poster

Hluboký spánek

  • Česko

    Dlouhý spánek

  • Velká Británie

    The Big Sleep

  • Slovensko

    Hlboký spánok

Krimi / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 1978, 99 min

  • vitekpe
    ***

    Velice elegantni a vypravou luxusni britska predelavka legendarniho noiru (a to i zasazenim deje do Britanie!?). Obsazeni skvele atd., ale stejne to na puvodni verzi nema. Pro noiristy povinnost. P.S.: Potesila ucast Joan Collins, ktera se v te epizodni (ale presto dulezite) roli minimalne vyrovnala Sonie Darrin. Aneb ani jeden usmev... ;-)(8.5.2013)

  • DonPedro
    **

    Strážci čistoty Chandlerova odkazu budou mít asi problémy s poněkud přezrálým Mitchumem a přesazením příběhu do Anglie, což je inovace, která atmosféře rozhodně neprospěla. Hlavním problémem filmu je ale totálně odbytá režie - například "stylotvorná" scéna, ve které jsou z herců vidět jen siluety za sklem by se skvěle vyjímala v parodii na daný žánr. Výborní herci odvádějí výkony hluboko pod svoje možnosti, zato ti špatní se překonávají - kreace Candy Clark je vyloženě odporná.(6.5.2003)

  • Aberdeen
    *

    Tohle má být "chandlerovka"? Proč to ten Winner tak nelidsky zpotvořil? Navíc tam nemají co hrát i tak vynikající herci jako Jimmy Stewart nebo Mills, Fox či jedna z nejkouzelněji odporných tváří amerického filmu Richard Boone. Robert Mitchum byl dobrý herec, ale v jakémsi rozhovoru se jednou vyjádřil zhruba v tom smyslu, že si role nevybírá, bere všechno a jde mu jen o honorář. Oceňuji jeho upřímnost, ale Bogart či Powell se přesto musí v hrobě obracet a pokud by nežil dosud žijící Powers Boothe z TV seriálu, obracel by se taky... Jedna hvězdička patří Joan Collinsové. Ne že bych ji považoval za nějakou super herečku, ale přesto typově vzato, potvory či femme fatale zvládala bravurně.(6.2.2009)

  • Martin741
    ***

    Robert Mitchum /Lovcova Noc/ ako Phil marlow mi vobec nepasuje, nehodi sa na Marlowa. Jo, aj taky zakomplexovany laik - nedouk ako ja vie, kto bol Fyl Marlow, a to som na noze s vystudovanymi filmovymi teoretikmi -elitarmi. Kazdopadne Nuda, Mitchum bol dobry herec, ale tu sa nehodi, je tu vyslovene zbytocny. Jo a Winner mal najlepsie filmy akcnaky ako mechanik zabijak, tato mysteriozna kriminalka mu nesla, ani rezisersky : 64 %(29.8.2018)

  • Andronikos
    ****

    Pre posuny deja, geografický a chronologický, oproti staršiemu filmovému Hlbokému spánku a knižnej predlohe síce ani ja žiaden dobrý dôvod nevidím, nepovažujem ich však ani za nemiestne či čosi podobné; snáď je v pozadí pokus priblížiť dej britskému publiku a nevynakladať ako zvyčajne nedostatočné financie na kostýmy ap.; takáto zmena v každom prípade nie je nutne zlá. - Marlowe ďaleko za tridsiatkou je síce už citeľné odchýlenie sa od "vzorov", s potenciálnym vážnym dopadom na celkové vyznenie postavy; mne ale takýto (a podstatne menej namachrovaný k tomu) nevadil. Herecké výkony ma väčšinou nenadchli, no v tom sa tento film od amerického pendantu nelíši. Pochvalu si však odo mňa vysluhujú O. Reed (Mars v jeho podaní mal značnú a podmanivú "charizmu") a C. Clark (pretože hrala Camillu presne tak, ako mala táto postava podľa môjho zdania pôsobiť). - Pôvodne som sa zhrozil, keď po titulkoch začalo Mitchumovo/Marloweovo rozprávanie v 1. osobe, ale tento knižný, vo filme značne primitívne pôsobiaci postup bol našťastie v ďalšom deji používaný dosť zriedkavo. - Ak mi na jednej strane vadí trochu televíznoseriálový, ba, povedal by som, až colombovský odór celého filmu, vyzdvihnúť na strane druhej musím menšiu zmätenosť celého deja, oproti skoršiemu sfilmovaniu lepšie vysvetľovanie poínt divákovi a predovšetkým vernosť Chandlerovej knihe, najmä pri dodržaní záveru (lekcia streľby pre Camillu), ktorý široko-ďaleko uznávaný noirovský počin nechutne utlmil, ba v podstate vynechal. - Nemám napriek výhradám problém to hodnotiť ako slušný priemer (***) a zvažovať musím až hviezdičky štyri - s ohľadom na podstatne vydarenejší celkový charakter tohto diela oproti síce dnes "artovejšiemu" a takmer všeobecne vychvaľovanému, ale mne vcelku odpornému americkému počinu z r. 1946 a s ohľadom na rôzne klady (zmienená Reedova postava a taktiež už pripomenutá skvelá pointa, ako aj ukázanie "great little body" Camilly, resp. C. Clark, obdobu čoho The Big Sleep z roku 1946 napriek trápne eroticky podfarbeným dialógom prudérne odmietal poskytnúť).(1.4.2013)