Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sam Treadwell je bohatý obchodník. Protože tráví v práci hodně času a se ženami není zrovna nadšený (a taky je to móda), má androidí manželku Cherry 2000. Údajně ten nejlepší model androidích žen, jaké kdy byly vytvořeny. A když se Samovi při jedné vášnivé scéně v kuchyni na podlaze plné vody manželka zkratuje, nezbývá než sehnat novou. Ale jak? Tento model už se nevyrábí roky a ani na černém trhu ji nelze sehnat. Rozhodne se proto vydat s E. Johnson (Melanie Griffith) do pásma, kam není zrovna radno se vydávat. Prohánějí se tu gangy ve stylu Šíleného Maxe a kradou a zabíjejí. Ale jeho průvodce je nejlepší a tak ho dovede do obrovského skladiště, kde je spousta androidů. A tak už pak stačí jen vložit paměťový disk... Jenomže, co když je maso a krev přece jen lepší než kov a plastik? (monolog)

(více)

Recenze (29)

choze 

všechny recenze uživatele

Narozdíl od všech těch mizerných talošských a jiných vykrádaček ŠÍLENÉHO MAXE má CHERRY 2000 svou vlastní vizi neutěšené budoucnosti, v níž mají nečekaně velký prostor roboti, respektive robotky a sází překvapivě na romantiku. Děj ale nepřekvapí a chtělo by to víc akce, první a vlastně jediná pořádná je na konci první třetiny filmu (jeřáb s elektromagnetem). ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Celkem dobrá SF. Tenhle styl mám rád - žádný extra počítačový triky, ale všechno je to spíš o prostředí a kostýmech a výpravě. Do žánru snad postapokalyptickýho SF sice nic novýho nepřináší, ale pobaví a ukáže další docela zajímavej pohled na postmodemovou společnost. Je zde cítit silná inspirace Šíleným Maxem 2, ale nespadnou do obkreslování. Tedy ne příliš často. Stejně jako při jiných filmech tohoto typu se mi dost líbí popsání společnosti a prostředí odlišného od toho našeho, ale přesto podobného. Bez nostalgie si to podle mě ty čtyři hvězdy zaslouží. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Typické dobové béčko, kde může být úžasným akčním hrdinou každý (tentokráte modelka Melanie Griffith a ležérní klon Emilia Esteveze), byť tentokrát v rámci originálnějšího prostředí a pár zajímavých futuristických motivů. Vize budoucnosti, kde bohatí žijí v městech obklopeni krásnými ženskými roboty, zatímco postapokalyptický venkov nemá daleko od Šíleného Maxe, má jistě potenciál, stejně jako jeho emancipační rovina, ale scénář se evidentně zasekl na bezpáteřním ždímání osvědčených či bídně vykreslených vzorců, kde snaha o originalitu po slibném úvodu dobrovolně ustupuje nenáročné a často neskrývaně vtipné oddechovce (přijetí likvidace záporáka je dokonale osmdesátkově roztomilé). A vlastně se na to dá koukat bez nějaké divácké újmy. 55% ()

