Bezstarostná jízda a la française sedmdesátých let. Jean-Claude a Pierrot jsou dva cyničtí pobudové, chuligáni, zloději, neurvalci a mnoho dalších podobných přívlastků dostanou na své cestě po Francii. Co vlastně chtějí? Zahnat nudu, naplnit život bezbřehou provokací společnosti, šosáků a měšťáků, kdo ví. A možná to ani sami nevědí. Chvíli si nasazují masku misogynů, jindy něžných ochránců žen plných porozumění, někdy jsou to jen sprostí zloději. Dvojice
Patrick Dewaere a
Gérard Depardieu, oba téměř stejně staří, plují svou sebezničující cestou s perverzní grácií a vulgárním šarmem. Cestu jim zkříží divy francouzského filmu jako
Jeanne Moreauová,
Miou-Miou, mladičká
Isabelle Huppertová a
Brigitte Fosseyová. Režisér
Bertrand Blier je synem zesnulého herce
Bernarda Bliera. Proslavil se již v polovině 70. let jako tvůrce eroticky provokativních filmů, jejichž hrdiny jsou nejčastěji sexuálně frustrovaní muži.
(Česká televize)
latvar
Tolik zvrácenosti jsem ve filmu už dlouho neviděl. Depardieu s Dewaerem jako uchýláci, kteří věčně porušují zákon si najdou novou společnici krásnou Marie- Ange, která nikdy nemůže dosáhnout orgasmu. Splní se jí to až při styku s jedním nezkušeným mladíkem a tihle dva zkušení borci to nemůžou překousnout. Pro mě vcelku dobrá podívaná 75%(29.4.2011)
Padme_Anakin
Mám z tohoto snímku velmi rozporuplné pocity, na jednu stranu je to moc hezky natočené a některé záběry jsou tak krásné, až se tají dech a zůstanou mi zcela jistě v paměti, navíc hereckému ansámblu se nedá nic vytknout, všichni jsou ve svých rolích skvělí, hlavní postavy hrají jak o život.. Na druhou stranu jsem se nedokázala naladit na vlnu obyčejných flákačů, sprostých zlodějů a v mých očích neurvalých vagabundů, zřejmě neumím obdivně vzhlížet k lidem tohoto typu.. Beru-li sdělení tvůrců jako oslavu svobody a přátelství, mohu to přijmout.. Budu-li však brát ústřední duo vážně, stane se neakceptovatelným, v žádném případě bych je ve svém životě nechtěla.. Navíc je velmi pravděpodobné, že nevlastním smysl pro humor, neb já se nezasmála ani jednou..(6.6.2020)
Pohrobek
V první řadě tvrdá obžaloba moderní doby a především ztráty opravdového prožití čisté lásky. Na druhou stranu však též neskutečně zábavná a povedená komedie, u které vám bude smutno, až skončí. Depardieu a Dewaere jako dost sympatičtí výtržníci, kteří se zajímají jen o to, jak dostat kdekterou ženskou do postele a krádeže berou jako nezbytnou součást života. Vypiplaný a naprosto nabitý scénář, kde jeden nevázanější a šílenější kousek střídá druhý. Zpracovávání frigidky Miou-Miou je dost odvážné a koho zajímá Depardieuovo něžné pozadí, příjde si na své. Jsou tu samozřejmě i závažnější místa - poslední zážitek Jeanne Moreau, která se snad jako jediná ve filmu nesvlékla, "kojení" Dewaera i ochutnávání mladičké Isabelle Huppert, což je zase vyloženě lyrická pasáž. Krásný film, který se nemůže líbit snad jen feministkám.(31.8.2005)
Socrates
Jak nakonec Miou-Miou přece jen k nečekanému orgasmu přišla a Isabelle Huppert byla šťastně odháčkována. __ Podivně si floutci Jean-Claude a Pierrot vykládali svobodnou existenci, hlavně v první polovině filmu. Tohle komediálně a eroticky podbarvený zachycení morálního úpadku s tehdy vycházejícími hvězdičkami filmu muselo být tenkrát asi opravdu docela skandální. Myslím, že v tý době to bylo odvážný i na Frantíky.(3.10.2020)
liborek_
Buzíci jsou i na dnešní dobu hodně šokující film, který v sobě míchá opravdu zábavnou komedii s jakousi kritickou výpovědí o dnešní době. Otázka absolutní svobody je doplněna úvahou o ztrátě nejdůležitějších lidských hodnot (láska, úcta k životu a vůbec k druhým lidem). Oba hlavní hrdinové jsou jakýmsi ztělesněním té pomyslné bitvy morálky s marností. Jean-Claud (vynikající Depardieu) a Pierrot (Dewaere) žijí spolu s Marie-Ange (Miou Miou) nevázaný, marnivý, zdánlivě absolutně svobodný a bezstarostný život plný sexu a zločinu, z pod povrchu spokojenosti s dosavadním bytím však probleskují jiskřičky bezvýchodnosti. Buzíci jsou šokující, ale v žádném případě nejsou vulgární! Většinou se všechno odehrává ve slovní rovině, ale i přímo zobrazované sexuální scény nejsou nijak samoúčelné. Bertrand Blier už je takový, jeho filmy mluví za vše - k natočení takového filmu byla potřeba odvaha.(27.9.2006)