poster

Vánoční teror

  • Francie

    3615 code Père Noël

  • anglický

    Game Over

  • anglický

    Hide and Freak

  • anglický

    Dial Code Santa Claus

  • anglický

    Deadly Games

  • český

    3615 volejte Santovi

    (festivalový název)

Horor / Akční / Thriller

Francie, 1989, 87 min

Režie:

René Manzor

Scénář:

René Manzor
  • Flipnic
    ****

    Neuvěřitelnej film ... :-) Tak sympatickej odkaz na 80. léta se hned tak nevidí!! Opravdu milej film, který pamětníkům připomene období Slye s Arniem v největší parádě, období 8mi bitových počítačů, zde již vidíme první PC, přenos dat pomocí internetu, a hlavně klučinu, kterej se po vzoru Johna Ramba a Johna Matrixe pouští do obrany zámku a svého dědečka, před kriminálníkem převlečeným za Santy Klausy ... Celé je to hodně ujeté a zvláštní, ale v dobrém slova smyslu ... člověk film sleduje od začátku s lehkým úsměvem na tváři a pokazí mu to jistě jen zavraždění psa, které je zobrazeno dost drasticky (ale plní úlohu dalšího napětí, čeho je "Santa" schopen ...). Doporučuju všem, fakt parádní věc ...(9.7.2014)

  • Ramirez85
    ***

    Nepřiznaná předloha pro Columbusova Kevina, co byl sám doma. Dvakrát! Tady sice dva šmatlácký zloděje nahradil jeden psychopatickej Santa Claus (nebo co že to ti žabožrouti vlastně mají) a samotnýho Kevina klon MacGyvera s tím nejdebilnějším sestřihem, jaký jste kdy ve filmu viděli, ale paradoxně je to o dost větší nuda. Navíc (i když je možný, že mě jen zradila moje paměť) bych řekl, že to Home Alone bylo i víc krvavý, ten spálenej ksicht! Ty hřebíky v noze! Takže tři hvězdy a to hlavně vďaka mému momentálnímu adventnímu rozpoložení, nemít v zorným poli adventní věnec, dopadlo by to hůř. Frantíci mě v hororech prostě fakt nebaví...(19.12.2015)

  • Xeelee
    *****

    [FOD 2015] Rok před Sám doma vznikla ve Francii jeho drsnější a realističtější verze pro dospělý. Na snímku je zajímavej hlavně střet bujný dětský fantazie s realitou, se kterou klučina nepočítal, a realistický vyobrazení našeho malýho hrdiny. Scény jako lezení bosky po zasněžený střeše kolem komínu sou fakt drsný. Nebo scéna s vláčkem, inzulin pro dědu… Culkin hadr.(8.3.2015)

  • PetrPan
    ***

    Zhruba do dvou třetin je Vánoční teror příjemná nostalgická a lehce úsměvná záležitost. V poslední půlhodince se však filmový pás poněkud zašmodrchá a začnou přibývat podivně sestříhané scény, které naruší do té doby pohodovou atmosféru zkažených Vánoc. Santa " Coca" Claus však konečně dostane, co si zaslouží. Navíc ve vtipně podané poctě akčním flákům osmdesátých let a nechybí ani podobně laděný soundtrack. Drsnější a o rok starší bráška, čili žádná vykrádačka, uřvaného Kevina postrádá třeskutost svého sourozence, nicméně vynahrazuje ji poněkud vyšší dávkou brutality. Dětem bych jej přesto s poznámkou, že tohle se Ježíškovi nemůže stát, s chutí pustil. Minimálně nedůvěřivost vůči onomu i u nás se rozlézajícímu reklamnímu panákovi by byla zajištěna. Pohodová trojka. Viděno během Challenge tour 2015: 30 dnů se světovou kinematografií(17.4.2015)

  • JFL
    *****

    Centrální motiv neprávem zapomenutého vánočního skvostu francouzské provenience 36.15 code Père Noël (1989) představuje ztráta dětské nevinnosti a rozpad iluzí vůči Vánocům. Tento nepřiznaný předobraz sváteční klasiky Sám doma (1990) staví vynalézavého kluka, který je na Štědrý večer v obrovském rodinném sídle sám jen s poloslepým dědou, proti vyšinutému maniakovi v santovském úboru. Vyprávění zachycené v expresivně vychýlených kamerových kompozicích s převládajícím chladně modrým tónováním se pohybuje na hraně reality a impresivního obrazu dětské fantazie. Klučina v rambovském ohozu má celé sídlo prošpikované pastmi a tajnými chodbami, čímž se role ve hře na kočku a myš obracejí v neprospěch zlověstného násilníka. Snímek známý též pod výstižným názvem Deadly Games představuje jednak vrchol osmdesátkových dětských dobrodružek s ponurou atmosférou, ale také velmi podnětnou úvahu na téma fantazie a její kruté konfrontace s realitou. Všechny hlavní postavy, počínaje malým hrdinou, ale i jeho matka, dědeček a také narušitel v přestrojení, představují určitou podobu dětství. Po svém vypjatém finále zanechá film diváky s tíživou otázkou, jestli je lepší se rozloučit s iluzí vánočního mýtu a přijmout realitu, nebo si uchovat fantazii, která byla krutě poskvrněna.(12.1.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace