Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nerozluční přátelé Clay (Andrew McCarthy), Blair (Jami Gertz) a Julian (Robert Downey Jr.) žijí bezstarostným životem smetánky v Los Angeles, právě úspěšně odmaturovali a směřují vstříc dospělosti. Blair se rozejde s Clayem, jenž odchází na vysokou na sever a zkouší se prosadit jako modelka. Rebelantský Julian se vydává na kariéru hudebního producenta a víc, než je zdrávo pro jejich přátelství, se sblíží s Blair. Po šesti měsících se Clay vrací na Vánoce domů a nachází životy svých přátel v troskách, plné drog, deziluze a nenaplněných tužeb a očekávání. (J.Connor)

(více)

Recenze (45)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Upřímně, jsem překvapen tak podprůměrným hodnocením. Tohle si Less Than Zero rozhodně nezaslouží. Naprosto fantastické herecké výkony všech zúčastněných (především Robert Downey Jr. a Andrew McCarthy), přenádherná a neuvěřitelně sexy Jami Gertz, pikantní erotické scény, chytrý scénář a napínavý děj až do poslední minuty, takhle si představuji ideální překvapení, kdy čekám absolutní hovadinu a vyklube se podobně zapomenutý a neprávem opomíjený, malý komorní klenot. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Někdo tady píše, že je překvapen nízkym hodnocenim (momentálně celkem slušnejch 62%). Já jsem hodnocenim taky překvapen. Tohle je totiž hodně podprůměrnej "feťáckej" film. Měl jsem pocit, že se koukám na nějakou epizodu BH90210, protože prakticky celej film je o tom, jak děti bohatejch rodičů navštěvujou nejrůznější snobský mejdany a šňupaj tam haldy koksu. A pokud zrovna nejsou na mejdanu, tak melou nějaký kraviny. Až v posledních cca 30 minutách se konečně začne ve filmu odehrávat něco zajímavýho. P.S. Knižní předlohu neznám. ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Breta Eastona Ellise mám v merku už od začátku 90. let, kdy se do té doby mladý talentovaný spisovatel náhle zvrhl v bestii a svým románem Americké psycho vyvolal značný skandál. Kniha ze života vrcholně úspěšných yuppies na konci 80. let, kdy se vždy zhruba padesát stran do detailu řeší poslední modely od Armaniho a na dalších deseti stránkách na vás vybafnou šokující detailní popisy brutálně rafinovaného perverzního mučení a vražd, aby se na dalších třiceti stranách rozebírala nejpokleslejší popová alba 80. let, byla později zfilmována bez jediné šance převést do filmu pocit z neskutečné předlohy. Po dalších Ellisových knihách jsem se na rozdíl od přítele JAna nepídil, a možná jsem udělal chybu. V každém případě mě na Less Than Zero nalákal úžasný osmdesátkový soundtrack plný raritních pecek, které dlouho nebyly (a některé dosud nejsou) ke slyšení nikde jinde. Film má absolutně neznámého režiséra, mladé a talentované herce s nadějnou budoucností (Downey Jr., Spader, McCarthy, Gertz) a vcelku průměrný scénář. Jelikož jsem předlohu nečetl (i z filmu lze vytušit, že může být hodně kvalitní), nejsem ničím svázán a mohu hodnotit pouze film, takový jaký je. Opět tu máme yuppies 80. let, tentokrát na prahu dospělosti, a k tomu problémy s drogami. (Zdá se, že kdo tenkrát nešňupal koks, byl mezi dětičkami z bohatých rodin společensky vyřízený.) Příběh je podán monumentálně, v intencích velkých antických tragédií, stejně tak je i nasnímán. Sledovat to a přistoupit na hru, že nejde o bezvýznamnou sračku ze života losangelských horních 10 000, je vcelku zábavné. Přesto nakonec nejde o nic víc, než o sice z několika hledisek zajímavý, ale pořád víceméně průměrný film, který nad jeho možnosti povyšují skvostné reálie 80. let a právě onen písničkový soundtrack, který mě k Less Than Zero původně dostal. Škoda že na CD vyšla jen asi polovina skladeb, které tu zazní. Hned úvodní "A Hazy Shade Of Winter" od The Bangles je neuvěřitelná nádhera, která hodně přispěje ke vtažení do atmosféry snímku. Rockové pecky jako KISSácká hitovka "Rock And Roll All Nite" v nové verzi mejdanových přeborníků Poison, totální rarita "Rockin' Pneumonia and the Boogie Woogie Flu" od Aerosmith nebo hymna "In-A-Gadda-Da-Vida" průkopníků pravěkého metalu Iron Butterfly v podání thrash metalových Slayer, to jsou věci, které potěší každého starého rockera. A k tomu navrch třeba slavná "Bring The Noise" hip hopových klasiků Public Enemy, která měla ve filmu (stejně jako většina ostatních písní) světovou premiéru. Zazní tu také Joan Jett, The Cult, Jimi Hendrix nebo další slavní hip hopeři Run DMC. Většina skladeb je v produkci legendárního Ricka Rubina (objevitele takových Beastie Boys), a mám dojem, že Julianova neúspěšná hudební společnost nesla název připomínající vlastní Rubinův label Def Jam. Byl jsem zvědavý na krotšího (a dle některých také kvalitnějšího) Breta Eastona Ellise v jeho pre-American Psycho období, a nezklamal jsem se. Ovšem nebýt takovým 80's nostalgikem, hodnocení by bylo o poznání nižší. () (méně) (více)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Tento film patří třem osobnostem. The Bangles, Jami Gertz a Robertu Downeymu:) The Bangles kvůli úvodnímu songu, který je prostě luxusní nářez, Jami Gertz, kvůli dokonalému ztvárnění nádherné "femme fatale" a Robertu Downeymu kvůli silnému výkonu. Ze začátku to vypadalo, že to nebude zase až tak drsné, ale pak se děj začínal zamotávat, postavy se dostávaly do čím dál větších sraček a nejvíc to odskákal právě Julian. V jedné scéně, kdy Julian hovoří na tenisovém kurtu se svým otcem, jsem měla i slzy v očích. A ten konec... ()

JAn 

všechny recenze uživatele

Less Than Zero, Ellisova výrazná prvotina (která by v nejbližší době měla konečně vyjít i u nás), jasně definoval a demonstroval autorovy hodnoty i směr, kterým se bude nadále ubírat. A zjevný dopad měl i na něho samotného, protože už v Informátorech do něj lehce narazil a ve svém nejnovějším románu Imperial Bedrooms se vrací ke Clayovi a dalším hrdinům této knihy. Filmová adaptace už natolik rafinovaná či komplexní není a spíše než o rozkladu losangelské zbohatlické teen smetánky je o hledání ztraceného života, cestě k bývalé přítelkyni a hořkém dospívání pod nátlakem drog. S autencitou osmdesátých let (výraznou výhodou oproti ostatním Ellisovým adaptacím), výraznými hereckými výkony - Downeyho, Spadera a Gertzové především, dobovými beaty, atmosférickým Newmanem, s jedinečnou nostalgickou náladou a hravostí si Kanievského adaptace ovšem vystačí sama o sobě, a to i přes citelné zápory, z nichž největšími ´sou zejména nesporně moralizující očištění filmového Claye a happyendovské vyznění. Po Avaryho The Rules of Attraction jde i tak o druhý nejzadřileší přepis Breta Eastona Ellise. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Ellisova predloha je temná coming-of-age novela, ktorá je tak nadčasová a nadpriestorová, že napriek tomu, že hovorí o morálnom rozklade detí boháčov z L.A. v 80tych rokoch, je aplikovateľná prekvapivo aj na hocijaké malé mesto na Slovensku v roku 2013 (nie nadarmo sa o nej hovorí ako o Kto chytá v žite osemdesiatych rokov). Film je naopak prvoplánová moralizačná dráma, ktorá nemala opodstatnenie ani v dobe svojho vzniku. Celé vyznenie príbehu i jednotlivé postavy sú posunuté úplne inde (knižný Clay a filmový Clay sú dve totálne odlišné postavy). Dojmu nepomáhajú ani otrasní herci, ktorí sú jednak skutočne otrasní (fakt neskutočne zlé herecké výkony komplet ansámblu, možno s výnimkou R. Downey Jr), po druhé sú nevhodne vybratí (priemerný vek 25 rokov - a to hrdinovia majú byť 18 roční) a po tretie musia zo seba vydávať také vety, až z toho bolí hlava. Úplne nepochopiteľná adaptácia nepochopenej knihy. ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Jsem překvapená poměrně průměrným hodnocením, protože si myslím, že to byl sice průměrný film, ale naprosto nadprůměrně zahraný (a to v čele s 22 letým Robertem Downey Jr. - a ne, neřikám to jenom protože ho zbožňuju, protože ruku na srdce, svojí krásu získal až s přibývajícími lety). Přemýšlím, zda tomu dát 4 nebo 3*, zatím dávám 3*, uvidím jak se mi to rozleží v hlavě. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Ani si netroufám tvrdit jeslti to bylo míněno vážně nebo to měl být "odvaz" o mladých pro mladé. Mladičký Downey Jr. v rebelských letech ani nemusel moc hrát a zbytek obsazení je jen parta fádních figurek stejně jako příběh. ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Velmi dobré, pro mě i poněkud osobní, drama s úžasným výkonem Roberte Downeye Jr. (ostatní zdařile sekundují). ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Tento film je v dnesnej dobe skôr len priemerny. Ale treba ho vnimat v kontextu vzniku. Filmy o zlatej mladezi z vyssej vrstvy, ktora sa zapletie s drogami sa v tej dobe prilis netocili. Naviac v hlavnych ulohach su vtedajsie mlade hviezdy z romantickych teenagerskych filmov. Takze vysledok musel pôsobit celkom kontroverzne a neprijemne napriek tomu, ze oproti kniznej predlohe to je vraj ovela menej temne. Dnes tento film uz sokuje malokoho, ale minimalne herecky vykon Roberta Downeyho v ulohe feťáka je natolko kvalitny, ze to za pozretie stoji. Skoda len, ze James Spader ako slizky diler dostal maly priestor. Velkym omylom je sympatak Andrew McCarthy, ktory tu ukazuje, ze na poriadny dramaticky vykon nema talent. Ostatni su len do poctu vratane nadhernej Jami Gertz. Takze, kto chce vidiet subj Iron Mana a Ultrona za mlada, tak ma prilezitost. :) 5/10. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Čtenáře nihilistické knižní předlohy nemůže tento film potěšit. Bere si z ní jen velmi redukovaný a umírněný koncept znuděné a zkažené mládeže s bohatými rodiči. Pokud budu předstírat, že jsem nečetl předlohu, hodnotím tento film jako slabý film se zachovalou atmosférou Kalifornie 80. let a OK písničkovým soundtrackem, ze kterého si zapamatujete jen sjetého Iron Mana. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Marek Kanievska /Balik Penez, Kontrarozvedka/ natocil slusny film nielen o drogach, ale aj o zmarenych zivotoch a nenaplnenych ocakavaniach. Andrew McCarthy tymto natocil asi svoj najlepsi film, neprehraval, hoci uz po tomto diele mal len serial Monk, dalej Julia Robers /Pretty Woman/ mala este vtedy hodne do seba, ba da sa povedat, ze bola vyborna, Spadera som nejako obiede prezil a hoci nemam rad Downey Jr, tiez som ho obiede prezil. Uvod filmu hned divaka navnadi, potom ale pride v strede dost nuda a len plane vykecavacky, ale aspon zaver bol nadpriemerny : 60 % ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Robert Downey Jr. vynikajúco stvárňuje Juliana, spratka z Beverly Hills, ktorý má všetko: vzhľad, šarm, chytrosť, bohatého otca a drogovú závislosť. Jeho priateľ a priateľka (Andrew McCarthy a Jami Gertz) sa snažia pomôcť, ale Julianov svet sa rozpadá tak rýchlo, že by ich mohol vziať so sebou. Výsledkom je silný a pútavý príbeh troch kamarátov. 6/10 ()

