Reklama

Reklama

Epizody(13)

Obsahy(1)

Na začátku příběhu bylo přeříznuté lano a smrt horolezce. K. Fialová jako slovenská lékařka Eva a S. Mikulski jako polský záchranář Adam v dobrodružném seriálu, odehrávajícím se v československo–polském pohraničí mezi skalnatými štíty Vysokých Tater po skončení 2. světové války. (Česká televize)

Recenze (28)

sator odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na seriál jsem čekal desítky let, ale evidentně jsem trpěl retro optimismem i když jsem žádnou pecku nečekal, ale tohle je fakt strašný...Nekonečné natahování scén bez obsahu... mlácení prázdné slámy.. Jediné co za něco stojí je hudební motiv, ten je ale natolik nadužíván, že při třetím dílu ho máte plné zuby.... ()

burton 

všechny recenze uživatele

Sledovala jsem to jako malá holka a moc se mi to líbilo. Když o tom tak dumám, dobrá detektivka s "tajemnou zápletkou", krásnou doktorkou Květou Fialovou, krásným horalem Stanislavem Mikulskim, krásnou a občas hrozivou Tatranskou karajinou. Muzika, provázející seriál mi utkvěla v paměti zcela zřetelně a pamatuju si to proto, že i když jsem byla malá, nepřipadalo mi to trapný a v hloubi své malé, dětské, probouzející se duše jsem veděla, že to má dobrý potenciál. Myslím, že by Česká televize měla investovat peníz a zakoupit práva na promítání a naopak zatnout tipec takovým kokotinám, jako je stomilióntá řada fucking Růžové Ulice a Doktorů ze Zahrady! ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Duhový luk je seriál popisující...já vlastně ani nevím co. Není to ani o horách samotných, ani o horolezcích, horské záchranné službě, polici operující na pohraničí hor a jen málo je to o bývalých nacistech. Ti sice v seriálu, již podle názvu, zaujímají přednostní postavení, ale ve skutečnosti se více v ději věnuje všemu jinému. Mj. i vykreslení osobních vztahů mezi postavami nebo hlavně Adamem a Evou. Polská spolupráce docela funguje a je možná škoda, že se podobným způsobem netočilo v koprodukci více námětů. Jenže seriál s každým dílem ubývá na stopáži a popisuje opravdu všemožné. Tvůrci zobrazují život na horách, věnují se vykreslení mezi vztahů či se zabývají dávnou minulostí. Takový mix všeho. A samozřejmě nezapomínají připomenout, že tehdejší ochránci bránily zemi před všemi proradnými živly. Postava Květy Fialové mi byla výsostně nepříjemná pro její afektovanost, která se ale projevovala tiše. Ale též odměřenost a leckdy i povrchnost. Míchanice všech možných žánrů se tak trochu nepovedla. I proto, že ačkoli se na horách vraždí, policie je úplně pominuta. Na druhé straně je to alespoň místy napínavé a je tu pokus udělat něco jiného než co se tenkrát točilo, navíc s příhraniční spoluprací. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Seriál, který se stal legendou. A nikoli bezdůvodně. Spisovatel a filmový scénárista Karel Valtera (1937 – 2010) ve svém dílku rozpřádá atraktivní dějovou osnovu, která, situována do lůna impozantních slovenských a polských velehor, vyvolává dráždivé, neklidné napětí, s nímž tvůrci budují krok za krokem vzrušivou atmosféru plnou zvratů a nečekaných momentů. Příběh z minulosti, v němž ožívají vzpomínky na konec války, který se neobešel bez dramatických událostí, je propojen s osobním životem hlavních protagonistů, přičemž všechny vztahové peripetie tu neslouží jen jako obvyklá vějička diváckých preferencí, ale rozkrývají dosud neujasněné vnitřní konflikty těchto osob. Tato autenticita byla stvrzena také obsazením populárních českých, slovenských i polských herců, z nichž mnozí využili účasti v tomto seriálu k jistému vybočení ze zavedeného stereotypu – to platí nejen u Květy Fialové, jejíž poněkud nepřístupná lékařka žijící v nevyhovujícím manželství je svrchovaně civilní, nepatetickou rolí, která se vymyká obvyklé hereččině šarži, ale také u Martina Růžka, jehož Werner je neobyčejně plastickou studií člověka poznamenaného válkou, či Josefa Kemra, který svého tragikomického ochmelku vystihl i na malém prostoru, jež mu byl vymezen, v několika přesných tazích. U polských herců, především v případě Stanisława Mikulského, působí rušivě nevhodný dabing (proč ne Vladimír Brabec?), který jejich postavy činí tak trochu komickými. A ano, seriálu by nepochybně prospěla nekompromisní ruka páně střihačova, řada scén je zbytečná či zbytečně zdlouhavá. Ale jinak tomu nelze v zásadě nic vytknout – exteriéry jsou i po letech uchvacující a kameraman Pávek dokázal zaznamenat zrádnou krásu horských masivů v rozmáchlých celcích, jejichž monumentalitu stvrzuje také výrazná Liškova partitura, jedna z nejlepších. V porovnání se současnou zmetkovou seriálovou produkcí Duhový luk obstojí se ctí. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Slabučké. Pořád se jen někde chodí, pomalu, všechno je až bizarně natahované. Obzvláště pikantní je to pak u "bojových" scén, kdy vojáci pod palbou jdou v zástupu jako ovce na porážku jen co noha nohu mine. Občas někdo zasažen spadne a ostatní nezájem. Možná kdyby to vzal do ruky někdo jiný, udělal z toho celovečerní film... Takhle to byla jen nuda plná patetické hudby, hloupých dialogů a scén vedoucích odnikud nikam, které působí mnohdy značně dětinsky. Pozitivně lze hodnotit jen některé herce a krásné exteriéry. To ale není zásluha filmařů. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • V této epizodě je k vidění sovětský vrtulník Mil Mi-4. Tento typ byl vybaven čtrnáctiválcovým dvouhvězdicovým motorem Švecov AŠ-82V. V ČSLA sloužilo kolem 160 kusů od r. 1956 do r. 1986. Výskyt tohoto typu ve filmech je poměrně vzácný. (bighead)
  • Jako sanitka polské horské službě slouží ruský UAZ 3962. (sator)

Reklama

Reklama