Komentáře uživatelů k filmu (16)

  • Radyo
    ****

    Výborné drama o zoufalých poměrech mezi horníky koncem 19. století. Špičkové herecké výkony spolu s kvalitně napsaných scénářem dělají z tohoto snímku nadstandartní podívanou především pro náročnější diváky.(10.8.2002)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $378,854Tržby Celosvetovo $19,400,000(5.4.2010)

  • Brouk
    *****

    Germinal - ambiciozní, svého času suverénně nejdražší francouzský filmový projekt. Je to famozní a strhující nahlédnutí do každodenního života chudých havířů respektive havířské komunity bez příkras. Zajímavé na tomhle filmu také je jeho způsob vyprávění. Pro někoho je "vleklost" děje pomalá (to je dle mého názoru také jeden z hlavních důvodů spolu s délkou, proč se tento film nestal komerčně úspěšným mimo "rodnou" Francii), já si zas myslím, že jen podtrhuje a vystihuje každodenní tvrdý boj "o přežití" a krutost doby... každý a nekonečný den... každou hodinu.. každou minutu...každou vteřinu... Samozřejmě jak jinak - skvělí herci zvláště Miou - Miou a Carmet (mimo Pana Duponta jeho nejlepší výkon), skvělý scénař, nádherná hudba... pro zajímavost zpěvačka Mylene Farmer tenhle film svým videoklipem proslavila víc než samotná kampaň distributora :-) Tenhle film patří mezi filmové skvosty Francouzské kinematografie druhé poloviny 20.století(21.1.2005)

  • Phobia
    ***

    Výborné, naturalisticky podané drama se silně sociálním podtextem. Všechno skutečně senzačně, autenticky zpracováno: špína, prach, bída, beznaděj, vše podpořeno přesvědčivými hereckými výkony v čele s Panem Hercem G. Depardieu... A paradoxně právě v jeho roli je pro mě největší slabina filmu, přes kterou se prostě nedokážu přenést a strhávám jednu hvězdičku. Zahrál skvěle, famózně, o tom žádná. Ovšem zkuste uvěřit bídného, vyhladovělého horníka chlapovi, ze kterého špeky doslova tečou na všechny strany - a je to ještě navíc podepřeno okamžikem, kdy ho vidíme nahého vylézat z necek. Všichni ostatní okolo působí náležitě zbědovaně, vychrtle, Depardieu je tam se svou korpulentní, silně otylou postavou jako pěst na oko, bohužel. Bývá obvyklé, že herci do svých rolí hubnou, nabírají svalovou hmotu, ba i tloustnou, ale osobně mám pocit, že Depardieu snad nikdy v kariéře nebyl tak tlustý, jako v této roli věčně hladového, utlačovaného horníka, a fyzická příprava tedy v jeho případě buď vůbec neproběhla nebo naprosto selhala. 69%(3.3.2009)

  • gogo76
    *****

    Pamätám si ešte recenziu v časopise Cinema a už vtedy som mal chuť film vidieť. Na VHS to myslím nikdy nevyšlo, na dvd rovnako a po rokoch som na film trochu pozabudol. Premiéra na tv joj potešila a film na mňa urobil veľký dojem. Výkon Depardieua nemá zmysel rozoberať, ten je presvedčivý za každých okolností, za zmienku však stojí skôr jeho prekvapivý osud . Silnejších a vedľajších postáv je tu mnoho a každá tu má svoje miesto. Chudoba a bezmocnosť v spore so zamestnávateľov a majiteľom baní vedie ľudí k protestom a stávke, možno dlhšej než akú sú schopní vydržať. Atmosféra filmu je vážne úžasná, davové scény sú presvedčivé a tú špinu a chudobu cítiť až z obrazovky. Obrovské peniaze, ktoré sa do filmu vrazili sú naozaj vidieť. Výborný film z krutej doby a miesta, kde by asi nikto nechcel žiť. 90%.(15.2.2014)

  • Aky
    ***

    Docela dobře natočené realisticky působící sociální drama, jak je Zola napsal. Dnes ovšem působí trochu jako "proletáři všech zemí, spojte se!" Příběhu pomálu a s Gérardem Depardieu coby vyhladovělým, zuboženým horníkem a jeho dvěma sty kily dostává i realizmus notně na frak.(6.4.2015)

  • Ivoshek
    *****

    Silné sociální drama podle knihy Emila Zoly (neplést s bývalým útočníkem AC Parma Gianfracem Zolou). Film je stejně syrový, jako byla syrová doba a prostředí, ve kterém se odehrává (19. století, hornická kolonie).(16.7.2007)

