Reklama

Reklama

San Babila: 20.00 hodin

  • Itálie San Babila ore 20: Un delitto inutile (více)
Trailer

Obsahy(1)

V osm večer na Milánském náměstí San Babila gang mladých neofašistů brutálně napadá zdánlivě náhodně vybraný pár a přímo před očima kolemjdoucích je zmasakrují. Muž umírá téměř okamžitě, vážně zraněná žena zůstává téměř hodinu bez pomoci. Poté se snímek s pseudo-dokumentárním stylem zabývá příčinami, které k činu vedly, se zvláštním důrazem na minulost mladých členů gangu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (25)

Maq 

všechny recenze uživatele

Příznám se, že když byl tenhle film nový, utkvěla mi v paměti především ta holka. Něco takového se opravdu hned tak nevidí. --- Příběh jednoho dne života neonacistické mládežnické bojůvky je výrazně politické dílo. Kulturní revoluce šedesátých let se převalila z univerzitních aul do médií a skoro všude je ovládla. Podle toho film vypadá, je řádně „společensko-kritický“, tj. tendenční. Přesto je zajímavé sledovat, jak intenzivně tehdejší mládež a veřejnost v Itálii prožívala střet mezi socialismem nacionálním a marxistickým. Oba proudy vzápětí sublimovaly v jediný univerzální eurosocialismus a nastala všeobecná duchovní otupělost. Tak teď nevím, co z toho je lepší… ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Carlo Lizzani bol špecialistom na podobný typ filmov. Jeho hrano-dokumentaristický štýl mu priniesol uznanie, jeho filmy sú neúprosnou sondou do života Talianska konca 60-tych a celej dekády 70-tych rokov. V tomto prípade si vzal na mušku zlatú mládež, ktorí sú sfanatizovaní fašistickou ideológiou. Celý príbeh sa odohráva v priebehu 20-tich hodín na milánskom námestí San Babila. Scéna spontánneho pochodu mladých fašistov po námestí je filmárskym klenotom. Morriconeho hudba je opať skvelá, kamera vynikajúca. Keď sa film premietal v našich kinách v roku 1980 hneď na mňa zaposobil a bolo tomu tak aj teraz. Zvyšujem hodnotenie na maximum. ()

Reklama

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Film zachycující tzv. "anni di piombo" ("léta olova"), italské období kulminující v 70. letech, zlatá léta politických vražd, terorismu, pouličních válek extremistů atp. Film, jenž šel do v Itálii do kin zhruba půl roku poté, co byl na podzim 1975 zavražděn Pasolini. Ten o "hrdinech" (ale nejen o nich!) tohoto filmu napsal: "Děti kolem nás, hlavně mládež, adolescenti, jsou skoro samé zrůdy. Jejich fyzické vzezření je téměř děsivé, a když není děsivé, je protivně nešťastné. Příšerné kožené oděvy, karikaturní účesy, vyhaslé oči. Jsou to masky jakési příšerné barbarské iniciace nebo pilné a nevědomé integrace, nevzbuzující soucit. (...) V nejhorších případech jsou to opravdoví kriminálníci. Kolik jich je? Ve skutečnosti by to mohli být všichni. V partách mladých, které potkáváme na ulici, by všichni mohli být zločinci. Nemají v očích žádné světlo, jejich rysy jsou napodobeninou rysů robotů, bez stopy osobního, jež by je vnitřně charakterizovalo. Jejich mlčení může znamenat nesmělou žádost o pomoc (jakou však pomoc?) nebo bodnutí nožem. (...) Bez ohledu na vyšší školní vzdělání a zlepšenou životní úroveň klesají zpět na úroveň primitivní neotesanosti. (...) Neumí se smát či usmát. Umí se pouze křenit a pošklebovat." (Zuřivý vzdor, s. 105-106.) ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Pohled na mladé neofašisty v Miláně 70. let. Je dobré si všimnout levicového ladění snímku, a to, jak jsou vykresleni neofašisté a v opozici proti nim mladí komunisté - neškodní intelektuálové, jejichž rebelie spočívá v letákách, pochodech a diskuzi. (Za 2 roky po uvedení snímku byl levicovými extremisty unesen a zavražděn italský premiér). Docela zajímavá je i móda tehdejších neofašistů - kozačky,kožené bundy a "cobretiovské" sluneční brýle, to by se mohlo vrátit :). Kvůli svému ladění byl snímek uveden i v komunistických zemích (i u nás, kde byl uveden pod zkomoleným názvem San Babilo : 20 hodin a s cenzurovanými dialogy). Legenda české elektronické hudby Vanessa odkazuje na film svoji písní San Babilo : 22 hodin z alba Vanessa Gun. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Čtyři Kotlebové se nudí, poflakují se ulicemi Milána a dělají bordel pod pláštíkem neo-fašistické ideologie. Chybí tomu ale sevřenější děj, schopnější dramaturg a v podstatě se to zajímavěji vyhrotí až v posledních deseti minutách. Jednoznačným plusem jsou tehdejší dobové reálie, film je takových nechtěným cestopisem pouličního života Milána 70.let, zajímavý je i pohled na společenskou náladu, kdy se to v levicově zaměřené Itálii slovně i fyzicky řezalo mezi neo-fašisty, rekrutujících se dle filmu z mladých znuděných cápků z vyšších kruhů a komunisty, které tady zastupují převážně studující mládež. Ale celkový dojem sráží i některé naivní scény (celá linie s až neuvěřitelně naivní blbkou), hudba Morriconeho je pak tady až trestuhodně nevyužita, vlastně téměř neslyšná. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama