poster

Pilní zloději

  • USA

    City of Industry

  • Japonsko

    Bad Days

Krimi / Thriller

USA, 1997, 97 min

  • POMO
    ***

    Drsná krimi gangsterka podľa starej školy. Jednoduchý (a dnes už dosť predvídateľný) príbeh, presne vymedzené pole pre postavy, zručná, skôr remeselnícka réžia. Irvin tu vzdáva hold filmom, ktoré miloval v mladosti. Najlepšie na snímku je herecké obsadenie. Všetci si odvádzajú slušné dramatické výkony, Dorf je výborný bezcharakterný psychopat, Keitel ideálny loajálny tvrďas. Dobrý film, ale údernosť tých najlepších kúskov žánru (najnovšie TRAINING DAY) nedosahuje.(4.7.2004)

  • Adrian
    *****

    Vďaka brilantnej audiostope (náhle industriálne vpády do hudby, jazzová trúbka vystihujúca temnotu a skazenosť mesta, podtrhnutá v ruchovej línii často prítomnými sirenámi policajných áut) je samotné mesto popri presných hereckých výkonoch ďalším nezabudnuteľným, i keď vedľajším aktérom deja. City of Industry je priamočiarým, nekompromisným, ale o to úprimnejším pozdravom z konca storočia smerom k old-school noirom z ich "zlatého" obdobia o polstoročie dozadu. Čistý koncentrát, bez postranných prímesí, "malý" film a silný divácky zážitok.(21.2.2006)

  • Lacike
    ***

    Obohrany pribeh o lupezi, zrade a naslednej pomste. Ma to podobnu atmosferu ako reziserska verzia Gibsonovej Odplaty. Co je styl, ktory mi vôbec nesedi aj keby bol podany dokonale. Ale John Irvin je prinajlepsom tuctovy remeselnik, takze ani potencial tohto zanru naplno nevyuzil. Vizualne to na mna pôsobilo fadne. Najviac ma sral hlavny hrdina Keitel, ktory sa msti. Behom celeho filmu som vôbec netusil ako sa vlastne citi. Neprejavoval ziadne emocie a v jednu chvilu sa ho dokonca niekto spytal, ci spi alebo vôbec vnima. Takze to vyzeralo, ze sa mstil len preto, lebo to proste bolo v scenari a rovnako ako jemu to bolo u prdele aj mne. Ani ostatne postavy vratane zaporaka sa nejak extra nepredvedu napriek solidnemu obsadeniu. Asi najviac ma potesila mladucka Lucy Liu, ktora ukazala svoje male prednosti. Kdejaky chlap ma sice väcsie kozy, ale snaha sa ceni. Skoda, ze sa tak nepredviedla aj v Odplate. Najväcsim plusom je, ze to nebolo absurdne prekombinovane. Vysledkom je ten natuctovejsi priemer aky si viete predstavit, ale ak mate radi tento typ mstitelskych filmov tak je to raz pozeratelne. 5/10.(7.6.2018)

  • Topco
    ****

    Príbeh sa síce drží ošúchanej schémy lúpež-zrada-pomsta, ale herecky presné (Keitel ako cool badass, Dorff ako hajzlík) a so štýlovým noirovým lookom (klaustrofobická kamera pracujúca s podhľadmi a umelým svetlom pripomenie staré noirovky) a noirovým feelingom (trúbkový podmaz). Ja som sa bavil a zbehlo mi to!(20.12.2017)

  • Douglas
    ****

    Takové filmy se už dneska netočí, povzdechnul jsem si po velmi pozdní projekci filmu, o němž bych nikdy nepředpokládal, že jej v karlovarských prostorách uvidím. Gangsterka o muži, který má sice už svá léta, ale jeho pomstě nikdo nezabrání, zpracovává nejklasičtější příběh žánru až nevídaně staromódním stylem, kdy se drsní hrdinové nezdržovali sexuálními dobdrodružstvími a se zarputilým výrazem v tváři nelítostně rozkopávali držky padouchům. Sebedestruktivní povaha, buldočí trpělivost, léta praxe a drsné hlášky v koutku úst... Harvey Keitel se chopil role s evidentním potěšením a je radost na něho koukat, když přes všechna zranění a překážky postupuje stále vpřed špínou velkoměsta, ulicemi, které jsou temné více než jen nocí a zpoza každého rohu může kdykoliv vyskočit bastard, co vám vrazí nůž do žeber. Kdyby se ve filmu neobjevovala současná auta a notebooky (výborná scéna!), mohlo klidně Průmyslové město vzniknout v padesátých letech, kdy se noirové gangsterky těšily největšího rozkvětu své slávy. Režisér John Irvin vystřihnul unikátní kousek, který se legendárním vzorům blíží ještě mnohem víc než Helgelandova Odplata...(23.7.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace