poster

2009 Loseuteu maemorijeu

  • korejština

    2009 로스트 메모리즈

  • anglický

    2009: Lost Memories

Sci-Fi / Akční / Drama / Mysteriózní

Jižní Korea, 2002, 136 min

  • tombac
    ***

    Problém tohoto snímku vidím v tom, že výbušným začátkem navnadí na strhující akční sci-fi podívanou, avšak dojmy po závěrečných titulcích zůstanou mírně rozpačité. Úvodní přestřelka v kulturním centru mezi několika příslušníky Korejské osvobozenecké armády a přesilou japonských speciálních jednotek provedením připomene Face/Off (přeběhy mezi zběsilou palbou tříštěným sklem, zpomalovačky) a PS2 videohru Killzone (černé uniformy zvláštních jednotek, těžkotonážní kulomet s odpočitávadlem nábojů v rukou svalovce nemilosrdně kosící vše živé v dostřelu). Pozorný divák znalý vedle již zmíněného Face/Off též Equilibria či The Rock bude mít v některých scénách pocit déja vu. Jenže vysoce nastavenou akční laťku film neudrží. Akce s kamióny je ještě slušná, ale ku konci počne přetékat patosem, až to působí místy směšně. Navíc je rozmělněna v předlouhé stopáži 136 minut v nikterak extra zajímavé dějové omáčce. Vedle přestřelek a zvláštního výkladu japonsko-korejských dějin mi z 2006: Lost Memories utkví v paměti především tvář ústřední herecké představitelky, jež je jednou z nejnádhernějších bytostí, jaké jsem kdy nejen ve filmu spatřil...(5.5.2006)

  • kitano
    *

    Akčná sračička ktorá je fiaskom takmer po každej stránke. Klišovitý príbeh, krajne nenápaditá akcia, a slabé technické spracovanie (pár doslova trápnych kiksov) by som ešte prehrýzol, ale kvantum príšerne patetických, a logike sa vymykajúcich scén už nie (hlavne záver). Čistý štít si držia hádam iba herci, ktorí sa snažia čo to dá. Najhoršie na tom je hrubo prepísknutá stopáž, ktorá z poslednej polhodiny robí skutočné utrpenie :(. (3/10)(23.8.2009)

  • Le_Chuck
    ***

    Film je ide po sínusovke. Výborný začiatok, hluchý stred kedy som skoro zasapával a akčný koniec trochu pokazený pár zlými seriáovými strihmi a lacnými efektami. Čo sa týka žanrov tak je to fakt guláš a akcie je predsa len pomenej ako by sa mohlo zdať, pričom mi trochu vadily niekedy až patetické spomalené zábery s orchestrálnou hudbou. Hold v tomto filme sa tlačí dosť na city (niekedy viac, niekedy menej úspešne). Asi najlepšia na je kupodivu dejová linka s malými výletmy do histórie kórejsko japonských vzťahov a dosť priestoru dostala aj psychológia postáv (pripomínam že ide o akčné sci-fi). Každopádne je to netradičný, nehollywoodsky film, ale asi menej ako iná Juhokórejská tvorba, ktorý by po šikovnom zostrihaní mohol pobehovať medzi štymi až piatimy hviezdičkami. Takto to vidím na 70% (smerom dole).(28.5.2005)

  • honajz
    *****

    Už jen to, že Korejci dokázali natočit lineárně vyprávěný film, mě překvapilo. Navíc ta alternativní linie se mi moc líbila. A ostatně i provedení - hudba, kamera, výprava, déšť... Hodně mi to připomnělo Equilibrium, kde mne také logika netrápila. Jo, jsou tu uslzené zpomalené pasáže, ale na korejský film se tvůrci hodně drželi. Moc se mi to líbilo, a rád si to časem pustím znovu.(6.7.2011)

  • Sykon
    *

    Filmy o cestování v čase a alternativních dějinách jsou pro mě jako diváka bohužel dost často riskantní záležitostí. Na jednu stranu mě takováto témata "co by kdyby" hodně lákají, ovšem velmi často to bývají strašné blbosti. A to byl bohužel i tento případ. 2009 Lost memories měl dobrý nápad, který byl ovšem dokonale pohřben zpracováním. Akce byla taková nemastná neslaná a místy hodně přestřelená, vztahy mezi některými postavami naprosto nepochopitelné a o tom ultrapatetickém konci se raději ani nebudu zmiňovat. A hlavně, tak jak to cestování časem pojali, nedává příliš smysl.(27.4.2013)

  • - Koh-il Bok (거일복), populární jihokorejský novelista, spisovatel, literární kritik a básník, a také autor původní literární novely 'Bimyeong-eul Chajaseo' (1987, 'Looking For an Epitaph'), s níž futuristický filmový snímek pracuje, byl s výslednou formou filmového scénáře natolik nespokojen, až se rozhodl distancovat se z celého filmového projektu. Filmoví tvůrci obdrželi soudním příkazem dokonce i nařízení, které jim zakazovalo uvedení autorova  jména v titulcích. (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace