Režie:
Julius AveryKamera:
Khalid MohtasebHudba:
Jed KurzelHrají:
Russell Crowe, Daniel Zovatto, Franco Nero, Alex Essoe, Peter DeSouza-Feighoney, Laurel Marsden, Paloma Bloyd, Cornell John, Tom Bonington (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Film Papežův vymítač, který je inspirován skutečnými zápisky otce Gabriela Amortha, hlavního vatikánského exorcisty (Russell Crowe), sleduje Amortha, který se snaží vyšetřit děsivou posedlost mladého chlapce. Nakonec však odhalí po staletí staré spiknutí, které se Vatikán zoufale snažil utajit. (Falcon)
Recenze (395)
V úvodu film baví postavou netradičního rebelského kněze, zajímavě ztělesněného skvělým Russellem Crowem. A o to více pak nebaví bezhlavým žánrovým skopitačením v poslední třetině, která je více směšná než děsivá či jakkoliv působivá. Nejlepší scéna filmu, kterou vrcholí ještě koukatelná, teprve rozvíjející se dějová linka, je někde v polovině. Kino mainstream s hvězdným hereckým tahounem, v rámci žánru stokrát zbytečnější než chuťovky, které se ani nedostanou do místních kin (X, Pearl). ()
S exorcismem to máte úplně stejně jako s tranzistorama. Prostě si nějaký labilní, psychicky narušený, hormonálně destabilizovaný či po pozornosti toužící mentál usmyslí, že je v jeho těle někdo jiný, a místo, aby jej nahnali k psychiatrovi, endokrinologovi nebo mu pořádně nařezali, pozvou k němu nějakého zpohádkařeného živnostníka a institucionálního demagoga, který učeně pokývá hlavou, protože z toho má perfektní píárko mezi blahoslavenými nebo sto litrů za kompletní seanci, a zasvěceně řekne: „Hm, hm, moribundus! Ta zlá cizí entita okamžitě musí ven!“. Načež jeden vytáhne krucifix a almanach osvědčených fantasy básniček, druhý skalpel a učebnici destruktivní chirurgie, a hurá, jde se vymítat! Jediný rozdíl je pak v tom, že jeden pacient vypadá jako Marilyn Manson před tím „odborným“ zákrokem, druhý až po něm. No řeknu vám, já se tedy moct celé dny válet, kroutit hlavou o tři sta šedesát, mluvit uhrančivým basem jako jen lehce nachlazený zpěvák kapely Canibal Corpse, libovolně pohazovat lidmi, chcát si do postele, prcat všechno, co se ke mně přiblíží, strašit dementy a vůlí přesouvat nábytek a někdo mě toho zbavit, taxi ho hned po tom zdeformování najdu, rozšmelcuju mu držku a striktně požaduju přišít toho čuráka zpátky! Největším problém vymítacího žánru je to, že hned při svém vzniku nastavil laťku na nepřekonatelnou úroveň naprosté dokonalosti a už prvním filmem totálně vyčerpal veškeré fičury a vyfikundace, které ono pohádkové Rituale Romanum skýtá. Tudíž cokoliv někdo od té doby natočí, je až na světlé výjimky, prostě jen ubohým plagiátem Exorcisty. A tenhle Vymítačův papež, ups, pardon, taxe vlastně bude jmenovat až dvojka, František Černý dozajista potřebuje dalšího štěka, je, jak jinak, naprosto ubohým plagiátem Exorcisty. Prostě se úplně vysrali na scénář, jen vyměnili posednuté pohlaví a bububarák, nesystémově kuchli z Exorcisty akční sekvence a celé to podložili, aby se hajzl tolik neviklal a věřící Tomášové si samým napětím cucali konce krucifixů, jakože skutečně skutečnými trampotami skutečně skutečného a údajně nejslavnějšího demagoga, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct Dänikena První římskokatolické a.s. s parádně příznačným jménem Gabriela (Amon) Amarthová. Je to sice hezky natočené a Rasl i jako Prasl pořád má i na stará kolena solidní charisma a hraje od přirození, ale co naplat, jakmile se zase začalo strojově vymítat, já začal pekelně zívat a znuděně si škrábat tu čerstvě přišitou kundu. ()
Russell Crowe ve svým fyzickým stavu pašíka bere už každou pitomost, co se namane. A přitom první půle se mi líbila dost, dokud Russell hýří charismatem a vtipem a nechybí i pár fajn vizuálních nápadů. Jenže s přibývajícími minutami je to čím dál hloupější a generičtější a závěrečný souboj dvou knězů, kde vzduchem lítají těla, šlehají plameny a zakrvácený ženský lezou ze železné panny, vypadá jak nějaká parodie od Mela Brookse. Takhle to dokurvit, to je umění. Dík aspoň za Franca Nera, dlouho jsem ho v ničem neviděl. ()
