poster

Padlé ženy

  • Velká Británie

    The Magdalene Sisters

  • Slovensko

    Padlé ženy

Drama

Irsko / Velká Británie, 2002, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LiVentura
    *****

    Děsivě vyhlížející internace čtyř hlavních hrdinek do kláštěra na převýchovu k sestrám sv.Margarety.... Skvělé dílko s mrazivou pravdivostí o osudu bezmála třiceti tisíc irských katolických žen... Jak Vás může fanaticky náboženská společnost odklidit ze života a z očí.!!!!! Dnešní církev je stále hnusná a prolezlá vším možným i nemožným, každý má samozřejmě právo na víru, ale věřte sami a neobracejte se na tupé hlavy zlatem ověšených "poslů božích".....! K roli nejvyšší řádové sestry Bridgetové...netušil jsem, že Geraldine McEwanová může zahrát tak zaslepenou zlou ženu...de facto.(1.9.2008)

  • lena60
    ****

    Zarážející na celém příběhu, který byl natočen podle skutečné události, je předevší skutečnost, že podobné "ústavy pro morálně zvrhlé ženy" fungovaly ještě v nedávné minulosti. Ani se člověku nechce věřit...Výmluvná kritika katolické církve, která se tváří svatě, ale uvnitř je prohnilá až běda...- Mrazilo mě především při scéně, kdy bláznivá Crispina v záchvatu křičí na pokryteckého faráře "You're not a man of God!" - A jeden herecký objev učiněn. Nora-Jane Noone v roli Bernadette je krásná. Dokonale krásná...(3.9.2008)

  • Sandiego
    ****

    Dosti šokující a sirový snímek, který sice opakuje už dosti ohrané téma, ale velmi kvalitní zpracování, výborné herecké výkony a atmosféra naprosté beznaděje film dělají vysoce nadprůměrným. Akorát trochu skřípala psychická stránka hlavních představitelek, nepochopil jsem náhlé skoky ve vývoji jejich osobnosti. Postupem děje se mi hodně odcizily. Jinak nemám co jiného k namítnutí i když tento snímek nesrazí z trůnu pro mě vděčnější Requiem pro panenku.(26.5.2006)

  • Mariin
    **

    Zjevně propagandistický film o irských řeholnicích, představených jako monstra bez jediné stopy soucitu, ohleduplnosti, lásky. Mnohé nám napoví, kdo je tvůrce filmu, režisér Peter Mullan. Byl členem pouličních gangu, ve 14 letech se pokusil otrávit svého tyranského a alhokolického otce. Sám sebe prohlašuje za marxistu, žije s družkou, má několik dětí z předchozích vztahů, víru v nebe a peklo považuje za nesmysl atd. To je samozřejmě jeho věc, ale nám to pomůže pochopit, proč natočil příběh o padlých dívkách v Irsku zrovna takto. Po formální stránce nelze upřít filmu kvality, ale to zde není důležité. Vždyť známe propagandistické proticírkevní filmy české (Číhošť, 30 případů majora Zemana, Jan Hus atd.), i ony mají jistou kvality, ale ve skutečnosti dobré nejsou, protože neslouží dobru a pravdě. Nezapomínejme, že zvláště posledních 20 let v Irsku sílí protikatolický boj, neboť ostrov sv. Patrika, kde se 94 % obyvatelstva hlásí ke katolické církvi, je trnem v oku bezbožecké Evropské unii. Tím samozřejmě nechci říci, že se zlí a úchylní jednotlivci nemohou vyskytnout v jakémkoliv lidském kolektivu (řeholníci, policisté, učitelé atd.), to ale neznamená, že kvůli tomu vylíčím instituce klášterů, policie nebo školství jako démonické a nelidské...(3.9.2008)

  • Pohrobek
    ***

    Výborně natočený film, který umí dosáhnout svého a pracuje s emocemi velmi šikovně. Od začátku skvěle rozvržený příběh, který se dopředu číst rozhodně nedá. Příjemná a přitom naléhavá kamera a pro mě neznámé herecké tváře, které rozhodně nezklamaly. Na druhou stranu by každému mělo být jasné, že se jedná o pohled z těch "nejčernobílejších" a Mullan se svou proticírkevní averzí vůbec netají. Dokonce se nám pokouší podsouvat odmítavý přístup ke "kolektivní" spiritualitě jako takové, což by jen trochu odpovědnější autor rozhodně nemíchal s tak okatě negativními tématy jako je zvůle jednotlivců i instituce v církevním nápravném ústavě. To, co se dělo uvnitř - alespoň podle filmu - netřeba komentovat; z logiky vykreslení postav, jejich "hodnot" a jednotlivých stran (chovankyně x sestry) vyplývá vlastně, že mezi sestrami se to hemžilo necitlivými a nelidskými sadistkami, které se nesnažily o nic jiného, než zcela fyzicky a především duševně ubít lidské osobnosti. K míře pravdivosti tohoto "faktu" se nebudu raději vyjadřovat - klášterů a řeholnic neznám vůbec málo. Zajímavé jsou i počáteční zápletky, kterými jsou naše hrdinky přivedeny do svého vězení - pochopitelně, že byly vybrány ty, při kterých dnešnímu divákovi naskakuje husí kůže a on si říká: "To jsme snad někde v Íránu?". Ta znásilněná ubožačka je geniálně absurdním příkladem, který musí pohnout žlučí snad každému - kde byla její vina? - samozřejmě, že nikde; to bylo prostě hnusné svinstvo, za které měl pořádně pykat někdo úplně jiný! Účinný je i druhý příklad, v němž hraje hlavní roli zřejmě závist, i když v katolickém Irsku šedesátých let byla jakákoliv vyzývavost brána už za hranicí přípustných norem (to nijak nehodnotím, jednoduše to tak bylo a musíme s tím počítat). Funguje i svobodná matka - avšak jen tady a teď. Předmanželský sex - věc dnes morálně neutrální - byl seriózním deliktem, za který "trest" přijít musel (také nehodnotím). Ještě je pak nutno podotknout, že principielně sloužily magdalénské domy jako "nápravné" zařízení pro prostitutky (neříkám, že je prostitutka něco špatného, ale společnosti také moc neprospívá). Co mě úplně dorazilo, bylo zobrazení pokrytectví kněží - dobrá, jasně, že se kupa příkladů najde, ale ten prostředek, jenž tu byl použit?! Když Buñuel pálí ve Viridianě trnovou korunu, říkám si, ty si koleduješ, už se ti někde ohřívá místečko (nadsázka!). Mullan to ale přepálil neskutečně - kam a po čem přišla proměněnná hostie! Jsi prase a demagog!! A církev na ten film reagovat nemusí, protože to není seriózní příspěvek do diskuse, která minimálně v Irsku běží na slušné obrátky!(24.10.2005)

  • - Písničkářka Joni Mitchell později napsala píseň "The Magdalene Laundries", která se stala neoficiálním protestsongem pozůstalých z Magdalenských domovů. (Amplifier)

  • - Otec Jany Noone (Bernardette) býval v mládí řidičem dodávky pro Galewayský Magdalenský domov svatého Michala. Byl skvělý zdroj dodatečných informací. (Amplifier)

  • - Sám režisér Peter Mullan byl šokován, když zjistil, jak drsné ve skutečnosti bylo to, o čem se rozhodl natáčet. (Amplifier)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace