Režie:
Albert HospodářskýScénář:
Albert HospodářskýKamera:
Tomáš UhlíkHudba:
Jan TomášHrají:
Vincent Hospodářský, Milan Mikulčík, Zdeňka Petrová, Václav Kopelec, Ivana Uhlířová, Tereza Dočkalová, Marta Bačíková, Anežka Kalivodová, Marta Vítů (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Ve světě ohroženém slunečním úlomkem letícím k Zemi uvízne osmnáctiletý chlapec cestou na chalupu v neznámém městě. Série bizarních dobrodružství ho donutí postavit se svým největším strachům – smíření se s realitou vykloubeného světa, se sebou samým a se svým otcem. (Artcam Films)
Videa (1)
Recenze (52)
Punkově laděný debut, který nedokáže naplnit ambice které si předsevzal. Asi první věc co překvapí tak je ne příliš nápaditá forma, díky které i vážněji míněné momenty vyznívají nechtěně směšně. Celé panoptikum postaviček působí jako zjednodušená ublížená karikatura našeho světa, čemuž nepomáhají hodně nevyvážené herecké výkony, zvláště pak v případě postav, které jsou generačně starší než protagonista. Konflikty působí vykonstruovaně. Celému skoro bezcílnému putování chybí hlubší poselství než "lidé jsou vykloubená pudově založená zvířata, áááno." ()
Popravdě bych radši, kdyby z toho vzešel mnohovýznamnový a hůře uchopitelný mindfuck po Česku, protože tak to dlouhou dobu vypadá, dokud tedy nepřijde finále, které vám dá jasně najevo, o jak prostinké podobenství nakonec šlo. A ještě se silným nádechem "Já, ubohý hodný kluk, musím snášet celé zlo světa a nechápavost starších a útěchu hledat v rapu a (asi?) pofidérních kamarádech, ale přitom jediné, co chci, je světový mír.". Beru, že to je debut mladého tvůrce, že to nebude mít vše perfektně dotažené, ale výstavbou to má pořád blíž studentskému filmu než profesionálnímu, který by měl jít sebevědomě na festivaly a celorepublikově do kin. Mimo příliš jednoduchého poselství a jisté naivity s ním spojeným to trpí i mizerným zvukem a hlavním hercem, kterým ano, je bratr režiséra, asi ho má rád a chtěl mu ve svém filmu dát hlavní roli, ale co z toho, když mu buď vůbec není rozumět a když už jo, tak neumí vůbec nic zahrát. Nevzešla z toho ani civilnost, na to Vincent reaguje na všechny události, které se mu přihodí, naprosto prkenně. Jestli se ale Hospodářskému něco povedlo, tak je to práce s detaily a rámování záběrů, které jsou často propracované a jejich návaznost s občasným odsunem k úplně jiným postavám dokáže budovat atmosféru a znejišťovat diváka v tom, co se děje s hlavním hrdinou. V určitých jednotlivostech to je skutečně skvělé, ale těch není tolik, aby zachránily do očí bijící nedostatky a i kdyby jich bylo dost, stejně by vše nezachránily. Ambiciózní projekt to ale je a místy se mi zamlouval, už jen svým sci-fi-road movie laděním. Lepší 2* ()
Na tuhle sračku fakt dal český stát peníze to je hodně smutné zjištění. Na Zem letí úlomek slunce a nějaký chlápek jde navštívit svého kamaráda někam na party. Po cestě vlakem narazí na babku co za ni mluví počítač a káže o apokalypse a o tom, že tenhle svět končí a ona není jeho součástí a strojvedoucí zapomene kde má zastavit tak ho vyhodí jinde. Překvapivě to nikomu nevadí nechce finanční kompenzaci a všichni jsou v klidu přisedne si k němu ženská a chce s ním spát jelikož má prý macatého ptáka on , ale nechce a jde dále. Jde do hospody kde si za cca 5 minut nabije vybitý mobil a narazí na dva asi homosexuály co se tam objímají a líbají pak narazí na několik chlápků co mlátí nějakého chlápka okřikne je a oni chtějí zmlátit ho. Přesuneme se k dvěma holkám co jdou někam do garáže dělat svlékání po internetu vezmou si taxík a narazí na toho co ho honili ten je zmlácený jedna ho trochu ošetří a pak si to s ním rozdá a vyhodí ho na ulici on si koupí lístek na autobus , ale řidič ho odmítne vzít , protože je zmlácený tak se tam začnou hádat a tak teda jede. Začne si zpívat nějakou raperskou sračku řidiče to nasere a vyhodí ho na další stanici jde do nějakého obchodu koupí si pivo a ženská mu dá jen tak tričko zadarmo a pak si myslí, že je to její syn později ji trkne , že to není on a on odchází narazí na ženskou s děckem ta ho vezme a chce , aby řídil on souhlasí tak kousek jede a vysedne . On dojde na tu party půjčí si mobil zavolá si otce na odvoz a máme konec. Nic tu nedává smysl herecké výkony jsou nulové vypadá to jak kdyby kásting probíhal na E55 a o ději taky škoda mluvit.5 procent za ty šaty té ženské co se s nim vyspala ()
Tohle nebylo brutální vedro, ale brutální WTF, český film na pomezí amatérského filmu, který tím dadaistickým stylem, dialogy a nelogičností navázání scén strašně přípomíná pseudouměleckou ultrašílenost Žáby bez jazyka (2020) s Pleslem. Jedna hvězda za námět a tvůrčí odvahu, jinak bych dal odpad i za tu obsesi tvůrců s přisprotlými výrazy ... "kůlnička kundička, kůlnička kundička, kůlnička kundička " Celkem trapárna i na předpubertální autory. ()
Základní námět dobrý, působení přírodního extrému na chování lidí, byť z astronomického hlediska je pevný ulomený kus Slunce totálním nesmyslem. Možná, kdyby se podařilo trochu víc zpevnit příběh, ještě tak dvakrát-třikrát přepsat scénář, tak jsme tu mohli mít vedle Úsvitu a Bodu obnovy třetí velmi pozoruhodný snímek za rok 2023. ()
Galerie (6)
Photo © Ondřej Lukeš
Zajímavosti (1)
- Scénář filmu byl oceněn v soutěži FILMOVÉ NADACE v roce 2020. (NADACE)
Reklama