Gratuluju tvůrcům, že našli smysluplný důvod, proč točit tisícíprvý (zív) vymítačský horor s potenciálem epického rozšíření v sequelech. Negratulu jim, že se vlastního nápadu zalekli, ucukli, a natočili tisíckrát viděné schéma. Schéma dostatečně zábavné a řemeslně zručné, aby ho stálo za to zhlédnout, ale pořád jen schéma. Russell Crowe velmi fajn, některé triky a genericky upravený démonický hlas o poznání méně fajn. ()
Podobné nadpřirozené náměty mám rád, takže s chutí přidám i tu čtvrtou hvězdu. Byť bez Russella by to bylo polovičaté a skoro bych měl dojem, že koukám na nějaké béčko. Julius Avery to ale technicky parádně zvládnul. Jsem rád, že do vymítačského hororu přispěl i někdo jiný, než James Wan. Je totiž znát, že se to také může dělat jinak a zatímco je, James Wan už svými vymítačskými produkcemi značně vyčpělý a zrecyklovaný, tady to na mě docela obstojně fungovalo. Ano, není to úplně strašidelné, ale zase je tu hlavní role Russella, která je založená na skutečné události a vymítá se tu ďábel, kterému tu navíc tvůrci dají docela solidní legendu. Za mě tedy spokojenost. ()
║Rozpočet $18miliónov║ Tržby USA $20,009,380║ Tržby Celosvetovo $76,664,075▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Russell Crowe dokáže aj z priemerného námetu čo to vydolovať, stále to v sebe má. Máme tu pre tento krát taký skôr dobrodružnejší počin a lá Lovci diabla v xtej podobe. Nie je to priamo z rangu Conjuring ale tak niekde na pol ceste. Je to skôr taká mierne akčne uletenejšia banalitka, ktorá nestavia len na temne ale robí niektoré úseky skôr také odľahčenejšie, skoro vtipné. /55%/ ()
Žánrová jednohubka neurazí a pyšní se několika sympatickými motivy, které však pouze nejistě načrtává. Ani z hlediska stylu se nejedná o nic, na co byste si pár dní po zhlédnutí vzpomněli, jako přímočará zábava na 100 minut ale Papežův vymítač poslouží. Více zde. ()
Po nevyváženém Samaritánovi se Averymu podařilo opět najít správný balanc mezi totálním uvědomělým brakem a kvalitně vystavěným filmem, jako u Overlorda. Velmi šikovná režie spolu s výkonem a postavou Russella Crowea tvoří velmi zábavný film na sledování. Člověk si užívá hlavně přítomnost a osobnost otce Gabriela a jaký vztah si vybuduje s méně zkušeným knězem. Film naťukává i zajímavé témata, ale vlastně žadné nedotáhne, což je škoda a brání mi to v tom, jít s hodnocením výš. Ovšem pořád bych rád viděl pokračování. Pokud máte jako já rádi kombinace náboženství a historických událostí s fantasy, tohle vás potěší. Jako zábavná atmosférická jednohubka na večer je to ideální, ale horor v tom nehledejte. ()
Za Dana Vavru na mopedu davam o 10 procent navic na 4 hvezdy ()
„NAŠE HŘÍCHY NÁS DOSTIHNOU…“ Fajn Crowe, padlejch andělů si taky užijem dosytnosti… hodně satanismu a hříchů církve.. Hele je mi jedno, kde to točili (Irsko) a jestli to přineslo (spíš nepřineslo) něco novýho. Prostě pohodovej vymítačskej horůrek s parádním výkonem dvanáctiletýho Petera DeSouza-Feighoney. Takže v klidu a bez většího stresu za 3*! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film je založen na knížkách římskokatolického kněze Gabriela Amortha, přezdívaného jako exorcistického Jamese Bonda - Esorcista racconta (1990) a An Exorcist: More Stories (1992). 2.) Po jedenácti dnech promítání bylo rozhodnuto o pokračování. Samozřejmě s R. Crowem v hlavní roli. 3.) Thx za titule „saurix“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