wayne99 

všechny recenze uživatele

Zajímavý vykreslení nepříliš vzdálený budoucnosti. Nezaměstnanost přes 40%, všude samý roboti a sex s normální ženskou pouze přes uzavření smlouvy jako na radarovou základnu. Jestli to má takhle vypadat, tak to bych si raději taky pořídil nějakou společnici s umělou inteligencí. Tenhle film nejlíp vystihuje scéna, ve který se šestiprstej Jake ptá: „Co vás přivádí do těhle končin?“ „Hledáme pro Sama novýho sex-robota, ten starej se nadměrným používáním strhal.“ „Takhle to nebylo! Nebyl to jenom robot – byla samá něha, dovedla se zasnít – miloval jsem jí…“ A o tom to vlastně celý je – tahle romantická akční sci-fi je určená hlavně pro věčný snílky, touha po něčem-někom se táhne celým filmem. Sam je kvůli Cherry ochotnej cestovat po celých státech a do míst, kam by normální člověk dobrovolně nevstoupil – skladiště nových robotů je v poušti, kde vládnou nemilosrdný gangy. Ani se mu nedivím – jeho Cherry v podání Pamely Gidley je opravdu nádherná – jak by taky ne, když její představitelka je původní profesí, jak jinak – modelka. I když tady nehrajou žádný hvězdy, kromě tehdy ještě ne příliš známý Melanie Griffith, je to obsazený skvěle. Podobně dobrej je i českej dabing – hlavního hrdinu namluvil Aleš Procházka, sexy-robotku Vendulka Křížová a záporňáka Lestera Jan Čenský. Rozhodně to stojí za shlédnutí. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Cherry 2000" sice přichází s veskrze originální premisou futuristického světa, kde se ze sexu stala otravná byrokracie, takže láska kvete spíš k androidům, ale jinak vykazuje až příliš mnoho styčných bodů s metažánrovou satirou "Chlapec a jeho pes", která vznikla o dvanáct let před dříve, a tedy i předtím tím, než se z pouštních postapokalyptických akčňáků stal jeden z dominantních žánrů brakové popkultury. V obou filmech představuje výchozí McGuffin hrdinova touha si vrznout, většina děje je zasazena do pouště, vyprávění ukazuje různé bizarní skupiny lidí či bizarní podoby civilizace v pustině a pokaždé se hrdina stane nedobrovolným hostem ve zvrácené komunitě, která má podobu distopické verze padesátkového předměstí s tymolýnovými úsměvy, zbytnělými genderovými archetypy a monstrózní adorací konformity. Oba filmy se ale zásadně liší v tom, že zatímco ve starším snímku hrdinu na jeho pouti provází hyperinteligentní pes, tentokrát mu průvodce dělá nebojácná bojovnice a pašeračka v podání Melanie Griffith, byť jejich role ve vyprávění, především pak ve finální pointě jsou v zásadě totožné. Jenže právě tento posun zapříčiňuje, že se "Cherry 2000" na rozdíl od svého nepřiznaného vzoru proměňuje na v zásadě tuctovou žánrovou podívanou. Jediné, co si z ostrovtipu "Chlapce a jeho psa" zachovává je ozřejmění základního principu postapokalyptických filmů. Příběh muže zhýčkaného velkoměstským životem, který se vydává do pustiny, kde se promění v chrabrého bojovníka, doslovně ukazuje, že "Šílený Max" a jeho nespočetné kopie nejsou ničím jiným než futuristickými westerny, které ale namísto nežádoucího efektu v podobě stesku po dávno zašlých romantických dobách přinášejí hrdinsky naivní příslib budoucnosti, kde se klasické ctnosti navrátí v plné síle. Mohlo by se zdát, že "Cherry 2000" oproti tradičně chlapáckým vizím postapokalypsy nabízí možná až feminostickou verzi se silnou ženskou ústřední postavou. Jenže při bližším pohledu se ukazuje, že E. Johnson sice na začátku vystupuje jako ostřílená nebojácná hrdinka, ale to pouze proto, že se čeká, až mužský hrdina odvrhne zhýčkanost moderní civilizace a během nadcházejících dobrodružství doroste do role klasického chlapáka. Niternou pasivitu hrdinky pak vedle jejího ostýchání se převzít iniciativu při sbližování s hrdinou dotváří ještě křehoučký hlásek Melanie Griffith připomínající ženušku z kýčovitíého padesátkového melodramatu. Ve výsledku tak "Cherry 2000" vlastně představuje bastardizaci "Chlapce a jeho psa", když namísto satiry společnosti a zesměšnění klasických dobrodružných žánrů jeho vyprávění transformuje do tuctové žánrovky přesně v duchu osmdesátkových postapo-westernů. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama