Režie:
Jitka BártůKamera:
Daniel AdamHudba:
Petr MalásekHrají:
Markéta Plánková, Marek Lambora, Denisa Nesvačilová, Igor Orozovič, Sabina Laurinová, Marek Taclík, Lukáš Příkazký, Chantal Poullain, Jiří Dvořák (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Kapitola první (E01)
-
Kapitola druhá (E02)
-
Kapitola třetí (E03)
-
Kapitola čtvrtá (E04)
-
Kapitola pátá (E05)
-
Kapitola šestá (E06)
-
Kapitola sedmá (E07)
-
Kapitola osmá (E08)
Obsahy(1)
On je kněz a ona psycholožka hledající rozhřešení. Strašlivý zločin je spojil dohromady, ale nic není takové, jak se na první pohled může zdát. Psycholožka a vztahová terapeutka Stela Skoumalová doposud žila vzorným životem a radila s manželskými peripetiemi svým klientům. Nečekanou souhrou tragických událostí se ocitá v morálně rozpolcené situaci. Vše odstartuje nečekaná smrt její bývalé klientky Marianny Krausové a tajemná luxusní taška s šokujícím obsahem… Steliným jediným důvěrníkem se stává její bratr Albert (Marek Lambora). V poslední době si nebyli příliš blízcí, přesto se jí coby farář vázaný zpovědním tajemstvím jeví jako jediná osoba, které ještě může důvěřovat. Policii se nejprve případ jeví jako sebevražda a Stela v něm vypovídá jako důvěryhodná svědkyně a odbornice. Policie nemá nejmenší tušení, že vstřícná a ochotná psycholožka rozehrává vlastní nebezpečnou hru na pravdu a lež, plnou osobních tajemství a nedořečených vět. A ani to, že taška, kterou si u ní nedávno nechala její problematická klientka Marianna, skrývá poklad, diamaty v hodnotě několika milionů, o který se nehodlá dělit s nikým, a už vůbec ne s policií. Stela chce sama zjistit, co se kolem ní doopravdy děje a komu může věřit. Svým jednáním dává v sázku svou profesní pověst i spokojené manželství a jediným důvěrníkem v zapeklité životní situaci se stává její odcizený bratr Albert, který se jí, jako farář vázaný zpovědním tajemstvím, jeví jako jediná osoba, které ještě může důvěřovat. Ve chvíli, kdy se přijde na to, že smrt Marianny nebyla náhoda, ale vražda, podezřelých má najednou policie víc než dost a najít skutečného pachatele se jeví jako nereálný úkol. Mezi podezřelými se tak ocitá spořádaný manžel i panovačná tchyně, labilní uklízečka i tajný milenec. Motiv k vraždě má úplně každý, včetně Stely, a do toho všeho musí bojovat se svou minulostí, klienty, kteří řeší své životní problémy, včetně Hruškových. Jejich bizardní touha po manželství plném dokonalého sexu a lásky, se zdá na první pohled jen komickým prvkem, ale i ten někdy dovede ostatní ke skutečné pravdě. Protože, kdo tohle celé ustojí, vyvázne živý a mohl by skončit i pohádkově bohatý! (prima+)
(více)Videa (1)
Recenze (13)
Z tohoto seriálu jsem trochu zmatená. Na jednu stranu je to celkem zajímavý námět s hlavními postavami, které působí komplexněji a chytřeji než většina postav ze seriálové produkce TV Prima. Na druhou stranu jsou děj a motivy tak strašně překombinované, že jsem se chvílemi ztrácela a přestávala chápat motivace a traumata. Tvůrkyně chtěly za každou cenu postavit do čela vyprávění antihrdiny, ale jejich traumata a minulost ve výsledku nedávala moc smysl v kontextu zbytku příběhu. Některé věci se pak asi snažily vysvětlit metaforicky, ale nedalo se to z provedení vůbec pochopit. Některé podzápletky pak byly zbytečně natáhlé. Celý seriál má osm epizod, ale bohatě by mu stačilo třeba pět - stačilo by vystřihnout spoustu stále se opakujících flashbacků a vzpomínek na události, které jsme sami už viděli (dobří herci by je dokázali zahrát). Z rozuzlení má pak člověk spíše neutrální pocit, nijak uspokojivý, ale ani fádní. Myslím, že česká televizní tvorba má navíc, obzvlášť ta komerční. ()
Na české poměry velmi dobrý seriál. Kromě Taclíka, který už má snad ty role policajtů předplacené, je seriál dobře obsazený. Markéta Plánková jako vždy velice sympatická a lidská. Marek Lambora jde z role do role a zraje jako víno. Děj místy není úplně vypilovaný, zloduch je opět všemocný, ale v záplavě krimi seriálu se Půlnoční zpověď neztratí. ()
Vlastně nevím co je dějově dřív, zda Půlnoční zpověď nebo Poslední oběť. Oba seriály vycházejí z vraždy, která se stala a na ni se navazují další události. Tvůrci pracují pořád se stejným principem. Dokola opakování toho též a postupné přidávání nových a nových faktů. Jako by divák sloupával cibuli, pěkně slupku po slupce, vrstvu po vrstvě. Od oběti se ale liší zpověď tím, že je přeci jen krapet zajímavější a místy i dramatičtější ačkoli těch hluchých míst je pořád dost. Třeba postavy a dějovou linku Martina Zounara a Sabiny Laurinové jsem vůbec nepochopil. Pravdou je, že další podivnou věcí bylo chování Alberta, který šperky zakopal a odmítal je pak vydat komukoli včetně policie zatímco Stela pro změnu opakovala, že si je nechat nechce, ale dát je kam patří vlastně také odmítala. Také oba kriminalisté mi občas přišli jako absolutní amatéři. ()
Překvapivě se vesměs vyjadřuji pozitivně a hodnotím kladně díla ostatních recenzentů znegovaná. Abych byl upřímný - opravdu nemám nic osobně proti děvčatům Kateřině a Jitce Bártů. Je evidentní, že se snaží a oceňuji variabilitu nápadů / námětů. Ovšem realizace trpí zjevnou neprofesionalitou v dramaturgii a především - ve vedení hereckých protagonistů !!! Hlavní figury hrají každá / každý po svém zkušenostním rejstříku - Markéta Plánková je uvěřitelná a srozumitelná x Marek Lambora je výtečný typ /pravda, neviděl jsem jej v nekonečných pokleslých seriálových produkcích - ani bych jeho výkony nebral jako bernou minci/, ale v Půlnoční zpovědi je to bohužel tristní. Jsem přesvědčen o talentu mladého kolegy, toť bez diskuse, ale v roli faráře je nevěrohodný - promluvy jsou prázdným tlacháním, které má evokovat morálně etické postoje klerika. Je přiměřeně pravdivý v případě emočního osobního vypětí. Jako knězi mu nevěřím, bohužel, ani slovo. Neviním Marka - jeho herecké selhání jde pochopitelně na vrub režisérky Jitky Bártové. Psal jsem tu onehdá o chlapci, co se probudil a rozhodl se být režisérem... Obdobně je to s ostatními herci a jejich vytaženými šuplíky - Marek Taclík, Saša Rašilov, Chantal Poullain, Josef Carda, Dana Morávková apod. Oproti nim Igor Orozovič nebo Simona Babčáková /odmýšlím si nevěrohodnou ukrajinskou národnost její i Komínka syna/ působí svěže, autenticky. Humorné pasáže /LaurinováxZounar, Taclíkovo srkání/ působí jako pěst na oko, jsou vůči celku zcela neústrojné až jakoby nahodilé. Mají zřejmě vybalancovávat vážné pasáže, ale působí směšně maximálně vůči tvůrčímu týmu. Škoda přeškoda neboť námět není špatný, scénář je akceptovatelný a kriminální žánr osvěžuje. Nicméně pachuť tu je a není snadné se jí oprostit. Kamera a střih se o cosi snaží, bohužel není patrné o co /úhly, zoom apod./. Katastrofa přichází zhruba od čtvrtého dílu - vše začíná působit dojmem nezkušeného školního ročníkového cvičení studentů FAMU /abych nekřivdil famákům - jejich práce jsou mnohdy skvostné.../. Oproti předchozím dílům se pak herecky zlepšil Marek, ale budí to asi pouze takový dojem - ubyly mu promluvy oborového řádu. A závěr ? Obsazení Filipa Tomsy je omyl - jako zločinec evropského formátu je ďěravý jak staré necky. Vypjaté dramatické scény, kdy mučí Marka a Markétu jsou nevěrohodné a nudí. Mohlo by se zdát, že Bártové jsou již v žánru trochu zkušené, ale opak je pravdou. Ale ségra hraje na ségru, ruka ruku myje, smutné... Já být producentem, tak toto dílo nespatří světlo světa. ()
Myslim, ze kazdeho divaka prasti do nosu cela rada hlouposti a nelogickych situaci. Prehravajici Poullain, zbytecne postavy Laurinove a Zounara... Na druhou stranu jde o solidne zfilmovany a zajimavy kriminalni pripad, kde o mrtve neni nouze. Mozna tvurci az moc vysvetluji divakovi souvislosti, ktere tak musi pochopit snad kazdy. Ale prislo mi to na nase pomery divacky celkem atraktivni a zvladl jsem to za jeden den. Z hercu zaslouzi nejvetsi pochvalu Plankova. ()
Reklama