Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2139 a lidé se po globální ekologické katastrofě uzavřeli do obrovských měst. Ta jsou sužována nesmírně vysokou kriminalitou, kterou se snaží dostat pod kontrolu ochránci zákona, kteří jsou současně soudci a také katy. V Mega City One patří k nejobávanějším soudce Dredd. Ten pomůže svým dvěma kolegům v boji proti přesile a všechny členy gangu postřílí. Přestože násilí dosáhlo nezvládnutelné síly a věznice jsou přeplněné, odmítá vrchní soudce popravy za drobné přestupky a Dredd se mu musí za postřílený gang zodpovídat. Zatímco Dredd učí na Akademii budoucí soudce zacházet se speciálním vybavením a připravuje je na těžký úděl služby, uteče z vězení vrah Rico a podaří se mu proniknout do Mega City One. Tady už má připravenu supermoderní zbraň Lawgiver, kterou před časem ztratil během nebezpečného akce Dredd. Přestože je zbraň kódovaná na jeho DNA, funguje i v Ricových rukou... (TV Nova)

(více)

Recenze (385)

tron 

všechny recenze uživatele

Za pošpinenie kultovej anglickej predlohy si to zaslúži 2*, ale ak toto dáme bokom, zostane nám k dispozícii napriek mínusom (a že ich nie je málo) solídna deväťdesiatková fuška, ktorá si 3* snáď ako-tak zaslúži. Slyovi každopádne sci-fi fakt nesedia (Demolátor). Sudcovi Dreddovi ťažko vyčítať výtvarnú stránku. Veľkomesto budúcnosti je vďaka kameramanovi Adrianovi Biddleovi (Votrelci, 1492: Dobytie raja) temné a živé zároveň, ako Gotham od Burtona ladený do sci-fi. Zaujímavým dizajnom sa chvália dopravné prostriedky (cestné i lietajúce), ale tiež masky, kostýmy (pracoval na nich legendárny Gianni Versace), prilby, zbrane atď. Scenár je síce dynamický (ešte sa ani poriadne nezoznámime s Dreddom a už je obvinený z vraždy, potom stroskotanie v púšti a do toho roboti, kanibali, zrada, súdny proces...), ale zároveň jednoduchý a, nuž, hlúpy (to je aká náhoda, že Rob Schneider sedí hneď vedľa Dredda). Z hercov najlepšie vychádza Max von Sydow ako otec sudcov. Slušný je aj doživotný béčkar Armand Assante zo Striptízu v pozícii zlosyna. Sľubne mu kryje chrbát Jürgen Prochnow z Ponorky, vo vedľajšej úlohe sa mihne pošuk Ewan Bremner z Trainspottingu a rozprávačom nie je nikto menší, než klasik James Earl Jones. Stallone sa správa ako kretén, čo myslím si nie je práve najšťastnejší spôsob, ako stvárniť inkriminovanú postavu. Neviem, či jeho výkon spôsobili nezhody s režisérom, to, že predtým nepoznal Dredda (!), prípadne každé ráno vstával nesprávnou nohou (alebo rýchlo po naskočení na palubu pochopil, že toto bude prúser). Na mladučkú Diane Lane sa síce pekne pozerá, ale pôsobí ako myš, ktorú vyplašila mačka a nie ako niekto, kto je policajtom, sudcom a katom v jednej osobe. Vôbec, fanúšikov Dredda urazí množstvo vecí. To, že si (na rozdiel od komiksov) stále dáva dole prilbu je tým najmenším problémom. Viac ma zarazilo neustále apelovanie na jeho city (!), na čom je najškandalóznejšie to, že sa k nim vyjadruje on sám, čo je u tejto postavy v podstate až rúhanie. A hra s jeho rodinným zázemím... fotka Dredda ako dieťaťa... no, mne to nejako extra nevadilo, keďže som komiksovému Dreddovi nikdy neprišiel na chuť, ale verím, že ortodoxných fanúšikov to dodnes bytostne uráža. Sudcovia sú vykreslení pateticky, neschopne, je ľahké ich oklamať, aj pripraviť o život, najlepšie oboje naraz. V scéne s autopokutou si na nich dokonca trúfne drzý blbec, čo vyvrcholí tým, že mu Dredd uprostred hektickej ulice plne nevinných civilov obrovskou explóziou zlikviduje auto. Aj táto pasáže ukazuje, že film je robený na efekt a netreba nad ním premýšľať. Na hrubé nepochopenie charakteru postavy (a jej sveta) filmári mali právo, ale fanúšikovia zas mali právo vypískať ich. Čo sa týka Slyovej brutálnej kombinácie s Robom Schneiderom (s ktorým spolupracoval už v Demolátorovi), tak nefunguje. Mám Robov záchodový humor rád, ale jeho uvrieskaná komická postavička sa sem proste nehodí. Snímka je rozkročená medzi drsným a vcelku krvavým sci-fi a rodinným humorom; taká zúfalá kombinácia nemohla fungovať. Ťažko povedať, komu napadlo hodiť réžiu 90-miliónového akčného sci-fi s jednou z najväčších hollywoodskych hviezd 80. a prvej polovice 90. rokov na neskúseného 27-ročného Dannyho Cannona. Ten predtým natočil 3-miliónovú krimi Mladí Američania. To, čo mohlo vyzerať ako bizarné, ale zaujímavé a odvážne rozhodnutie, sa ukázalo byť tragickou voľbou. Až sa zdá, že jediným dôvodom, prečo si ho štúdio vybralo, bol jeho anglický pôvod. Nie je ale férové hádzať nefungujúci výsledok čisto na Dannyho plecia. S takým divným a mizerným scenárom (za ktorým paradoxne muži podpísaný pod Smrtonosnou pascou, 48 hodinami a  Terminátorom 2) nemohol podniknúť žiadny zázrak. A napokon to nebol megaprepadák. Mal síce zlé recenzie, ale na celom svete zarobil okolo 113 miliónov, čo malo k najväčším fiaskám desaťročia ďaleko. Tak či onak to Cannona ako filmového režiséra zničilo. Ešte zbedačene odrežíroval Viem, čo ste robili minulé leto 2 a skončil pri seriáloch. Siahnite každopádne radšej po Dreddovi z r. 2012, je vynikajúci. () (méně) (více)

Dan9K odpad!

všechny recenze uživatele

Tohle je přesně ten typ filmů, který znevažuje žánr science fiction. Je to přesně ten typ filmů, který často vysílají komerční televize po hlavním taháku večera - na dobrou noc a jsou to ty filmy, na které se jakože na zkoušku podívají moji (naši) prarodičové, aby pak zasvěceně mohli prohlásit, že žánr sci-fi je na nic. Já měl beze srandy ale docela vysoká očekávání. Demolition Man je můj nejoblíbenější Stallonův film a "Soudce Dredd" vypadal na obdobnou látku. Překvapí možná i docela povedené triky a slušný Max von Sydow. Bohužel ať už jde o jakékoliv jiné atributy, je to naprostá tragédie - scénář, všichni záporňáci, Rob Schneider, Sylvester Stallone (nikdy mi nebyl tak nesympatický jak tady), i hudba svými nečekanými zvraty a důležitými zesíleními připomínala parodii. A především mi lezl na nervy pravděpodobně od producentů vydaný příkaz splnit co možná největší počet filmových klišé, včetně konce, u kterého jsem si raději přikrýval rukou oči. Tohle se zkrátka nepovedlo...a vůbec nejhorší, co u vás může snímek vyvolat, je pochybování, jestli máte vůbec zasvěcovat čas filmové branži a jeho zástupci, dílu Judge Dredd, se to povedlo. ()

Reklama

DaliX 

všechny recenze uživatele

Jaj, škoda, že nemám 10 rokov:D Nikdy by ma nenapadlo, že si Sly zahrá vo filme podľa komiksu ale opak je pravdou a hoci Judge Dredd nie je až taký známy, neznamená to, že by film bol zlý. Práve naopak. Výborná výprava, efekty a skvelá hudba od Alana Silvestriho dotvárajú jedinečnú kompozíciu obrazu a zvuku a so skvelým dejom sú slušnou oddychovkou. Vo finále som však čakal trochu viacej preto za 4* hoci je príjemné vidieť ako sa vo filme striedajú až detské motívy oblekov sudcov (o veľkom megarobotovi nehovoriac) s brutálnymi a krvavými akčnými scénami. Bravo! ()

Mgb21 

všechny recenze uživatele

Zklamání na celé čáře. Příšerná hudba, která z každé scény chtěla udělat zásadní věc celého filmu. Zbytečná postava Roba Schneidera. Kdyby se škrtla, tak se filmu vůbec nic nestane. Otřesný triky. Ta honička na těch vznášedlech byla až komická. To i komedie z třicátých let měli lépe udělané automobilové honičky. Ke konci už mi i přišlo, že si i Stallone tak trochu z toho dělal srandu. Ale nejspíš ne :-) Celkově špatnej film. ()

SeBig 

všechny recenze uživatele

,,Věděl jsem že to řekneš!" Abych pravdu řekl viděl jsem první Dredda z roku 2012 a musím říct že je mnohem lepší jak v hudbě tak v akci, ale tohle je taky dost dobré! Stallone jako Dredd se mi líbil, sice neměl masku po celý film, ale s grázlama si uměl poradit + vtipný Rob Schneider po jeho boku. Dobrý příběh, film celkem uteče, akce dobrá a pár hlášek. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (19)

  • Blokový válečník, kterého při úvodním střeleckém souboji soudce Dredd (Sylvester Stallone) odsoudí k doživotnímu vězení, drží zbraň M41-A - pulzní pušku - z filmu Vetřelci (1986). (DArtanan)
  • Kostým, který nosí Soudce Dredd (Sylvester Stallone), navrh známý módní návrhář Giani Versace. (StevenW.)

Související novinky

Dredd – věčný potížista?

Dredd – věčný potížista?

10.10.2011

Dotáčky, přetáčky, producentský sestřih, naštvaný režisér, zmatený výsledný produkt. Vzpomínáte? Tohle všechno provázelo vznik Stalloneovy komiksové adaptace Soudce Dredd z poloviny 90. let. Osud má… (více)

„Já jsem 3D zákon!“

„Já jsem 3D zákon!“

15.05.2010

Kultovní komiks ze stránek britského magazínu 2000 AD Soudce Dredd se už jedné filmové adaptace dočkal. I přes na svou dobu vysoký rozpočet a trefně vybraného hlavního představitele šlo o propadák,… (více)

Komiksové reparáty

Komiksové reparáty

24.12.2008

Těžko říct, jestli za to může Nolan a jeho veleúspěšný restart Batmana. Každopádně Hollywood se teď vrhl na spoustu komiksů, jejichž filmové verze vznikly ani ne před dvěmi dekádami. A slibuje nové,… (více)

Reklama

Reklama