Do dušičkové nálady není dobré zhurta vpadnout jako oběšenec do propadla, spíš je třeba do ní rozvážně a ladně vklouznout jako skalpel do nebožtíka nebo rakev do pece. Právě takové vklouznutí nabízí divákům úvodní film dušičkového speciálu Otrlce, dnes již klasický horor Karneval duší. Snímek o mladé Mary, kterou po automobilové nehodě pronásleduje tajuplný cizinec s mrtvolnou tváří, se do dějin žánru zapsal jako neobvyklé dílo založené na pozvolném budování ponuré fantaskní atmosféry. Maryna výprava do Utahu, kde se má stát kostelní varhanicí, nabírá nečekaně přízračné rozměry, jak se hrdinka stále více odcizuje svému okolí a naopak je osudově přitahována starým pavilonem, kde původně sídlil dnes již dávno zrušený karneval. Film, na nějž se odvolává např. George A. Romero nebo David Lynch, vznikl jako nezávislá produkce, která se v době svého vzniku promítala jen v několika málo kinech. Poté upadl v zapomnění a na světlo ze začal pozvolna šourat až v osmdesátých letech, kdy teprve postupně získával zaslouženou pověst mimořádného díla. Festival otrlého diváka uvede Harveyho snímek v prodloužené režisérské verzi.(Festival otrlého diváka)
Mary má zřejmě štěstí v neštěstí - z autonehody, při níž umírá její kamarádka, vyvázne živá. Krátce na to se jí však život mění - bezdůvodně ji přitahuje opuštěný plážový pavilón, děsí ji všudypřítomný neznámý muž a i ve společnosti jiných lidí se často cítí osaměle. Mění bydliště a pokouší se utéct všem nočním můrám. Události tím dostávají rychlý spád a Mary zjišťuje, že před některými věcmi se skrýt nedá…(bebsie)
Pred niektorými vecami sa ukryť nedá!
Mary Henry mala šťastie v nešťastí, keď zázračne prežila autonehodu, pri ktorej jej auto spadlo z vysokého mosta do rieky. Od tej doby sa akoby s Mary niečo stalo. Stále častejšie stretáva tajomnú postavu so strašnou bielou tvárou, v okamžiku sa ocitá na miestach, kde nemá čo hľadať a jej izolácia od ostatných ľudí je väčšia ako predtým. Náhoda či osud ju zavedú až do obrej strašidelnej budovy, kde všetko vyvrcholí karnevalom jej života. Karnevalom duší...(macclain)
Díky znalosti pozdějších filmů, které se "Karnevalem duší" nechali inspirovat, jsem pointu brzy celkem správně odhadl, ale za to tento snímek opravdu nemůže. Candace Hilligoss chvílemi na můj vkus poněkud příliš tlačila na pilu, ale to je všechno, co lze tomuto hororovému kousku, v němž se smazává hranice mezi snem a realitou a který disponuje vynikající hudbou a kamerou, vytknout.(21.11.2010)
(Obsahuje spoilery). "Woow. On je duch"- povedalo si milióny ľudí, keď dopozerali Šiesty zmysel. Kto vie, či by boli takí prekvapení, keby pred tým videli o viac ako 30 rokov starší Karneval duší. A nieje to len oná pointa, ktorá robí tento horor výnimočný. Ba naopak, film skvelo funguje ako celok a na rozdiel od svojho novšieho bratčeka poznanie pointy nezabraňuje tomu, aby ste si ho mohli naplno vychutnat aj viac krát. Nádherné nedoslovné rozprávanie, veľmi intenzívna hororová atmosféra, divák viac ako sleduje, skutočne prežíva temný osud hlavnej hrdinky. Horor, ktorý predbehol svoju dobu. (9/10)(28.2.2009)
Na ten rozpočet... spousta muziky. Vždy't tohle působí jak euroart od Clouzota nebo Polanského, sakra! A ještě ke všemu to mají Američani rádi, dá se to (teoreticky) vidět i v drive-in kině. Pokud se filmy občas musí udělat na koleně, pak tohle je ten nejlepší způsob. Vizuálně nezapomnutelné, trochu naivní, přímočaře jednoduché. Nač gumové hororvé masky a litry syntetické krve? Stačí nabílit ksicht a dobře nasvátit a načasovat! Jeden z těch stařičkých, velmi dobrých pohyblivých obrázků, při nichž se otáčíte, jestli za vámi náhodou nestojí sinavý umrlec a nevztahuje po vás pracky... A pak se štípete do tváře: sakra, jsem ještě vůbec naživu? Tak to má s filmy být.(15.6.2009)
„Naša varhanica dokáže doslova pohnúť dušou.“ Bola by škoda vpustiť si túto jedinečnú hororovú atmosféru do bytu, ak vám za oknami nepanuje sychravé, zahmlené, zasnežené alebo aspoň daždivé počasie. Toto nie je film na pekné počasie. Disciplinované herecké výkony, impozantná hrôzostrašná atmosféra a šokujúce záverečné vyvrcholenie, ktoré podozrivo pripomína iné šokujúce rozuzlenie, konkrétne z filmu... ale nie, to vám nemôžem povedať. P.S. Film okrem názvu nemá nič spoločné s rovnomenným neskorším "klauním" krvákom z produkcie Wesa Cravena.(18.1.2009)
Průměrný snímek, který má velice zajímavý děj, který bohužel dost často zápasí sám se sebou a docela často se u mě dostavoval pocit nudy. Hlavně kvůli zdlouhavým zbytečným scénám, které stejně nic kloudného nepřinesly. Hudební doprovod a výkon hlavní herečky patřil k tomu nejlepšímu co bylo k vidění a slyšení. Na úkor malého rozpočtu se mi filmové efekty a masky moc nelíbili. Myslím si, že 50% je tak akorát.(12.11.2009)
-
Po uvedení byl film kasovní propadák. Agent herečky Candace Hilligoss ji po zhlédnutí filmu dokonce odmítl dále reprezentovat. Svůj fanouškovský základ si získal až později a roku 1989 byl dokonce restaurován a kolorován.
(Mr. Filuta)
-
Candace Hilligoss v tomto filmu debutovala.
(Pumiiix)
Crocuta
Díky znalosti pozdějších filmů, které se "Karnevalem duší" nechali inspirovat, jsem pointu brzy celkem správně odhadl, ale za to tento snímek opravdu nemůže. Candace Hilligoss chvílemi na můj vkus poněkud příliš tlačila na pilu, ale to je všechno, co lze tomuto hororovému kousku, v němž se smazává hranice mezi snem a realitou a který disponuje vynikající hudbou a kamerou, vytknout.(21.11.2010)
kitano
(Obsahuje spoilery). "Woow. On je duch"- povedalo si milióny ľudí, keď dopozerali Šiesty zmysel. Kto vie, či by boli takí prekvapení, keby pred tým videli o viac ako 30 rokov starší Karneval duší. A nieje to len oná pointa, ktorá robí tento horor výnimočný. Ba naopak, film skvelo funguje ako celok a na rozdiel od svojho novšieho bratčeka poznanie pointy nezabraňuje tomu, aby ste si ho mohli naplno vychutnat aj viac krát. Nádherné nedoslovné rozprávanie, veľmi intenzívna hororová atmosféra, divák viac ako sleduje, skutočne prežíva temný osud hlavnej hrdinky. Horor, ktorý predbehol svoju dobu. (9/10)(28.2.2009)
Cushing
Na ten rozpočet... spousta muziky. Vždy't tohle působí jak euroart od Clouzota nebo Polanského, sakra! A ještě ke všemu to mají Američani rádi, dá se to (teoreticky) vidět i v drive-in kině. Pokud se filmy občas musí udělat na koleně, pak tohle je ten nejlepší způsob. Vizuálně nezapomnutelné, trochu naivní, přímočaře jednoduché. Nač gumové hororvé masky a litry syntetické krve? Stačí nabílit ksicht a dobře nasvátit a načasovat! Jeden z těch stařičkých, velmi dobrých pohyblivých obrázků, při nichž se otáčíte, jestli za vámi náhodou nestojí sinavý umrlec a nevztahuje po vás pracky... A pak se štípete do tváře: sakra, jsem ještě vůbec naživu? Tak to má s filmy být.(15.6.2009)
tron
„Naša varhanica dokáže doslova pohnúť dušou.“ Bola by škoda vpustiť si túto jedinečnú hororovú atmosféru do bytu, ak vám za oknami nepanuje sychravé, zahmlené, zasnežené alebo aspoň daždivé počasie. Toto nie je film na pekné počasie. Disciplinované herecké výkony, impozantná hrôzostrašná atmosféra a šokujúce záverečné vyvrcholenie, ktoré podozrivo pripomína iné šokujúce rozuzlenie, konkrétne z filmu... ale nie, to vám nemôžem povedať. P.S. Film okrem názvu nemá nič spoločné s rovnomenným neskorším "klauním" krvákom z produkcie Wesa Cravena.(18.1.2009)
SOLOM.
Průměrný snímek, který má velice zajímavý děj, který bohužel dost často zápasí sám se sebou a docela často se u mě dostavoval pocit nudy. Hlavně kvůli zdlouhavým zbytečným scénám, které stejně nic kloudného nepřinesly. Hudební doprovod a výkon hlavní herečky patřil k tomu nejlepšímu co bylo k vidění a slyšení. Na úkor malého rozpočtu se mi filmové efekty a masky moc nelíbili. Myslím si, že 50% je tak akorát.(12.11.2009)