• pytlik...
    ****

    Pěkný příběh ukazující, že ve většině případů nemá smysl navazovat něco dlouho přetrženého a že dlouhým dlením ve vzpomínkách na minulost se může přetrhnout něco v současnosti, co už pak nepůjde spravit. Zaujala mě postava ztvárněná Pehrovou-Krausovou. Ta by se ve skutečnosti asi nedožila vysokého věku, jednoho krásného dne by se probudila s kudlou v zádech. To její napíšu dopis o rozchodu/přijedu osobně říct, že to tak vlastně není/zjistím, že to tak vlastně je a zase se rozejdu/ve slabé chvíli se s protějškem vyspím/druhý den řeknu omyl a zase se s ním rozejdu/ by pocuchalo nervy i proslulému chladnému Larrymu bez ohledu na to, že je to muž zcela bez nervů. PS: dvakrát příběh sklouzl do nechtěné komedie, to když si herci v rámci vzpomínání na heroickou minulost zplna hrdla zpívali "skal a stepí divočinou". Ne že bych tu dobu zažil, ale tak nějak silně pochybuju, že si partyzáni zpívali, a zrovna tohle.(9.11.2013)

  • rozum i cit

    Vážný a v podstatě smutný (místy až dojemný) film o přátelství, bolestných vzpomínkách, pocitu viny, strachu, stáří, ztrátě snů i domova, promarněné lásce a štěstí, smyslu života, dlení v minulosti, dávných chybách, osamělosti a naději, to vše bez nějakého patosu, ale i bez nějakého happyendu. Vala v hlavní roli výborný, Brodský a Prachař taktéž. Co mi trochu vadí, je ta poněkud absurdní linka s Janou Pehrovou a jejím rozchodem-nerozchodem s Kaiserem, která zabírá podstatnou část filmu, a která se mi zdá zhola zbytečná ve chvíli, kdy se na ni v závěru nijak nenavazuje. Přitom je to škoda, protože její vztah s Valou měl ve filmu nečekaně silný náboj. Přesto mi film docela příjemně uplynul a nenudil. Vcelku zajímavý snímek s dobrými výkony, který mohl být ale ještě lepší.(1.5.2019)

  • jenjan
    ****

    Překvapivě dobré. Pravda šmrnclé normalizací, ale co čekat v této době. Kdyby to bylo natočeno deset let před tím, neměl by film chybu. Taková existenciální bilance o neúprosnosti času ztvárněná stárnoucími kamarády, kteří zjišťují, že vše co bylo, už není. Vrátí se tam odkud vzešli, kde i ta největší traumata spojovala a tvořila smysl, který tak často jen protéká mezi prsty.(30.8.2009)

  • GIK
    **

    Podivný film. Mladí, staří, všichni jsou tady krizi. Nikdo není v pohodě. Vala zažije podivný vztah se stopařkou Pehrovou, kterou sbalí-nesbalí. Pehrová se divně rozchází-nerozchází s Kaisrem. Chová se zde jak kráva. Nedivím se, že Kaiser rači začal chodit se sympatickou Konvalinkovou a Pehrovou přenechal tomu syčákovi. Vala umí hrát vážně a dramaticky. Když se má ale uvolněně bavit u slivovice s Brodským a Prachařem, tak mu to moc nejde. Vůbec se k nim nehodí. Pěkná dramatická hudba Fišera.(12.3.2017)

  • Martin741
    ****

    Vzdy sa mi pacila normalizacna trilogia od Gajera Pod jezeveci Skalou, Na Pytlacke stezce atd .... tuna reziseroval Hanibal, a to tak, ze velmi dobre. Sympaticka normalizacna konzervacka, kde traja Chlapi , konkretne Jiri Vala / Nocni Host 1961, Poklad Byzantskeho Kupce/, Vlastimil brodsky /Svetaci, Ostre Sledovane Vlaky, Vsichni Dobri Rodaci/ a Ilja Prachar /Kladivo na Carodejnice, Po Stopach Krve, Dny Zrady 1 a 2/ riuesia kadejake zaujimave veci na chate v Beskydach. Dialogy su vyborne, obycajne, spominaju na mladost ..... do toho este slusne tempo a Hanibal ako reziser sa ukazal vynimocne v dobrom svetle . 70 %(24.11.2018)

  • - Filmovanie prebiehalo v Prahe, Brne, Dobříči a Beskydoch. (dyfur)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace