Reklama

Reklama

El espanto surge de la tumba

  • USA Horror Rises from the Tomb (více)

Obsahy(1)

Gróf Alaric de Marnac a jeho spoločníčka Mabille sú v 15. storočí obvinení z čarodejníctva a upírstva a krutým spôsobom usmrtení. Popravcovom velia Alaricov brat Armand a jeho priateľ Andre Roland, ktorým obaja odsúdenci pred smrťou prisahajú strašnú pomstu na ich potomstve. Prbiližne 500 rokov po týchto krvavých udalostiach sa potomkovia niekdajších samozvaných inkvizítorov Hugo de Marnac (Paul Naschy) a Maurice Roland spolu so svojimi priateľkami vydávajú na dobrodružný výlet, ktorého cieľom je nadviazať kontakt s duchom nebohého bosoráka Alarica a nájsť jeho oddelené pozostatky. Zďaleka si však neuvedomujú, aké hrozivé následky môže toto ich ľahkovážne konanie mať... (Karamanlis)

(více)

Recenze (18)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Celkově zvrácenost. Směsice krváku s gumovými figurínami a erotiky s lehkými herečkami. Podle mého názoru tento pokleslý film nezasluhuje vyšší hodnocení, je vysloveně brakový a neumělecký (gradace napětí a atmosféra nulová!, jde jen o rychlý sled většinou nechutných scén), staví jen na dobře démonicky namaskovanému herci, hororovém guru Paulu Naschym, šokujících scénách násilí a krve, a samozřejmě erotiky. Scénář prý vznikl během jedné noci, kdy si jeho autor vzal prášky proti spaní a ráno jej odevzdal. Myslím, že to celkem odpovídá jeho úrovni. Film má dvě verze, vystříhanou, která byla pouštěna v konzervativním frankistickém Španělsku, a plnou s brutálními a nahými scénami, která byla ve své době pouštěna jen v některých kapitalistických zemích Evropy. V dnešní době všeobecného morálního úpadku si ji může pořídit i dítě...a na těchto stránkách mohou uživatelé takové filmy vychvalovat. ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Španielsky hororový klenot, ktorému síce musíte odpustiť tu trošku neodmysliteľnej naivity a tiež "drevnú" hudbu, ale inak je na legendu Naschyho a jeho verného režiséra Aureda spoľahnutie. Pochmúrna, šedá, zimná atmosféra, dej, odohrávajúci sa na krásnych historických lokalitách, pomerne jednoduchý, ale dostačujúci, klasický príbeh a samozrejme, krásne herečky. Gore na tú dobu priekopnícke, myslím, že Naschy a spol. posúvali, nielen v tomto ohľade, ale napríklad aj v nápaditom spracovaní, žáner dopredu. Bod dolu za rýchlu likvidáciu záporáka. Ale i tak- klasika, ktorú by nemal minút žiadny fanúšik eurohororu. ()

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mne naprosto dostalo, fantistická španělská oldschoolová horrorová záležitost!!! Tohle jsem fakt nečekal ... Ten film má prostě všechno, co má správný eurohorror mít a nechybí mu vůbec nic!!! Mysticismus, úúžasá atmosféra, napětí, neuvěřitelná syrovost a brutalita, duchařská a zaklínačská témata, perfektní nehostinné prostředí, spousta krásných nahých hereček, brutalita jako prase (na svoji dobu), gore-efekty překračující snad svoji domu o dobrých 5 let, no prostě všechno a přitom to není žádná spatlanina, ale vynikající film, který svým věkem pouze získal ... Navíc v hlavní roli krásná a úžasná Emma Cohen, herečka, která se často objevovala na počátku 70. let v drsných horrorech/filmech obecně ... Osobně nejsem na "eurohorror" nijak přímo zaměřený, ale rozhodně mi nevadí a co se týče španělské produkce z počátku 70. let, můžu mít jen slova chvály ... Když Italové točili teprvá gialla a v nepřímých záběrech vrahové probodávali své oběti, Španělé již sekali v horrorech hlavy a vytrhávali srdce z těl za živa ... ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Naschyho Alaric de Marnac se poprvé zhmotňuje na filmovém plátně a dopadá to o poznání lépe, než u o deset let staršího Latidos de pánico. Příběh nijak nevybočuje z tradičních intencí španělské větve eurohorroru, ale naštěstí to neplatí jen pro něj a tak se dočkáme skvělé a zcela nenapodobitelné atmosféry, charismatických herců a specifickým způsobem krásných hereček. Pro fanoušky nejlepšího španělského herce (nediskutujme o tom!) jasná povinnost. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Nesporne exkluzívna záležitosť, kombinujúca prvky gotického hororu s brutalitou a nahotou, aká bola možno bežná v osemdesiatych rokoch, nie však počiatkom 70-tich. Všetko čo som mal ohľadom El Espanto surge de la tumba na srdci už vo svojom komentári výstižne opísal užívateľ Flipnic, takže snáď už len toľko, že mňa osobne dosť zaujala jedna zo záverečných sekvencií, v ktorej sa objavili oživlé mŕtvoly (jedna z najlepších scén vôbec). Režisér Carlos Aured bol pravdepodobne obdivovateľom diela majstra Maria Bavu, nakoľko z El Espanto surge de la tumba je cítiť istú inšpiráciu práve Bavovými filmami ako Black Sunday či Baron Blood. ()

Galerie (24)

Reklama

Reklama