• castor
    ***

    První, co vždy vidí, jsou peníze. Vede malou firmu tří právníků, která se specializuje na vymáhání odškodného. U soudu nemá tenhle silně racionální právník problém sehrát divadlo a donutit protistranu k napsání čísla s několika nuly. Nebýt rychlé jízdy za volantem, za tímhle případem by se neohlédl. Osm dětí a několik dospělých z malého města zemřelo na leukémii. Tamní voda je prý kontaminovaná nějakou chemickou sračkou. Pozůstalí chtějí hlavně uznání viny a omluvu. Žádné chechtáky. Nic pro našeho právníka. Tedy do té doby, než se mu to celé rozleží v hlavě. V hlavě se tenhle kus rodil i ostřílenému scénáristovi Stevenu Zaillianovi (Oscar a další tři nominace), který se rozhodl zadaptovat knihu dokumentující skutečný případ. Ujme se ho cynický právník s tváří přesného Johna Travolty. Dosud hrál na jistotu a bez rizika, jenže tahle karta se rychle otočila. A tenhle chlapík se pustí na tenký led, i kdyby to znamenalo, že si kancelář bude vysávat už navždy sám. Jak vidno, není jen pragmatik, ale i pěkný hajzlík, což celému příběhu jen a jen pomáhá. Kolem něho se pohybují schopní herci ve vedlejších rolích i několik es za kamerou (kameraman Conrad L. Hall nebo hudební skladatel Danny Elfman). Výsledek je inteligentní a svěží, ale nedolehl tolik, jak bych si přál.(14.3.2016)

  • Lacike
    ***

    Divny pravnicky film, pretoze sa postavam prilis nevenuje. Ci uz pravnikom, ktory vedu spor, tak ani obetiam. Vdaka tomu, tragicke osudy obeti nedojmu a ani samotny proces nieje napinavy. Tak nejak vam je jedno ako sa to skonci. Zaujme to snad len miestami ironicky podanym hlavnym posolstvom, ze vo väcsine sudnych sporov vyhra ten, co ma viac prachov. Asi toto mohla byt cesta ako film mohol fungovat. Keby to bolo podane ovela ironickejsie a vtipnejsie. Namiesto toho sa to snazi byt chvilu vazne, chvilu dojimave, chvilu vtipne a nakoniec nic z toho poriadne nefunguje. Herecke obsadenie je solidne, ale napriek nedomrlemu scenaru dokaze vyniknut len Robert Duvall v komickej ulohe pravnika obzalovanej strany. U hlavneho namysleneho hrdinu som mal cely cas pocit, ze bol Travolta nevhodne obsadeny a namiesto neho by sa do tej ulohy dokonale hodil Tom Cruise. Ale ani to by filmu prilis nepomohlo. Vysledkom je priemerny pravnicky film, ktory sa da raz bez problemov prezit. 5/10.(15.2.2018)

  • Pohrobek
    ***

    Chápu, že se v oboru právnických filmů již nevyplatí točit podle jednoho ohraného scénáře veni, vidi, vici s řádně naštvaným idealistickým právníkem i že je však v každém takovém filmu nutno trochu toho klišé zachovat. Tady se ale snaha po inteligentním a pravdivém příběhu utopila v moři nevýrazné šedi, z níž vyčnívala akoráť nádherná Duvallova postava - škoda, že se jí nenašlo rovnocenného protihráče.(29.7.2005)

  • pakobylka
    **

    Ta kauza mohla diváka dostat do kolen - jen kdyby se trochu víc snažila. Bohužel se z ní stala jen mdlá, nevýrazná záležitost, která vyvolává jen velice vlažné emoce. Za vidění stojí jen kvůli námětu, který vychází ze skutečných událostí, protože ani John Travolta se zrovna dvakrát nevytáhl. Kromě toho jeho proměna z cynického právníka v obětavého zastánce slabých byla na můj vkus příliš náhlá a jen těžko uvěřitelná, ale to už je chyba režie ... 2,5*(19.3.2010)

  • tron
    ****

    „Ten oblek vám pristane viac, ako sentiment.“ ŽALOBA je inšpirovaná skutočnými udalosťami a nakrútil ju rešpektovaný scenárista Steven Zaillian (SCHINDLEROV ZOZNAM). Zápletka je „ľudsky silná“, za čo dozaista môže vynikajúce herecké obsadenie. Kvalitný je aj samotný scenár, ktorý sa namiesto tradičných scén „pred súdom“ sústredí na pôsobivé zákulisie a nebojí sa ukázať „ľudskosť“ advokátov. Hereckému obsadeniu dominuje John Travolta, ale nestráca sa ani pestrá galéria výrazných podporných roličiek (Batesová, Duvall, Macy, Shalhoub, Lightow, Pollack, Hedaya, Quinlanová, Gandolfini, to je zoznam). Občas sa to stane - človek si spomenie, že by mal urobiť vec, o akej sa mu už ani nesnívalo: stať sa lepším. Nech to stojí, čo to stojí. Znie to ako gýč, ale renomovanému Zaillianovi to (v produkcii Roberta Redforda, s kamerou Conrada L. Halla a Elfmanovou hudbou) vyšlo.(21.12.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace