Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tanečnice Paula, která má v životě i v lásce už tak dost smůly, marně hledá uplatnění v některém z broadwayských muzikálů. Na konkursu si většinou vyberou mladší kolegyně. Nikoho nezajímá, že musí živit osmiletou dcerku Lucy a platit nájem bytu, ve kterém zůstala sama po odchodu dalšího ze svých povedených partnerů. Ten navíc svůj byt výhodně pronajal svéráznému herci Elliotu Garfieldovi, aniž by se postaral o dvě "podnájemnice". Vynucené soužití nového nájemníka se dvěma přívažky začíná dramaticky uprostřed noci a lijáku. Uslyší Paula i tentokráte tolik známé "loučím se, děvče", nebo půjde o něco víc? O tom vypráví americká romantická komedie, těžící z vtipného scénáře zkušeného autora Neila Simona, nominovaného na Cenu Akademie za nejlepší původní scénář. Role Pauly byla ostatně "šitá na míru" jeho tehdejší ženě Marshe Masonové, tanečnici a především divadelní herečce, která za roli Pauly získala svou druhou oscarovou nominací. Její herecký partner Richard Dreyfuss dopadl podstatně lépe - svým přesvědčivým výkonem v těžké roli talentovaného herce a představitele Richarda III. získal ve svých 29 letech Oscara za herecký výkon v hlavní roli. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (33)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Preferuji bydlení s partnerkou dle vlastního výběru a s dětmi majícími přímou souvislost s mými spermiemi. Kdyby měl takto konzervativní názor i pan režisér, tak by patrně nikdy nenatočil tuto lehce předvídatelnou, přesto poměrně vtipnou, konverzační komedii, v níž pro mé potěšení dominuje pohodově uvolněný Dreyfuss. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Na filmy nakrútené podľa divadelných hier alebo scenárov Neila Simona sa dobre pozerá, pretože sú plné vtipu, duchaplnosti a dejových peripetií. A keď hercom v hlavných úlohách ich role sadnú tak, ako Richardovi Dreyfussovi a Marshe Mason potom by mal film v mojich očiach siahať po najvyšších métach. Ostal však na obvyklom ľahko nadpriemernom hodnotení jednoducho preto, že ma nezaujal. Pripadal som si ako pozorovateľ mikróbov v mikroskope. Ani od neho nemôže nikto chcieť, aby si k mikróbom vytvoril nejaký vzťah. ()

Reklama

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Richard není vůbec málo známý herec a vidět Marshu byla skoro povinnost, když jsem se zpotila nad její biografií. Ale nelituji, byla to prostá lehká svěží vztahová pohodovka bez zbytečných komplikačních rušivých elementů. Trochu to skřípalo v projevu desetileté dívenky, která byla přechytřelá i na dnešní dobu. Scéna svádění v koupelně byla opravdu Best Of. "Nevyvolávejte ve mě pocit štěstí." Srovnání třicátníka Dreyfusse s např. Gyllenhaalem stojí za povšimnutí, nevím proč vypadal před 30 lety skoro stejně jako dnes. I pětiletý rozdíl s Marshou ve filmu vypadal jako desetiletý, ale opačně. (For Rocky62: Cynik nemůže být ten, kdo má jen špatný den, když do konce vydržel a pak se vypsat sem přišel☺) ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla konverzační komedie jedná báseň. Dreyfuss a Masonova rozpoutali nekontrolovatelný vodopád slov. Ty dialogy stojí rozhodně za to. Jednu chvíli jsem myslela, že se ani nestačím pořádně nadechnout. Oba dva herci byli skvělí a ta malá holčička taky, i když mi přišla, že je na svůj věk až možná příliš rozumná, ale to bylo tím prostředím, kde vyrůstala. Chápu, že její matka to neměla jednoduché. Musím také ocenit zápletku, na které je celý film postaven. To byl perfektní nápad, i když od začátku bylo jasné jak se to celé vyvrbí. Co se škádlívá, to se rádo mívá. S tím se prostě nic udělat nedá, protože je to nepopíratelný a prostý fakt. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Nebudete je pronásledovat? Budou ozbrojený...Chcete abych je bombardoval těma konverzama?  Mám rád americké komedie ze staré školy  a atmosférou starých časů a humor scénáristy Neila SImona. Mám také rád, že od něj pokaždé tak nějak vím, co čekat. Tentokrát mi ale ty jeho  tradiční dialogové přestřelky a tahanice o byt (kde jinde, než v New Yorku.:o)  přišly ze začátku trochu rutinní a ne tolik vtipné. Občas jsem si připadal jako bych sledoval slabší pozdější verzi legendárních Bosých nohou v parku (které jsem si chtěl tyhle Vánoce konečně  zopakovat, prosím nekoukat na mé hodnocení.:o), která jako by jen byla natočená o pár let později s postavami kápanek pozdějšího věku...A zatímco Richard Dreyfuss nebyl vůbec špatný, tak Marsha Mason mě snad ničím nezaujala a moc ji nepomohl ani ukňouraný dabing Dany ,,Marcelky z Comebacku´´ Batulkové. Film jsem rád díky kolegovi sehnal s nějákou českou stopou, ČT má většinou kvalitní dabingy,  i tenhle se dal (především díky Davidu Prachařovi) snést, ale tady narážím po Snídani u Tiffanyho na další trochu necitlivé porevoluční nadabování retro komedie.  Ne že by tentokrát postavy kvůli dabingu tak zhrubli, ale bez staršího dabingu a možná nejlépe originalu se pak  trochu těžko přenáší atmosféra...Protože atmosféru to přeci jen má. Nakonec mě některé ty hlášky věčně uštěkané dvojice přeci jen slušně pobavily (viz.začátek komentáře), na tehdejší New York  se pěkně dívá  a ta dvojice dvou zkrachovalých herců mě nakonec párkrát vzala...hlavně při závěrečné půlhodince, která vystřídala několik emocí. Večírek na střeše s hezkým tancovaním se mi líbil, při ranních opětovných hádkách jsem si  k nim zase hůř hledal cestu a závěr je takový přirozeně dojemný s vybalancovaným sentimentem, kdy se Paula sice rozhodne neodlětět, ale Elliot u nich nechá kytaru...Takže konec dobrý, všechno dobré... Navrch se mi dost líbila nadčasové  zobrazení vedlejší postavy úměleckého  režiséra, který chápe Krále Richarda jako obět své homosexuality...Nejsem sice nějaký znalec Shakespare, ale tahle vedlejší linka mě pobavila. Přesto u mě nakonec asi jen lepší tři, možná časem změním. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení probíhalo v New Yorku a Los Angeles. (Terva)
  • Scénář Neila Simona k filmu je autobiograficky laděným dílem. (Terva)
  • Titulní píseň "Goodbye Girl" od Davida Gatese byla v roce uvedení filmu v žebříčku „Billboard Hot 100“ na patnácté pozici. (Terva)

Reklama

Reklama