Reklama

Reklama

Čekat na mrtvého muže je dobrým důvodem k životu. Lee Egan, bezvýznamný losangelský kriminálníček, je odhodlán vypadnout z města a začít nový život. Jako svůj poslední zločin vymyslí dokonalou krádež šperků v Palm Springs a požádá svého staršího bratra Roye, aby mu pomohl. Roy, mazaný zloděj, který si na vzdáleném Středozápadě úspěšně vybudoval vlastní život v anonymitě, podlehne emocionálního nátlaku svého bratra a souhlasí, že s ním do toho půjde. Události však nabírají rychlý spád a ve chvíli, kdy je Lee zavražděn, se Roy vydává na cestu odplaty, aby pomstil smrt svého bratra. (HBO Europe)

(více)

Recenze (24)

POMO 

všechny recenze uživatele

City of Industry je drsná krimi gangsterka starej školy. Jednoduchý (dnes už dosť predvídateľný) príbeh, presne vymedzené pole pre postavy, zručná remeselná réžia. Režisér John Irvin v nej vzdáva hold filmom, ktoré miloval v mladosti. Najlepšie na filme je herecké obsadenie. Všetci si odvádzajú slušné dramatické výkony, Stephen Dorff je výborný bezcharakterný psychopat, Harvey Keitel ideálny loajálny tvrďas. Dobrý film, ale údernosť najlepších kúskov žánru (najnovšie Training Day) nedosahuje. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Takové filmy se už dneska netočí, povzdechnul jsem si po velmi pozdní projekci filmu, o němž bych nikdy nepředpokládal, že jej v karlovarských prostorách uvidím. Gangsterka o muži, který má sice už svá léta, ale jeho pomstě nikdo nezabrání, zpracovává nejklasičtější příběh žánru až nevídaně staromódním stylem, kdy se drsní hrdinové nezdržovali sexuálními dobdrodružstvími a se zarputilým výrazem v tváři nelítostně rozkopávali držky padouchům. Sebedestruktivní povaha, buldočí trpělivost, léta praxe a drsné hlášky v koutku úst... Harvey Keitel se chopil role s evidentním potěšením a je radost na něho koukat, když přes všechna zranění a překážky postupuje stále vpřed špínou velkoměsta, ulicemi, které jsou temné více než jen nocí a zpoza každého rohu může kdykoliv vyskočit bastard, co vám vrazí nůž do žeber. Kdyby se ve filmu neobjevovala současná auta a notebooky (výborná scéna!), mohlo klidně Průmyslové město vzniknout v padesátých letech, kdy se noirové gangsterky těšily největšího rozkvětu své slávy. Režisér John Irvin vystřihnul unikátní kousek, který se legendárním vzorům blíží ještě mnohem víc než Helgelandova Odplata... ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Vďaka brilantnej audiostope (náhle industriálne vpády do hudby, jazzová trúbka vystihujúca temnotu a skazenosť mesta, podtrhnutá v ruchovej línii často prítomnými sirenámi policajných áut) je samotné mesto popri presných hereckých výkonoch ďalším nezabudnuteľným, i keď vedľajším aktérom deja. City of Industry je priamočiarým, nekompromisným, ale o to úprimnejším pozdravom z konca storočia smerom k old-school noirom z ich "zlatého" obdobia o polstoročie dozadu. Čistý koncentrát, bez postranných prímesí, "malý" film a silný divácky zážitok. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Příběhů na téma akce - podraz - pomsta jsou mraky. Tento snímek se, bohužel, vydal tou nejotřepanější cestou, při které potěší snad jen buldočí vytrvalost rozstříleného Roye. Zkrátka snímek, kterému k průměrnému hodnocení nepomůže ani svíjení Lucy Liu u striptérské tyče, jsem nucen považovat za ztrátu času. I když na druhou stranu už jsem ztratil hromadu času sledováním ještě mnohem nezáživnějších šmakulád. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"I'M MY OWN POLICE." --------- Harvey Keitel exceluje v tejto exemplárnej deväťdesiatkovej krimi režbe, ktorú režisér Irvin vypiplal do detailov a kde už hneď otváracia úvodná sekvencia s prímesou tmavej šedej naznačuje, kam sa bude City of Industry uberať. Ďalšiu hlavnú úlohu mimo Harveyho si strihlo samotné mesto Los Angeles a jeho koridory, ktoré sú v nadštandardne veľkom počte zachytávané a v mnohých scénach slúžia ako dôležitá kulisa, a tiež interiéry – domov, apartmánov, motelov, high-rise kancelárií, striptízových barov – bez ktorých by tá správna atmosféra nemohla byť dotvorená. A hoci nemám prakticky čo vytknúť, z tej predstavy, že mal film pôvodne produkovať Michael Mann, hl. rolu stvárniť Kevin Costner a rozpočet mal byť 4x väčší, ma úplne mrazí a z jej nenaplnenia prekyprujem smútkom. Čo už, zrejme ale i tak nie je dôvod banovať, nakoľko je tento Irvinov počin viac než uspokojivá "náhrada." Ďalšiu menšiu rolu tu hrajú ešte Famkine dlhé nohy, ale o tom potom. Za "odporučenie" ďakujem jednému a jedinečnému dokumentu Los Angeles Plays Itself a J.F.B., veď ty vieš, čo máš robiť x) ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Nebýt toho, že film přišel uvést Harvey Keitel, asi bych na něj nešel - v podstatě to je klasické a průměrné béčko o zlodějích, jednom podrazu a jedné mstě. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Gangsterka Pilní zloději z pochopitelných důvodů tak trochu zapadla. Režisér John Ivin se nikdy neprojevil jako výrazný režijní talent a především Pilní zloději snadno zapadli mezi výraznějšími gangsterkami typu Sbal prachy a vypadni. Pilní zloději jsou v podstatě přehlížení z pádného důvodu, přesto je ovšem krátkozraké je obvinit ze statusu filmové blbosti. I přes to, že má k dokonalosti tahle gangsterka přeci jen daleko.   Pilní zloději byli už v roce 1997 gangsterkou ze staré školy. To se dá přeložit v tom kladném i záporném významu. Na jednu stranu jsou tak Pilní zloději určitě solidní poctou zastaralým gangsterkým žánrovkám, zároveň je z nich ovšem pocit starých gangsterek cítit až příliš. Režisér John Irvin přitom očividně dává samostatné látce co největší péči, ani ta ovšem nezabrání pocitu, že jsou tvůrci tak trochu bezradní.   Od gangsterky jako Pilní zloději se dá těžko očekávat něco jako přelomový příběh, kromě něho ovšem chybí i ta audiovizuální rafinovanost a hravost. Pilní zloději tak mají daleko k gangsterkám Guye Ritchieho a ještě o poznání více k gangsterkám Martina Scorseseho. Irvin sice dokáže očividně prodat jisté momenty, chybí mu ovšem ona výrazná osobitost. A už i kvůli její absenci mají Pilní zloději k vrcholům svého žánru opravdu daleko.   Obsazení je ovšem solidní. Jak vždy super Harvey Keitel, tak i herecky nedoceněný Stephen Dorff a i ten Timothy Hutton. Každý do své role ideálním způsobem sedne, dostává své výrazné momenty a dokáže svůj charakter solidně prodat. Keitel, Dorff i Hutton jsou ve svých rolích uvěřitelní a v případě jejich castingu chyba určitě není.   Jen ten scénář je jednoduše slaboučký. Těží z klasické gangsterké zápletky, které ovšem nedá cokoliv navíc a navíc se vydává tou nejméně zajímavou cestou. Ve finále tak vzniká slušná gangsterka, které ovšem chybí audiovizuální dravost, výraznější tvůrčí pojetí a celkově něco neskutečně zajímavého a dech beroucího.     Pilní zloději jsou určitě slušně natočenou žánrovkou, které ovšem chybí důvody k její zapamatovatelnosti. Irvin měl očividně nakoukáno, nestačilo mu to ovšem k tomu, aby dodal Pilným zlodějům něco navíc. Slušná pocta starým gangsterkám, které ovšem víceméně chybí vlastní rukopis..... ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Obohrany pribeh o lupezi, zrade a naslednej pomste. Ma to podobnu atmosferu ako reziserska verzia Gibsonovej Odplaty. Co je styl, ktory mi vôbec nesedi aj keby bol podany dokonale. Ale John Irvin je prinajlepsom tuctovy remeselnik, takze ani potencial tohto zanru naplno nevyuzil. Vizualne to na mna pôsobilo fadne. Najviac ma sral hlavny hrdina Keitel, ktory sa msti. Behom celeho filmu som vôbec netusil ako sa vlastne citi. Neprejavoval ziadne emocie a v jednu chvilu sa ho dokonca niekto spytal, ci spi alebo vôbec vnima. Takze to vyzeralo, ze sa mstil len preto, lebo to proste bolo v scenari a rovnako ako jemu to bolo u prdele aj mne. Ani ostatne postavy vratane zaporaka sa nejak extra nepredvedu napriek solidnemu obsadeniu. Asi najviac ma potesila mladucka Lucy Liu, ktora ukazala svoje male prednosti. Kdejaky chlap ma sice väcsie kozy, ale snaha sa ceni. Skoda, ze sa tak nepredviedla aj v Odplate. Najväcsim plusom je, ze to nebolo absurdne prekombinovane. Vysledkom je ten natuctovejsi priemer aky si viete predstavit, ale ak mate radi tento typ mstitelskych filmov tak je to raz pozeratelne. 5/10. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Tento nevýrazný neonoir by se dal shrnout do tohoto progresivného neohaiku: Heist a podfuk ... pomsta a zúčtování ... nuda. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dnes uz zabudnutiahodna vec o tom, ako gangster chce sa pomstit - priemerne hodnotenie dam aj za tu buldociu trpezlivost, ako si ten gangster siel za svojim : 62 % ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Príbeh sa síce drží ošúchanej schémy lúpež-zrada-pomsta, ale herecky presné (Keitel ako cool badass, Dorff ako hajzlík) a so štýlovým noirovým lookom (klaustrofobická kamera pracujúca s podhľadmi a umelým svetlom pripomenie staré noirovky) a noirovým feelingom (trúbkový podmaz). Ja som sa bavil a zbehlo mi to! ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Strhujúci príbeh o zrade a pomste. I keď film má veľa dier, tak svojím napätím mi to vynahradilo. 6/10 ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Stará škola. Bez roztřepané kamery, záběrové fašírky nebo opulentních gest. A také snímek, ve kterém představila svůj skromný hrudníček Lucy Liu (ještě jako Lucy Alexis Liu). II Scénář: Ken Solarz. 70% ()

peetriss 

všechny recenze uživatele

Zkušený, byť průměrný, režisér John Irvin, působivé industriální kulisy, kvalitní hudební doprovod i povedené herecké obsazení, jistá míra syrovosti - to jsou hlavní aspekty, které tento film na vděčné téma zrady a pomsty činí nevšedním. ()

Reklama

Reklama