Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Jean Christophe Grangé se stává francouzským Thomasem Harrisem (pokud to někdo neví, Harris je autor Mlčení Jehňátek;)). Takhle syrový a "zlý" obraz Paříže roku 1830 jsem ještě neviděl, ale přitom jsou některé scény neskutečně působivé a svým způsobem i krásné. A ta Alchymistova maska...skvělé. A totéž platí o hudební stránce - hudba od Bruna Coulaise skvěle dokresluje atmosféru a zdůrazňovat kvality Apocalypticy (ve Vidocqvi jejich Hope Vol. 2) by bylo nošením dříví do lesa. BTW nevíte někdo kdy asi vzniklo La Savate?:) ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Když se celý film tváří smrtelně vážně a pak vyrukuje s nadpřirozenou pointou, už to o něčem svědčí. Když navíc staví na slepeném scénáři, už je to na pováženou. A když to poslední, co vás na něm může zaujmout shrnuje věta "Takhle ošklivý akční scény a herecký výkony už jsem dloooouho neviděl", je nabíledni, že pomalu padá do filmového porpadliště... A nic na tom nezmění ani vskutku úchvatné vizuální ztvárnění, ani místy skvělá hudba. Právě jen za tyto elementy dávam dvakrát po hvězdě. A mimochodem, řekněte někdo tomu obalenému Depardieuovi ať přestane hrát akční role. Nesluší mu to... ()

Lima 

všechny recenze uživatele

No, byla to sice děsná ptákovina a závěrečné "šokující" překvapení bylo spíš směšné. Ale zde není rozhodující O ČEM, ale JAK. Samoúčelná kamerová ekvilibristika mně hodně bavila a pokřivená optika a různé efekty dělají z VIDOCQ bizarní podívanou, kterou není marné zkouknout. Ale jednou to stačilo. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Vidět všechny filmy ve kterých hraje Gérard Depradieu, to je koníček na dva životy. Nicméně koníček je to zajímavý, protože člověk naráží na roztodivné kousky, jako třeba tady na Fantoma Paříže. Určitě by filmu prospěla normální, klidná kamera, zvýraznila by ponurost a temnost příběhu mnohem líp. Film staví spíš na vizualitě než na příběhu a to je hlavní kámen úrazu. Chtěl jsem se moc bát, chtěl jsem napětím až do poslední sekundy ani nedýchat, ale víc jsem se bál i o propisovačky v blízkosti Václava Klause než u tohohle filmu. Je to škoda, protože film v sobě potencionál má, jen ho nesmí dělat blázen posedlej vizuálnem, ale blázen posedlej příběhem. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Abych byl upřímný, je to spíše tak za 3 1/2 hvězdičky, než za čtyři. Pokud se na tenhle snímek díváte jako obdivovatelé tvůrčí obrazotvornosti, musíte uznat, že jde o skoro dechberoucí podívanou. Některé záběry, kdyby se samostatně "vytrhly" z filmu, by mohly být klidně vystaveny v Národní galerii jako umělecká díla. Skutečně, člověk musí vysoce ocenit práci tvůrců na obrazové stránce tohoto filmu. Nicméně hodně dolů sráží úroveň filmu jednoduchý a poměrně snadno čitelný děj. Zdá se mi, jako by Francouzi neuměli pracovat se solidními náměty, respektive jako by se přespříliš soustřeďovali na vizuální formu a obsah pak trošičku zanedbávají. Stejné nebo podobné pocity, jako u Fantoma Paříže jsem měl i při sledování Bratrstva vlků - Hon na bestii, kde se taky tvůrcům nepodařilo dotáhnout relativně slušně rozehraný děj do konce, protože si snad až příliš pohrávali s kamerou a střihem. Nicméně oproti tomuto filmu je Fantom Paříže přece jen ještě vizuálně vytříbenější a proto mu dávám o tu 1 (resp. 1/2) hvězdičku navíc. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Stylovější film za poslední dekádu těžko budu hledat. Pitof si s tím tak hezky pohrál, že hodně těžko najdu něco, co by dokázalo překonat tak zvláštně a galantně natočený film jako je Fantom Paříže. Digitální kamerou natočil totiž relativně průměrný příběh Vidocqa, detektiva, který se proplétá zkaženou Paříží. Titulní píseň k tomu všemu udělala Apocalyptica (Hope vol. 2) a to si je musím pochválit, protože ta píseň je možná tou nejlepší, kterou kdy vůbec udělali. Tu atmosféru v té hudbě totiž dokonale vystihují a hlavně prokazují, že na ní jsou experti, originalita si neklade meze. V tomto filmu rozhodně ne. Dle mého by si zasloužil daleko lepší hodnocení. Koukám, že u zdejších profíků si odsloužil jednohvězdičkovou maximálně dvouhvězdičkovou dardu. Já jsem s ním naprosto spokojen. Příběh ubíhá, na svojí průměrnost je perfektně zpracován. Lidské emoce jsou divákovi tak blízko, že blíž už ani být nemůžou. Nikdy jsem podobný film neviděl, takže další plus, které tomuto filmu rozhodně nikdo zapřít nemůže. Fantom Paříže je nejzajímavějším počinem, co jsme mohl vidět. Důležité je, že na něj jen tak nezapomenu a rád si ho opět pustím, ačkoliv je to detektivka. Ta většinou jednou stačí, ale u této se nedokážu na jedno shlédnutí nabažit. Film podporován takovou skvostnou muzikou se prostě nesmí přehlížet :) ()

