poster

Bez zpáteční jízdenky

  • Francie

    Un aller simple

  • Itálie

    Solo andata

  • Španělsko

    La puerta cerrada

  • anglický

    One Way Ticket

Krimi / Drama

Francie / Itálie / Španělsko, 1971, 120 min

  • MickeyStuma
    ****

    Zajímavý snímek, který zestárnul a dnes osloví už velice málo diváků. Svým stylem vyprávění dnes vypadá nudně a některé scény zdlouhavě. Jejich vyznění je však na úrovni a hlavně nepředvídatelně. Akční scény se nevtírají za každou cenu a když už se nějaká objeví, není jisté jak dopadne. Jedná se o kvalitní počin, který by měl být pro mnohé vzorem.(28.3.2014)

  • Enšpígl
    ****

    Zpočátku mě příběh přišel až příliš zmatečný a zrcyhlený, všechno však vynahrazuje závěrečný finále, ve kterým mě Jose již tradičně rozhodil. Co však považuji na filmu za úplně nejzajímavější, jsou mé sympatie k hlavnímu hrdinovi. Ze začátku jsem z něj měl vysloveně nepříjemnej pocit, no a při poslední scéně už měl mé sympatie v kapse, což svědčí o velmi kvalitním hereckým výkonu titulního představitele.(23.6.2013)

  • borsalino
    ****

    Je to jednoduché - když je dobrá předloha a režisér není vyslovený nýmand, nemůže to dopadnout špatně. Film nabírá tempo dosti pozvolně, což může být dnes pro leckoho překážkou. Ve druhé polovině však nabírá dech, od okamžiku, kdy Marty uteče z nemocnice a začne hledat viníky loupežné vraždy. Zároveň se zde ukazuje, že pokud je člověk odsouzen k trestu smrti, stává se daleko nebezpečnějším. Mimochodem trest smrti byl ve Francii zrušen až v říjnu 1981.(14.7.2013)

  • Anderton
    ****

    Atypický hlavný hrdina verzus klasické policajné figúrky, originálne poňaté scény verzus nepravdepodobnosť a klišé tých ostatných. Ako celok sa ale Bez spiatočného lístka ukazuje ako vcelku originálny film. Je to kritika spoločnosti prostredníctvom hrdinu, ktorý už od mladi nemal inú možnosť, ako si zvoliť cestu zločinu? Je tak originálnou postavou, ale nie je už aj toto filmové klišé? Ale asi je to jedno, pretože Giovanni akoby vedel, že eso v rukáve je záverečná polhodinka a pokiaľ divák bude mierne otrávený vyššie spomenutými faktormi, že si ho nakoniec spoločne s nie príliš sympatickým Martym získa. Zaujímavé, že mi tento film pripadal absolútne odlišný, ako rok predtým natočená Posledná adresa, pritom tých styčných prvkov je tam relatívne dosť (keď je už film spomínaný v obsahu).(25.6.2013)

  • gudaulin
    ***

    Solidně natočený a zahraný kriminální thriller, kde ale bohužel José Giovanni režisér má navrch nad José Giovannim scénáristou. Je to paradoxní, protože Giovanni je považovaný za patrně nejlepšího scénáristu francouzské kriminálky, ale tady se mu podařilo brnkat na romantickou strunu tak usilovně, až zabředl do romantizujícího bahna, které znevěrohodnilo motivace a logiku chování jeho postav. V té druhé půli už tak intenzivně dává najevo tu dobrou stránku svého hrdiny, že ten sentiment vytlačuje a znehodnocuje do té doby dobře šlapající příběh a napínavé momenty. Jedná se o film bez velkých dobových hvězd, ale to je tím nejmenším, co bych mu vyčítal, protože v hercích slabina opravdu není, a člověk se až diví, proč se např. Jean-Claude Bouillon nestal slavnou tváří francouzských gangsterek. Celkový dojem: 60 %.(11.5.2014)