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Všechno, co bylo strašny na 80. létech (a filmech) tady najdeme. Je to hotová přehlídka hár, hadrů, stylu, tanců, hudby osmdesátek. Herci vesměs taky hrůza, kromě Roberta Downeyho, kterej mezi ostatníma jakž takž vyniká. Poselství tohoto filmu je tak okaté, až to bolí - do všech stran stříká, že nemáte brát drogy a jít rač na vysokou, hlavně když jste z kurevsky bohatejch rodin. Celou dobu jsem už jen čekal, až Julian umře (což jsem předvídal, takže jsem se dočkal) a to čekání bylo dost ubíjející. Scénář hroznej, natočený hrozně. Slibnej název Feťáci je naprosto nevyužitej a trapnej. ()

Angelic-77 

všechny recenze uživatele

Nejzdařileji zfilmovaný Ellis. Americké psycho bylo hereckým a atmosferickým koncertem, Informátorům tak nějak chyběla jiskra, zato v Less Than Zero mi nescházelo vůbec nic. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Problémy mládeže na prahu dospělosti (po maturitě), paralelně koexistující se závislostí na drogách, v překvapivě nevyhrocené rovině. Žádná zhoubná proklamace ani jednoduchá kontra agitka, jen dobře zahrané drama, ve kterém ani ta odporná móda 80. let nepůsobí tak odporně jak umí. Film figuruje také ve filmografii Brada Pitta, pokud se tam ale opravdu vyskytuje (mohl by to být pokuřující blonďák v bílo růžovém pruhovaném nátělníku na “televizní“ párty?), jde o sekundovou záležitost. 75% ()

Ev.D. 

všechny recenze uživatele

Kniha se mi velice líbila, ale jak už bývá zvykem, film se s knihou srovnávat nedá. S předlohou od B. E. Ellise to má společné snad jen jména hlavních postav, a je to velká škoda, protože na takové téma by se dal udělat mnohem lepší film. ()

Reklama

Reklama