Reklama

Reklama

Paul je úspěšný právník. Kromě jiných zastupuje i investora Pervillarda. Paul se zamiluje do mladé ženy jménem Sacha. Když se dozví, že ji vyhodili, protože nebyla Pervillardovi po vůli, rozhodne se její případ zveřejnit... Sacha (Nathalie Bayeová) je rozvedená žena z levého břehu Seiny. Momentálně je také nezaměstnaná, protože odmítla v rámci pracovních povinností poskytovat svému nadřízenému sexuální služby. Paul (Gérard Depardieu) je právník z pravého břehu, kterého Sacha nejprve odmítne, ale když spatří jeho vznešené vystupování v televizi, změní názor. Paul má dobře zavedenou praxi, zvlášť díky některým podezřelým morálním kompromisům, které v rámci své profese učinil. Náhle se v něm však znovu ozve svědomí a právník vytáhne do boje proti křivému magnátovi "Prezidentu" Pervillardovi, kterého dosud zastupoval - a proč ne rovnou ve veřejnoprávní televizi? Paul své lásce Sache obětoval vše. Té však nyní hrozí nebezpečí ze strany mstivého magnáta, o Paulově rozlícené manželce nemluvě. (Cinemax)

(více)

Recenze (18)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Asi nejmrazivější na celým film je kouzlo nechtěnýho a to fakt, že mocipáni i třicet let po uvedení filmu jsou pořád stejný svině a představitelé největšího zla a špíny týhle planety. Film má v sobě reálnou syrovost, která člověka umí slušně ponořit do děje. Horší situace je se scénařem, kterej v některých fázích děje zbytečně kličkuje a ubírá na napětí. Film z obodbí, kdy Gerardova hlava nereagovala na každou filmovou nabídku jak zaseklý jojo a tak se nám předvádí ve výtečné formě a dokazuje že Gerard byl kdysi mistr živočišného herectví. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vidím v hlavní roli Gérard Depardieu a očekávám vydařenou Francii. Ostatně jako obvykle u filmů z Francie, kteří jsou natočeny mezi sedmdesátými a osmdesátými. Tenhle ale vypráví hodně zajímavé téma (aktuální i dnes) tak, že ve dvou třetinách se neděje skoro nic. Gérard hraje penězi nasáklého právníka a pak prozře. Jenže jak jsou dvě třetiny nezáživný, tak poslední třetina se rozjede a je v ní jedna absurdní scéna vedle druhé. Nejdříve jsem nechápal, jak tam Gérard ťukne do auta a oni z toho udělají nehodu takovou, jako kdyby spadl s autem z padesáti metrového srázu. No a pak mě dostal závěr, který jsem očekával brutální, jak to tak na Francii bývá a nakonec jsem dostal bitku, která skončí dřív, než vůbec začne. Tomu, co ho Gérard mydlí totiž upadnou kontaktní čočky, tak je spolu hledají, pak si podají ruku a film ukáže titulky. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Hollywoodsky happy end a kopec necností typických pre kinematografiu 80. rokov. Zdá sa, akoby to s postupujúcim časom naozaj vybledávalo do zabudnutia. Avšak samotný námet o postupnom uvedomení si človeka zameraného na zisk, že dá sa pôsobiť aj inak, hoci za cenu tvrdých protiúderov je stále platná. Pretože dnes je takmer každý hrdina a dokáže pomerne presne zanadávať na všetkých tých korupčníkov vo vláde, bankách a korporáciách. Avšak len málokto poukáže na konkrétnych zloduchov, pričom má tvrdenie podporené relevantnými dôkazmi. Okrem tohto všeobecne platného a filmovo vydarene zobrazeného problému (končiaceho vo filme divácky až príliš ústretovo) je dobre ukázaná aj paralelná ľúbostná línia. Advokát moralista sa zapletá s milenkou a musí čeliť nástrahám i v tomto smere. Zo strany manželky aj pomstychtivého bývalého klienta - inak takto cynického obchodníka, resp. úplne typického mamonárskeho hajzla dnešných dní. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Pravý břeh, levý břeh je zajímavý film o střetu spravedlnosti s vypočitavým, mocným a všehoschopným průmyslníkem, který je obžalován z prodeje nákladu humanitární pomoci Africe. Jeho právník Paul Senanques (Depardieu) jej nejdřív úspěšně hájí, ale poté, co zjistí, co je jeho mandant zač, obrátí se proti němu a po emotivním televizním vystoupení se věci začnou nebezpečně roztáčet. Mimoto Senanques válčí na dvou frontách, protože do jeho osobního života vstoupí nová žena, přes což se jeho manželka neumí přenést. Film má velice dobrý příběh, vlastně je to taková ukázková bitva dobra se zlem. Nemůžu se však zbavit dojmu, že tomuto "politickému melodramatu" něco schází, snad trochu té filmařské originality. Nicméně atmosféra osmdesátých let snad lépe vystihnout nešla (zejména hudba tomu přispívá), k vidění jsou krásné záběry Paříže a i Gerard Depardieu je jako obvykle výborný. Po filmařské stránce sice nic objevného a převratného, ale obsah je ohromně zajímavý a naléhavý. 3 a 1/2 * ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Příjemný je tu pouze mladý Depardieu. Jako herec. Jako postava advokáta je všechno tragicky špatně. Advokát nemůže takto zradit klienta. Příčí-li se mu. může od něj odstoupit, ale nemůže získávat důkazy proti němu a zostudit ho záměrně v médiích. Ve všech právních systémech by byl nejen pokárán advokátní komorou (jak se zde na okraj zmiňuje), ale zbaven licence a trestně stíhán. Zde se však staví jako vzor mravnosti (že občas zahne své ženě a zanedbává svého syna, tomu, zdá se, nijak nebrání). ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mladý a velmi úspěšný právník má doma nádhernou manželku, přesto se během jednoho setkání zamiluje do tuctové ženy. Ona však o pohledného a bohatého muže nejeví zájem, protože zastupuje klienty, kteří se neslučují s jejími morálními zásadami. Teprve, když Paul zahodí svoji slibně rozjetou kariéru zradou svého klienta, Saša nazná, že je to pravý muž pro ni a obratem se s ním vyspí. Tím pohádkový příběh nekončí, nezvoní zvonec a pár spolu nežije šťastně až do smrti, protože nejdříve se ještě musí vypořádat s hlavním padouchem. Labro nikdy nepatřil ke stěžejním autorům a režisérům francouzské kinematografie, ale tohle se skutečně hodně nepovedlo i na jeho skromné poměry. V osmdesátých letech francouzský film čekal na resuscitaci nebo eutanazii, Labro se pokusil o to druhé. ()

pm 

všechny recenze uživatele

Je moc příjemné vidět Gérarda Depardieu v době, kdy z mnoha různých a často i bohulibých důvodů ještě nebral horečně vše, co se namane...v době, kdy producenti nevyužívali jeho hvězdného jména jen k zvýšení prodejnosti filmu, ale těžili z hercova talentu a zajímavosti. Film samotný je pak ukázkou francouzských dramat té doby: vedle dnešních rychlých, drsných a často smutně vyprázdněných podívaných působí až starosvětsky, přitom divákovi předkládá zásadní otázky o hranicích morálky a svědomí. Čas od času po tom filmu sáhnu, vždyť nejenom pro tu legendární scénu, v níž v přímém televizním přenosu politické debaty si Paul uvědomí veškerou ubohost té situace, stojí za vidění! Aneb: "Jsem sám hajzl, když obhajuji hajzla?" ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Oba brehy pokladám za dosť nevýrazné a mám problém o filme niečo napísať. Depardieu patrí medzi mnou neobľúbených hercov, i keď je pravdou, že čím starší, tým horší, a v tomto filme bol ešte relatívne mladý. Nathalie Baye mi tiež pripadala trochu bábikovsky. Možno túto nevýraznú hereckú dvojicu mohol zachrániť kvalitný príbeh, ale otrepaná, schematicky poňatá téma toho veľa neumožnila. Akčné scény boli asi najväčšou slabinou, takže šťastím je, že ich nebolo viac. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Hustá atmosféra, Gérard jako sukničkář (ačkoliv okolnosti jeho chování jsou vykresleny pečlivě a divák tak chápe, že žije v nefungujícím vztahu, i když není jasné, kdo s nevěrou začal dřív), jeho krásná žena Carole Bouquet hraje pořádnou mrchu, o něco méně sympatická Nathalie Baye osudovou ženu. Ten odklon od profesionální advokátní etiky trochu násilný, ale jinak asi směřovat nešlo. Parádní dabing (nezvykle Viktor Preiss na GD) a samozřejmě také Karel Heřmánek jako druhý společník nejlepší advokátní kanceláře v Paříži a hlavně Ilja Prachař coby proradný president Pervillard (Bernard Fresson). Za mě palec nahoru, takových filmů je málo, a pochvala Cinemaxu, že nechali původní dabing. ()

anderson

všechny recenze uživatele

ČESKOSLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČST 1 = 22.7.1989 - réžia českého znenia (ČST Praha) = ZDENĚK HRUŠKA (30.5.2009) ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Když jsem tento film viděl poprvé, byl jsem ohromen jeho přímočarostí a otevřeností. Druhé shlédnutí mě přimělo k zamyšlení o hranicích morálky, kam je možné zajít a neztratit sebeúctu ať už v očích ostatních a především v těch vlastních. Přestože film není právě nejnovější, jeho téma je stále velmi aktuální. Film rozhodně stojí za shlédnutí. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Dosť utopistický scenár o tom, ako si právnik uvedomí, že pravda a spravodlivosť sú viac než peniaze. Hneď po jeho hrdinskom vystúpení v telke mu skočí do postele žena, ktorú sa snažil dostať, no ona je len na spravňákov. Nič proti Nathalie Bay, bola veľmi pekná, no celý čas som sa Gérardovi čudoval, že hľadá inú, keď má v posteli nádhernú Carole Bouquet. Inak celkom nudný film, až na pár bububu ku koncu filmu, aj keď asi väčší strach šiel práve z Carole než z goríl hlavného záporáka. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Drama z advokátní kanceláře na pozadí milostného trojúhelníku. Depardieu si co by advokátní idealista pokládá otázku takřka hamletovskou: jsem sám hajzl když obhajuji hajzla? ()

KIT.HL 

všechny recenze uživatele

Vůbec nechápu, čím mě může tento filmeček zaujmout...Často se divím, čím to je, že můj pohled je tak jiný...Tuctovka co věkem ztrácí kouzlo...Omlouvám se kamarádům s frankofonním zaměřením... ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Aktualne tema, ktore oslovi ludi i v roku 2020 alebo i 2050. Pan Gepard Zerardieu zije so svojou zenou Carole Bouquet vnefungujucom vztahu. Do toho sa zapletie dalsia zenska -a vydarena komedia je na svete. Gepard Zerardieu je talentovany herec, dialogy na urovni, tempo ... trochu mazamrzeli tie reci okolo prava - pravu totiz nerozumiem. I tak aspon ze ho tu nebolo moc : 82 % ()

#47 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film o dvou elitních právnících a přátelích (G.Depardieu, J.Weber), z nichž se jeden postaví proti jejich společnému a velmi vlivnému šéfovi, protože už nemůže zkousnout všechna svinstva která na něj ví.....doporučuji zejména budoucím právníkům.......v paměti mi utkvěl výborný citát z tohohle filmu - "Jsem snad já taky hajzl, když obhajuji hajzla?" ()

dogma97 

všechny recenze uživatele

Některé scény působí nechtěně komicky, a to i s přihlédnutím k době vzniku - prostě odfláknuté hůře než v béčkovém akčňáku... ()

Reklama

Reklama