svym vykonem nechava dve hlavni hvezdy za sebou o dve konske delky...(21.11.2011)

  • Rosalinda
    *****

    Film jsem viděla už tolikrát a pokaždé mne dokáže totálně rozmetat, že se ještě dlouho vzpamatovávám a ta působivá hudba k tomu mi pak ještě moc dlouho straší v hlavě a často se vrací. Tak reálně mrazivý a silně dojemný obraz života, až člověk dostává vztek nad svou bezmocností a chce se mu brečet. A brečí. Tak silný příval emocí, že to sotva jde vyjádřit slovy, takže se dál radši ani vyjadřovat nepokouším. Herecké výkony snad ani není třeba komentovat. Zkrátka jeden z největších filmových klenotů. Tečka a osm hvězdiček.(14.8.2011)

  • D.Moore
    *****

    Rozhodně nejlepší Delonův film, jeden z nejlepších Gabinových a nejspíš i nejpovedenější francouzská kriminálka vůbec. Film, který vidíte jednou, dvakrát, třikrát a pořád nemáte dost. Dva muži ve městě člověka donutí, aby se zamyslel sám nad sebou i nad společností, ve které žije... i když z toho může pořádně mrazit.(14.7.2009)

  • - Jezero, od kterého odjíždějí Gino (Alain Delon) se ženou před nehodou, je Lac du Salagou v regiónu Okcitánie. (hendrich6)

  • - Spoiler: Gino Strabliggi (Alain Delon) vlastní vůz, ve kterém nakonec i zabíjí svou přítelkyni. Jedná se o sportovní automobil Fiat 1500 Gt Ghia 1964. Vozů bylo vyrobeno jen 1000 a maximální rychlost byla přakvapivě na sporťák velmi nízká, cca 100 km/h. (sator)

  • - Autor scénáře, José Giovanni, byl sám těsně po válce odsouzen k trestu smrti. Jen o vlásek unikl díky prezidentské milosti. V prosinci 1956 byl z vězení propuštěn a o třicet let později v novém soudním procesu zcela rehabilitován. Celý život bojoval proti trestu smrti. (Snorlax)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace