Režie:
Franklin J. SchaffnerScénář:
Heywood GouldKamera:
Henri DecaëHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Gregory Peck, Laurence Olivier, James Mason, Lilli Palmer, Steve Guttenberg, Denholm Elliott, Rosemary Harris, John Dehner, John Rubinstein, Anne Meara (více)Obsahy(1)
Mladý židovský lovec Barry Kohler kontaktuje svůj velký vzor, Ezru Liebermana. Lieberman je po celém světě známý jako neústupný lovec nacistů. Kohlerovi se podařilo zjistit, že se skupina nacistů vedená dr. Mengelem má sejít na tajném shromáždění v Paraguayi, a informuje o tom Liebermana. Lieberman Kohlera odbude s tím, že ví, že Mengele se v Paraguayi skrývá. Zároveň Kohlera varuje před dalšími kroky, které jsou pro něho nebezpečné. Kohler však varování nebere vážně a pokusí se setkání nacistů nahrát. To se mu sice povede, bohužel je ale při tom odhalen. Mengele Kohlera nechá svými poskoky zabít. Kohlerovu vraždu Lieberman dokonce slyší v telefonu, protože k ní dojde právě ve chvíli, kdy Kohler svoji nahrávku přes telefon Liebermanovi pouští. Lieberman z nahrávky pochopí, že Mengele plánuje zavraždění 94 pětašedesátiletých bývalých státních úředníků během dvou let. Liebermanovi není jasné, proč nacisté plánují takovouto hromadnou vraždu, a začne sbírat informace o podivných úmrtích. Pozůstalé pro mrtvých dokonce sám navštěvuje. Při těchto návštěvách si všimne zvláštního vzhledu synů zavražděných. Vždy se jedná o tmavovlasé chlapce s modrýma očima, kteří jsou svým vzhledem doslova identičtí. Chlapci se chovají panovačně a povýšeně. Lieberman také zjistí, že všichni chlapci byli adoptováni. Adopci zprostředkovala bývalá dozorkyně nacistického koncentračního tábora, Frieda Maloneyová. Lieberman ji navštíví ve vězení, kde se Maloneyová nachází po svém odhalení právě Liebermanem. Maloneyová neochotně přizná, že miminka určená k adopci připlouvala z Brazílie. V té době se k Liebermanově činnosti připojuje mladík David Bennett, člen Organizace mladých Židů. Také on pátrá po okolnostech tajemné smrti Barryho Kohlera. Lieberman navštíví ve vídeňském biologickém ústavu odborníka na klonování a dochází k hrůznému zjištění, že se Mengele snaží naklonovat nového Hitlera. Co však Lieberman neví, je to, že velení nacistické tajné organizace Mengelův projekt ukončilo, a to právě z obav před pátráním Liebermana a jeho možnými kontakty na tajné služby světa. Nicméně Mengele rozhodnutí svých šéfů nemíní respektovat a je odhodlaný v projektu pokračovat dál sám... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (198)
Výborný nápad ohľadom klonovania ľudí. Technika bola vysvetlená pomerne presne, čo oceňujem, keďže film vznikol takmer 20 rokov pred prvým naklonovaným cicavcom - ovečkou Dolly. Samotná kostra príbehu sa mi ale zdala rozťahaná, pričom mala pomerne dosť hluchých miest, ktoré výrazne nudili. Ešte šťastie, že tu bolo tak skvelé herecké obsadenie, človek sa mal možnosť pokochať aspoň na hercoch a ich majstrovstve. Koniec našťastie v tomto smere dojem trochu napravil. Lepší priemer. 65/100 ()
Nečetl jsem předlohu, asi chyba. Možná by mi pak onen námět, a to i ve světle své doby, nepřišel tak trochu naivní. Naivitu bych však bez problémů odpustil, dokázali-li by ji Hoši z Brazílie zastřít strhujícím zpracováním. Měli k tomu veškeré předpoklady, minimálně zkušeného Schaffnera na režisérské stoličce a hvězdné herecké obsazení. Bohužel, potenciál je jedna věc, výsledek druhá. Film jakoby se pořád připravoval na rozjezd divoké thrillerové či akční jízdy a vždy skončí na gauči a dál plánuje. Po pravdě si občas přece jen odskočí na záchod a divák si prožije téměř dokonalou akci, třeba scéna na zimní přehradě je dokonale mrazivá a děsivá., ale většinou opravdu jen sedí a kouká modrýma očima jednoho černovlasého dítěte s patkou. A když konečně v závěru vyrazí na zteč, paradoxně se opět ocitáme na sedačce, "gaučový" závěr s dobrmany a ocelovým pohledem malého roztomilého árijce však považuju za to nejlepší, co Hoši z Brazílie nabízí. Tři celé a čtyřicet čtyři desetin hvězdy. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()
Ačkoliv je film silně obsazený a má zajímavý námět, nesplňuje má očekávání. Příběh se totiž rozehrává do gigantického dramatu, aby nakonec skončil krátkou scénou v jakémsi zapádákově. Taé moc nemusím ono anglické napodobování německého přízvuku. Buď měli nácci mluvit normálně a nebo německy, jejich "Ja Herr Mengele, I´ll do it" mi prostě přijde trapné. Co mi vška přišlo mistrné, byla výprava. Vídeň je skutečně Vídeň atd. žádné papudeklové či pražské šizení. ()
Drž hubu ty stará... svině! Tradiční představitel charakterních a kladných mužů, Gregory Peck, v záporné roli, jako doktor Mengele, klonující Hitlera? Tak to je vážně síla. Mistrovský film s famózním hereckým obsazením a kvalitním českým dabingem (Peck - Brzobohatý, Olivier - Ráž, Mason - Zíma). V úvodu filmu si zde střihne menší, ale o to důležitější roli, tehdy ještě nepříliš známý Steve Guttenberg. Je spousta snímků, které stojí za to vidět, i když nejsou třeba tolik známé a doceněné a Hoši z Brazílie jsou jedním z nich. Kdo neviděl, tomu vřele doporučuji. ()
Sympaticky staromilné, s klasickou atmosférou vybudovanou pomalým přidáváním na tempu, přesto bouřlivé pod povrchem. Sledovat tento snímek je něco jako si pomalu odřezávat si pod sebou větev a nevědět o tom, až do chvíle, kdy si uvědomíte, co jste to provedli. Nepříjemně mrazivé téma, až nebezpečně rafinované, vykrystalizuje do své podoby zhruba po druhé polovině snímku a stejně na vás udeří silou orkánu. Na této cestě za nezvratným poznáním vás doprovodí společník nejpovolanější a nejpříjemnější – skvostný to borec, který má šťávu i v 71 letech - Laurence Olivier, avšak tuto cestu budete muset strávit i se společníkem nejhorším a nejstrašlivějším, stejně děsivým jak ve filmu, tak ve skutečnosti – ďábelským doktorem Mengele a jeho věrnou hrozivou uměleckou kopií ztvárněnou Gregorym Peckem. A přesto jak budete neskonale ohromeni atmosférou snímku, tak z ní budete vytrženi, neboť si budete neustále uvědomovat, jací dva skvělí herci vám dělají společnost. I přes, z dnešního pohledu už víme, že směšnou ideu, jde o dílo nadmíru působivé, které žije vnitřní atmosférou a těžící z pocitu stísněnosti, který vám zaručeně zabrání v tom, odtrhnout oči od obrazovky. Bravo… ()
Reklama