  • curunir
    ****

    ,,HLÁSITE PROTI BOHATÝM POKIAĽ STE CHUDOBNÍ, ALE VAŠA NENÁVISŤ K MEŠTIAKOM POCHÁDZA LEN Z BESNEJ POTREBY BYŤ MEŠTIAKMI MIESTO NICH." __ Veľkoryso pojatá adaptácia Zolovho románu (na ktorý si začínam brúsiť zuby) je v tuzemským končinách prakticky neznámym dielom z dôvodu jeho slabej distribúcie (nehodnotil ho ešte nik z mojich obľúbených užívateľov). Niekedy začiatkom tisícročia ho rozdelený do dvoch dielov vysielala česká TV Prima a slovenským divákom ho (zrejme v premiére) vo februári 2014 ponúkla prekvapujúco TV JOJ v neprekvapujúco neskorých nočných hodinách a jeho reprízu zopakovala o dva mesiace neskôr v rovnakom čase, čo mi padlo vhod, keďže som predchádzajúce vysielanie premeškal a odvtedy som bol na film navnadený. Claude Berri nakrútil film s veľkou snahou o naturalistické vyznenie, napriek masívnej stopáži vie udržať divácku pozornosť (len finále mi prišlo mierne pretiahnuté), opiera sa o kvalitné herecké výkony a vďaka dobrému scenáru aj o viacero zaujímavých myšlienok istotne so základom v knižnej predlohe. Vďaka jasnému filmovému jazyku, bez toho aby to bolo predtým povedané, divák v závere okamžite pochopí, že v lúčoch vychádzajúceho slnka Étienne odchádza realizovať svoje proletárske sny o lepšej budúcnosti inam. Pochvala patrí aj českému dabingu. (225. hodnotenie, 11. komentár k filmu)(27.4.2014)

  • kaylin
    ****

    Velmi dobrá ukázka toho, jak jsou Francouzi schopni natočit historický film a nebrat si při tom servítky Je to hodně realistické, je to hodně špinavé a místy je to sakra drsné! "Germinal" je o francouzské historii, která rozhodně nebyla vždy pěkná a ocitla se v uličkách, které nikam nevedly, jen ke krveprolití.(22.1.2018)

  • mortak
    ***

    Film a Zola prostě nejdou dohromady. Zolova genialita spočívá v dokonalém zachycení špíny dělnického života pomocí slov a film vždycky bude jen taková hra na život, i když se Berri snaží natočit i ty nejdrastičtější momenty. Miou-Miou se snaží, ale její postava je prostě nezahratelná, místo životných dialogů vzduchem lítají ideje jako na univerzitě, Depardieu hraje sice roli prostého "bonhomme" dobře, jenže režisér se prostě bál nabídnout lidem skutečnost, a tak zůstal u akademických obrázků. I hudba je revolučně pompézní, místo aby vyjadřovala lidské tragédie. Tři hvězdičky za to, že Berri sice Zolu úplně nezničil, ale udělal z něho nezáživnou školskou výchovnou podívanou.(20.6.2011)

  • Martin741
    ****

    Presne kvoli takymto filmom mam rad francuzsku kinematografiu, a nie len nejake prazdne tlachanie o medziludskych vztahoch a la Sautetov Docela Obycejny Pribeh. Pribeh o zufalych hornikoch je maximalne zaujimavy aj po vyse 20 rokoch, herecke vykony na urovni, Claude Berri sa s reziou krasne pohral, a vidno, ze si na filme dal zalezat. Plus aj ten fakt, ze slo o najdrazsi francuzsky film svojej doby : zhltol neuveritelnych 32,5 miliona USD. 86 %(13.8.2014)

  • kristianzen
    *****

    oscarovej snímek(11.12.2017)

  • Georgex
    ***

    Pokud jste někdy četli něco od Emila Zoly, tak jistě víte, jak dokážou být jeho díla depresivní. Přesně takový je také tento film Clauda Berriho, naturalistický, syrový a hodně depresivní, Zároveň je na filmu vidět, že na tehdejší dobu stál neskutečné peníze a že byl skvěle obsazen, tím nemyslím jenom opět skvělého Gérarda Depardieu, ale prakticky všechny hlavní představitele. Bohužel je to celé šíleně natahované, chvílemi až ubíjející, a konec navíc značně odbytý. Moje hodnocení 65%.(21.10.2016)

  • Looka
    ****

    80%(30.12.2008)

  • Astu.
    ***

    Těžko se tu rozepisovat o adaptaci díla, které mě v deseti letech naprosto omráčilo a já objevil kouzlo literatury. S velkým rozpočtem se pojí velká odpovědnost, proto režisér alibisticky zůstal někde mezi umělohmotnou inscenací a naturalistickým dnem. Je to výpravný kolos, což je ovšem spíš na škodu, špína není a ani nemůže být skutečná. Serte na to, raději si přečtete knihu. Pro mě průměr.(30.1.2013)

  • nikolajevic
    ***

    sonda do socialnych pomerov v banickej kolonii vo francuzsku v 19. storoci. filmarsky nic vynimocne.(6.4.2014)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace