poster

Krysy

  • francouzský

    Les maudits

Drama

Francie, 1947, 105 min

Režie:

René Clément

Předloha:

Jacques Companéez (povídka)

Scénář:

Henri Jeanson

Kamera:

Henri Alekan

Hudba:

Yves Baudrier
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 1947 - 1. cena(23.2.2012)

  • radektejkal
    ***

    Clémentův film se zabývá problematikou, kterou nelze dodnes považovat za vyřízenou. Ani v jednom z četných dokumentů z doby nacismu, které dodnes zaplavují hlavní vysílací čas ČT2 (wehrmacht, Hitlerovi muži a ženy, SS-Einsatzgruppen atd.) se nedozvíme, jak to, že se tolik příslušníků SS uchytilo v zemích Jižní Ameriky, především v Argentině. Jakým způsobem se transfery organizovaly a kdo je organizoval (jaké to byly organizace), nebo šlo jen o soukromé akce (to asi sotva). V tomto ohledu se dá z filmu leccos vyčíst. I když zde nacistická mise nebyla úspěšná, mnohé mohly být úspěšnější - a to především s přihlédnutím k působení vnějším ne-nacistických organizací a skupin. Film byl natočen dva roky po válce, když paměť ještě nebyla zaneřáděna pozdějšími výmysly a racionalizacemi, i když rozum dosud podléhal silným afektům.(18.9.2015)

  • Houdini

    Zlatá Palma(11.7.2006)

  • Rattlehead
    ****

    Velmi solidní film, nejvíc mi asi vadí jeho "politická angažovanost" (politiku ve filmu opravdu nemusím). Pamětihodné momenty - scény s agentem-zrádcem (hraje ho M. Dalio) - schovávání mladíka mezi pytli kávy, agentova vražda (závěr se strženým závěsem později použil i Sir Hitchcock v jednom nejmenovaném filmu...), a pak ještě scéna, kdy unesený lékař poprvé prochází ponorkou - podobné jízdy kamery rád používá S. Kubrick (Stezky slávy aj.).(17.1.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Zpočátku film nenabízí nic z mnou očekávaného tedy napětí a psychopeklíčko. Postavy se "nepředstavovaly" po jednom, ale hromadně do toho se pletla i posádka ponorky, takže člověk v tom měl chvíli hokej než se zorientoval kdo je v ponorce podstatnej a jakou úlohu bude ve filmu hrát a kdo si tam přišel jen štěknout. Ten správnej psycholokolotoč začal poměrně pozdě a to v okamžiku kdy náckové zakotví v Jižní Americe od té chvíle začne film trhat jednu hvězdu za druhou, napětí graduje a chování jednotlivých postav rozehrává celkem slušný psycho poker. Samotný finále je vskutku grandiozní z ničím se nesere a při nekompromisním a drsným závěru jsem měl hubu dokořán, protože takhle tvrdou kadenci jsem fakt nečekal. Docela mě zaujalo pojetí smrti ve filmu ne vždy bylo totiž zabití/umírání přímo ukázano, byť bylo jasně že dotyčný už dohrál, vidět to nebylo. Ve filmu hraje Florence Marly, původem češka, což jsem nevěděl, ale proč to říkám. Údajně patřila k nejkrásnějším herečkám svý doby, takže na to český kluky upozorňuju jako na přidanou patriotskou hodnotu, joo ty naše český holky, pokud jde o krásu, tak ostudu fakt nedělaj. Tu by však neudělal v žádné filmotéce ani tenhle bijáček.(16.1.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace