poster

Příliš krásná

  • francouzský

    Trop belle pour toi

  • anglický

    Too Beautiful for You

Komedie / Drama / Romantický

Francie, 1989, 91 min

  • emma53
    ****

    Jediné, co bych tomuto velmi zvláštnímu filmu vytkla, je fakt, že jsem tu komediální složku moc nepostřehla. Tady zapomeňte na čas a na prostor, protože pro lásku tyhle pojmy nemají žádný význam. Nevím, kde a kdy jsem v které chvíli byla, ale vnímala jsem jen ten prazvláštní propletenec lidských srdcí, jejich vášně a nenávisti a kde hrála velkou úlohu Schubetrova hudba, která v určitých pasážích u mě dokázala vyvolat slzy, ačkoliv jsem se tomu bránila. Blier tady velmi umným způsobem zapůsobil na moje emoce s každým obrazem, které se vzájemně někdy zcela nelogicky prolínaly........ ale chtějte po lásce, aby byla logická? V každém případě je to originální mozaika lásky tří osob. " Ženy mohou mít něco jako vnitřní krásu, která má stejnou hodnotu, když víte, jak jí najít."(10.2.2015)

  • kobejn
    ****

    Typický Blier - neřídí se žádnými pravidly, ta si vytváří sám - postavy spolu rozmlouvají napříč časem i prostorem - rozmlouvají i s námi v lehce provokativním tónu - všechno podmalovává Schubertova melancholická hudba a ponaučení z filmu je - vždycky si vyber jednu nebo ti utečou obě a zbyde ti jen ten "hnusnej" Schubert. Trochu jednoduchá poučka, ale rozhodně není od věci. Závěrečná scéna mi připomněla podobnou v Šampónu - oba filmy jsou si podobné v konverzačním ladění, tento film je ale laděn vážněji, Schubertovsky (do třetice).(4.10.2011)

  • pakobylka
    ***

    Víceméně exhibicionistická show o jednom mimomanželském vztahu. Většinu času se babrá sama v sobě, což jí poněkud zastírá výhled - takže není až tak úplně jasné, zdali už od začátku ví, čeho chce vlastně dosáhnout ... a co chce následně sdělit divákovi. Ale dost možná to právě takhle bylo zamýšleno. Kromě toho je jí vlastní svérázný, možná až maličko zvrácený smysl pro humor. Projevuje se především díky velice neotřelému stylu vyprávění, které laškovně pobíhá z místa na místo někde v blíže nespecifikovaném prostoru mezi sny a realitou a přitom se ještě stihne průběžně přemisťovat v čase - a to oběma směry. Tento bezpochyby pozoruhodný výkon zvyšuje hodnotu příběhu na vcelku slušné 3*. A poučení ? ----- !!! MOŽNÝ SPOILER !!! ----- 1) Milé dívky a dámy, není třeba, abyste se snažily být za každou cenu dokonalé - stejně si tím ve svém důsledku nijak zvlášť nepomůžete; 2) Milí chlapci a chlapi, pokud chcete být náležitě opečováváni, dejte si pozor na nadměrnou přelétavost - nebo zůstanete osamělí navlas stejně jako onen pověstný kůl v pověstném plotě.(14.11.2012)

  • Aky
    ****

    Až surrealisticky natočená milostná romance, v níž se ovšem zvláštní forma zcela podrobuje obsahu sdělení. Vyprávění je roztrhané do útržků retrospektiv, představ, snění a skutečného právě probíhajícího děje, což podmalované Schubertovou hudbou zcela věrohodně podává směs pocitů, které zamilovanost přináší. Stále jsem čekal, v čem bude spočívat originální rozuzlení, které sliboval originální průběh, ovšem láska zřejmě nezná konce, které by již někdy nebyly vyprávěné.(8.10.2011)

  • cyglos
    *****

    Právě jsem viděl filmové divadlo, nebo, divadelní film. Chtít se orientovat je cestou, která okrádá o zážitek, postavený na dialozích, které jsou mnohdy frázemi a jindy hlasitými myšlenkami účastníků, ale i těch, co se někdy do podobné situace dostali. Ruku na srdce, kdo z vás si některé věty říkal, nebo je vyslovil nahlas.Scénář je vystavěn do neskutečné hry scén a propletence děje, ale neztrácí na symbolice a gradování. Shubertova hudba film jen umocňuje.(1.4.2018)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace