Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Francií roku 1914 táhne německá armáda, muži odjíždějí na frontu a čtyři ženy musí doma řešit drtivé důsledky války. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (11)

SoulAsAGem 

všechny recenze uživatele

Toto drama se odehráva v roce 1914 ve válkou skomírající Francii ve vesnici Saint Paulin, kde se opět (jako jsme viděli v Le bazar de la Charite) prolínají příběhy čtyř žen. Každá má ten svůj, zárověň však jeden se napojí na ten druhý a vznikne magický příběh o bolesti, strachu, obětování, ale i lásce, krerá však ve válce nemá prostor. ()

bearmeedek 

všechny recenze uživatele

Opravdu milé překvapení. Příběh čtyř žen, který se protkne při jejich pomoci v době začátku války. Každá je jiná, všechny mají silné charisma. A okolo nich číhají samé intriky. Výborná dobová atmosféra a kvalitní obsazení postav. Žádná hluchá místa, naopak děj se hrne dopředu a nešetří zvraty. A hlavně, film má sílu. ()

Reklama

Kozlowski8 

všechny recenze uživatele

Příběh čtyř žen, jejichž - dosud zcela odlišné životní osudy, se spojí při pomoci armádě na začátku 1. světové války. Každá z těchto žen, kromě pomoci zraněným francouzským vojákům, prožívá své osobní trauma, související rovněž s vypuknuvší válkou... Francouzští tvůrci nám předkládají velice pestrou dějovou linii (možná až moc), kde pasáže válečné vřavy střídají pasáže dramatické a také výrazně romantické (někdy až telenovelní). Vše je zabaleno do výtečné dobové atmosféry a hezké hudby a rovněž herecké výkony zaslouží pochvalu. Není to dokonalé, ale bavilo mne to. 75 % ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Pekné, že vzniklo niečo, čo si spomína na trocha opomínanú rolu žien počas prvej svetovej, hoci zrovnávať to s miliónmi padlými mužmi na fronte sa to asi nedá, ale o tom ticho, to je mizogýnny názor. ☝️ V zaujímavých dejových linkách sa človek nestratí, aj keď ich spleť je dosť rozmanitá, ono to aj zaujme, ale samozrejme, že si musí zvyknúť na to, že je to len netflixovina a teda, že feminizmus tu musí byť zákonite znázornený v takom podaní, že prostitútky boli len chuderky, inak cudné a počestné, a hlavne tie najsrdečnejšie osoby na zemi, muži väčšinou násilnícki a bezcitní, alebo bez nohy, ruky či časti ksichtu, keď sa už vrátili z frontu, objaví sa aj náznak vznešených lesbičiek, ktoré síce dovtedy len s chlapmi obcovali, ale odrazu prišli na to, že oni to vlastne vrodené majú inak. Samozrejmosťou je zobrazenie cirkevného prostredia ako niečoho skazeného, najhorší je samozrejme kňaz, ktorý zneužíva mníšky, zrejme pre nedostatok miništrantov. Matka predstavená síce úporne vzhliada ku krížu a sem sa i zbičuje, ale pomedzi to rada pomasturbuje a keď už sa nedá inak, tak do svojej komnaty vpustí i mladého vojaka a to nemyslím len izbu. No a v odborných duchovných radách obhajuje potraty, v roku 1914 asi také abatiše vo Francúzsku boli. Inak ale Netflix úplne nevystrelil svoje chápadlá, pretože v seriáli sa objaví len jedna černoška, skoro žiadny rasizmus a dokonca ani homosexuálne registrácie tu neukázali. Nebolo kedy, lebo chlapi sa hromadne registrovali do zákopov. 🤷‍♂️ A seriál vlastne o mužoch ani nebol a keď ich ukázal, tak nie vždy v najpozitívnejšom svetle. ()

oli009 

všechny recenze uživatele

Srovnání s Le Bazar de la charité je téměř nevyhnutelné, jelikož Francouzi se patrně k recyklaci úspěšného konceptu uchýlili zcela záměrně, což jim asi těžko lze mít za zlé, když to jako celek obojí celkem dobře funguje. Nicméně obsazení tří ze čtyř hlavních rolí herečkami, které ztvárnili i tři hlavní role v Bazaru je trochu úsměvné, protože to pak vyvolává pro zahraničního diváka neznalého současné francouzské kinematografické scény dojem, že snad v zemi galského kohouta ani jiné použitelné herečky nemají, což určitě není pravda. Les Combattantes (odmítám používat český název, který vymýšlel nejspíš imbecil na druhou) nicméně svého předchůdce následují i v celkové kompozici minisérie, kdy sledujeme osudy několika hlavních postav, které se vzájemně proplétají, aby si život usnadňovaly i komplikovaly a to vše na pozadí dramatických historických událostí i v zajetí osobních morálních dilemat. Stejně jako v případě Le Bazar de la charité, který mi přijde o krapítek lepší, se nejedná o žádné přelomové a úžas vzbuzující dílko, ale jako napínavá mírně romantická historická přehlídka opírající se především o svěží a neotřelý náhled ženských postav na události, které jsou obvykle nazírány pouze z mužského pohledu (nebo dřív alespoň byly), fungují Les Combattantes víc než uspokojivě. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (21)

  • Sofia Essaïdi sa zverila, že natáčanie bolo pre ňu veľmi ťažké: „Rada sa vyzývam, robím veci, ktoré sa mi zdajú ťažké a náročné. Preto musím po nakrúcaní veľa oddychovať. Dávam zo seba veľa, ale keď skončím, som dosť vyčerpaná. Mala som chvíle, keď emócie, ktoré som mal na natáčaní, nezmizli, keď sa kamera zastavila, a tak som niekoľkokrát plakala ďalej, aj keď kamera už nenatáčala.“ (Arsenal83)
  • Producentka Iris Bucher odhalila, že pri písaní postavy továrničky okamžite vedeli, že chcú obsadiť Sofia Essaïdi. „Keď sme napísali túto postavu, okamžite sme si mysleli na Sofiu, ktorú sme videli v La Promesse tak úžasnú. Nepotrebovali sme ani robiť castingy.“ (Arsenal83)
  • Postava manželky továrnika, ktorá získa moc nad celou továrňou, a ktorú hrá Sofia Essaïdi, mala byť spočiatku len vedľajšia, ale počas písania seriálu vypukla do takej miery, že scenáristi jej dali rovnaké miesto ako ostatným trom. (Arsenal83)

Reklama

Reklama