gouryella 

všechny recenze uživatele

Mohl to být hodně nadprůměrný thriller - k tomu je ovšem kromě výborných herců (Depardieu) a skvělého technického ztvárnění potřeba hlavně lepší a nápaditější scénář. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Digitální kamera je zajímavá, mně ale moc nesedla (na detaily se vůbec nehodila). Příběh nemá cenu rozebírat. Silnou atmosféru mělo jen pár scén. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Paříž 1830. Smrt pracháčů Belmonta a Veraldiho a pátrání po Vidocqovi, muži jenž byl legendou sebou přináší rozkrývání záhady kolem muže s maskou. S maskou, která připraví o duši každého, jehož obraz se vní zrcadlí..... Vtíravá kamera, zajímavý barvy, super zvuk (DTS). A hlavně perfektní spojení obrazu a zvuku dělá z filmu zajímavou podívanou. Je zde mnoho slabších míst, ale díky neokoukanému filmařskému řemeslu se bylo na co koukat. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Bruno Coulais: 1. Hope Vol. 2 2. Symphony No. 29 KV 201 3. Concerto for mandolin RV 426: Allegro 4. Concerto for mandolin RV 532: Andante ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Vidocq, pro někoho možná vybájená legenda, ve skutečnosti však historická postava - bývalý zločinec, který stál u zrodu Sureté, policista s kontroverzními metodami. Inspiroval mnoho umělců. Huga při psaní Bídníků. Moskalyk si jej vybral do prvního dílu jeho seriálu "Dobrodružství kriminalistiky". Dostal se i do žánru pokleslého, jako v tomto filmu. Jistě, fabule tohoto filmu je tak banální, předvídatelná a naivně hloupoučká, jak jen fabule může být. Také je v ní několik rozporů. Jenže výtvarné zpracování tento počin staví vysoko nad kategorii "propadák". Nádherné výrazné kontrasty - černé mraky a modré nebe, květinový záhon a hořící postava atd. atd. Temnota revoluční Paříže, groteskní obličeje, hampejzy... Který retro komixový film kdy měl tak podmanivou atmosféru? Žádný či málokterý. Navíc mě těší, že Vidocq se vyhýbá hloupému patosu, který je tak častý v amerických adaptacích. Nesnaží se dojmout, moralizovat ani poučit. Ví, že to neumí a chce jen jednoduše bavit. A to mu vcelku jde. V technickém zpracování selhává výrazněji snad jen v soubojových scénách, které jsou sestříhány s vysokou frekvencí a chaoticky - jednotlivé záběry na sebe pramálo navazují. Vzato kolem a kolem v průměru jde o průměr, ač složený z extrémních ingrediencí. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je zvlastni, protoze byl natocenej na digitalni kameru. Jinak je to takova dobra hororova detektivka. Me se to libilo moc. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Scenár nanič. Tak prečo štyri hviezdy? Za vizuálne stvárnenie, ktoré je naprosto úchvatné. Takto natočených by som snáď zniesol aj Teletubbies. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Mnohý způsob jest, kterak z diváka pitomce udělati. Nesmyslný "šokující" závěr mezi tyto způsoby patřiti ráčí. ()

Reklama

Reklama