Nejlepší vymítačský film od Exorcism of Emily Rose? Dost možná. Exorcism žánrovek vzniklo za poslední roky spousta, a většinou to je spíš Miss než Hit, tady zkrátka nic moc nového vymyslet nejde, a Pope Exorcist si taky bere známá hororové klišé, ale má dva velké plusy, díky kterým vyčnívá. Výborný Russel Crowe, který předvádí fenomenální herecký výkon ( kdo si vybaví horor, který stojí na skvěle napsaném a zahraném hlavním představiteli??) a taky celý film perfektně vypadá. Áčková produkce je znát a takhle hezky natočený horor tu už taky pěkně dlouho nebyl. ( Hlavně absolutně chybí všechny moderní trendy a prvky) Je to poctivé, temné, oldschool jakoby vypadlo z 90.tek, ale s parádním technickým provedením. Už úvodní vymítací scéna originálně využije prase k posednutí a příjemně navnadí na celý film. Ocenil bych více, kdyby Russel Crowe chodil od případu k případu ( kdyby zkrátka vymítal třeba 6 lidí za celý film, tak s plným počtem neváhám, to by byl nářez), ale i případ malého chlapce byl dostatečně zajímavý. Urážky posednutého chlapce rozhodně vybaví kultovního Vymítače Ďábla. Není to sice moc děsivé, lekačka zde není žádná a děsivých výjevů tu také není mnoho, ale atmosféra po většinu času funguje solidně a pár sekvencí díky skvělé hudbě má správný říz. Russel Crowe občas i vtipně zahláškuje a nezlobil bych se kdyby se jako exorcista ještě někdy vrátil, role mu opravdu sedla. Finále v podzemí má epické měřítko, kde došlo i na jednu slušnou gore scénu ( Díky bohu, že to není PG-13, ale čekal jsem od Averyho víc gore po Overlordu) a líbilo se mi i zakomponování Španělské inkvizice a mytologie kolem ústředního Démona. Krále Pekla Asmodeuse! Společně s Vřískotem tu lepší hororový mainstream nebyl a kdo měl tu smůlu, že viděl v kině ďáblovou kořist, měl by si tímhle spravit chuť. Hororový týden v kině započat, následuje Renfiled a Evil Dead, tomu říkám dávka hororu do žíly! 75% ()
Musím uznať a priznať, že ak by ma začal vymetať 12O-kilový (manželka vraví, že skôr 15O) Crowe s bradou, ktorú by mu mohol závidieť aj Santa Claus a s hlasom režúcim kov, tak sa pose... a nikdy viac nikoho neposadnem. Mnohí na to máme tendenciu zabúdať (kvôli filmom ako Zlomené mesto alebo Thor: Láska ako hrom), ale Russell Crowe je jedným z najlepších hercov svojej generácie. A, možno trochu prekvapivo (vzhľadom k pravdupovediac nie práve najvyšším ambíciám tohto nenáročného hororu), to po prestávke opäť naplno dokázal práve ako Pápežov exorcista. Všetci ostatní sú úplne nudí, ba až neviditeľní, ale akonáhle na scénu nastúpi táto hora mäsa, začnú sa diať veci. Pritom to nie je „bláznivý“ výkon. Naopak, práveže utlmený. Napriek tomu z neho nedokážete spustiť zrak. Neustále drží vašu pozornosť v, ehm, pozore. A jeho jazdy skútrom, to je ozaj pohľad na nezaplatenie, na to by som sa vedel dívať 2O minút v kuse. K tomu, že je to natočené na základe skutočných udalostí, sa nebudem vyjadrovať, ale faktom je, že Gabrielovi Amorthovi (ktorý zomrel v r. 2O16) v slovenčine a češtine vyšlo temer 2O kníh. ()
Vlastne jsem to cekal daleko horsi, ale Avery tyhle becka docela umi. Film samozrejme tahne charismatickej Crowe, bez nej by to byl jen dalsi tuctovej vymitaci film. Jinak je to klasickej pribeh o vymitani, s klasickejma hororovejma scenama, tvurci se snazi naroubovat jeste nejaky jakoze spiknuti a fakt se jim to nedari, navic to vysumi tak nejak do ztracena. Ale jinak pohoda, dej svizne odsejpa, starej barak s katakombama je idealni misto, triky v pohode, par scen slusne napinavejch, par slusne nechutnejch a konec v pohode vygradovanej, takze jsem se vlastne vcelku bavil. Lepsi 3*. ()
Potřebuju nutně zjistit, jestli ty citoslovce "ku-ku", kterými Russell Crowe porůznu častuje jiné účastníky příběhu (např. mladé ministrantky ve Vatikánu nebo jen tak při projížďce na své Vespě) byly původně ve scénáři, anebo je to jeho vlastní dodatek k charakteru otce Amortha. + Všechny scény s Crowem a jeho Vespou jsou absolutně mega (např. když zahákne masivní poklop prokleté studny a celý ho odtáhne silou Vespy), upřímně doufám, že PAPEŽŮV VYMÍTAČ bude mít sequel už jen proto, abych zažil víc Russella Crowa na Vespě. ()
Většina filmu je "ucházející". Není to špatně natočené, viděli jsme to už stokrát, neurazí to, ale ani nepřekvapí v jakémkoliv smyslu. Největší devizou je Russell Crowe, který je aspoň trochu nepředvídatelný a zábavný, na rozdíl od všeho ostatního v tomto filmu. ()
Ne že by to nemělo záblesky zajímavosti. Nicméně se nacházely hlavně v Římě a ve vizuálně naprosto nezajímavých diskuzích ve sklepě a do hlavního příběhu moc neprosákly. Když jsme dostali flashbacky z minulosti a tak, proč se nemohly události z deníku také nějak vizualizovat? Nevinná rodina a její "trable" byly při nejlepším nijaké a při nejhorším stokrát viděná klišé. Konec byl takový... nenaplňující, i když krvavá mladá žena vypadala super. Kolem a kolem škoda a na film už si zítra nevzpomenu. ()
Klasické vymítáníčko střižené Danem Brownem a reklamou na skútr Lambretta. Nadstavbou měla možná být ta teze o vatikánském spiknutí (ups, to ne my, to on!), ale nakonec se vše rozplizlo v generickém konci, po kterém se otec Amorth nemusel obávat nočních můr (ty přijdou až v roce 1998 po MS ve fotbale). Nad svěcenou vodou to drží Maximus Scooterus, jehož svérázného kněze bych si dokázal představit ve dvojici s Jamesem Woodsem ze Scary Movie. Když můžou být Hopkins s Prycem Dva papežové, měli by dostat šanci i Dva vymítači.. ()
Russell Crowe, pak Russell Crowe a potom zbytek… protože právě ten zbytek je rutinním opakováním toho, co už jsme mnohokrát viděli. Vrchní vatikánský exorcista se po několika případech předstírání vlivem psychické poruchy setkává se skutečným zlem. Synek z neúplné rodiny, která zdědila zchátralé opatství kdesi na španělském venkově, se totiž stává obětí posedlosti démonem. Crowe (když už ho dnes máme v těch Varech…) je tu za vtipkujícího a výstředního vymítače, který roky oddaně slouží církvi, stejně jako dokáže upozornit na její nebanální vady. Máme rok 2023, takže asi není překvapením, že se maskéři a trikaři vyřádili, tudíž přerod nevinného kluka ve zjizvené umaštěné monstrum s dunivým hlasem je fajn, několika působivých momentů se dočkáme, ale přes jednohubkový průměr se tvůrci nakonec (dle očekávání) nepřekulí. ()
Nepochybne tu dlhšiu dobu nebol "vymetačský" horor, ktorý by spĺňal požadované kritériá. Na najlepšieho z najlepších, "Exorcistu" zo 73´ sa samozrejme nechytá, pričom na mnohými spomínaný príbeh "Emily Rose" to taktiež nebude, nakoľko tam sa buduje atmosféra od úvodu až do samého konca, kde samotný snímok dosiahne vrchol. V prípade Pápežovho exorcistu je solídny úplný začiatok, z ktorého sa plynule prechádza do mdlého jadra, od ktorého sa odrazí do živej záverečnej tretiny po dlhých minútach, ktoré prakticky nedokázali nadviazať na solídny štart. Ja osobne ale sklamaný nie som, práve naopak, konečne po tých lacných kokotinách, ktorými sa človek musel prehrabávať, narazil na niečo vizuálne podmanivé, čo aspoň trochu naplnilo očakávania. Medzi 3-štyri. ()
Zo silného, vymakaného "Gladiátora" sa po dvadsiatich troch rokoch stal postarší obtlstlý "Pápežov exorcista". Russell Crowe sa prestal oháňať mečom, a radšej vzal do ruky krucifix. Tento krát sa postavil už nie len bojovníkom v aréne, ale vrhol sa do nekompromisnej vojny s temnými pekelnými silami. A ono mu to celkom pristalo. Postavu katolíckeho kňaza Amortha stvárnil s rovnakým prehľadom a ľahkosťou, ako keď v roku 2000 zahral gladiátora Maximusa. Tento charizmatický novo zélandský herec nemá problém s takmer žiadnou rolou. Avšak snímok režiséra Juliusa Averyho nestojí len na profesionálnom herectve Russella Crowea. Film "Pápežov exorcista" (The Pope's Exorcist) disponuje aj zaujímavým scenárom a pôsobivou atmosférou. Je to dosť dobrý mainstreamový okultný horrorový thriller. Takže apage satanas, prichádza otec Gabriel Amorth. V mene Otca, Syna a Ducha svätého dávam tomuto pápežovmu vymietačovi tri hviezdičky. *** ()
Reklama