Režie:
Donna DeitchScénář:
Robert J. AvrechKamera:
Jacek LaskusHudba:
Frédéric TalgornHrají:
Kirsten Dunst, Brittany Murphy, Paul Freeman, Mimi Rogers, Louise Fletcher, Ljubomiras Laucevičius, Caterina Scorsone, Louis Negin, Stewart Bick (více)Obsahy(1)
Šestnáctiletá Hannah Sternová slaví s rodiči a tetou Evou židovské Velikonoce. Jako každý v jejím věku nemá ráda vzpomínání dospělých, zvlášť když se točí kolem holocaustu, kterým prošli její předkové. Letos má Hannah podle starého zvyku otevřít dveře proroku Eliášovi. Právě v tu chvíli se ale záhadně ocitá v Polsku roku 1941, kde poznává stejně starou sestřenici Rivkah. Spolu pak jsou pozvány na tradiční židovskou svatbu půvabné Leah se Samuelem. Uprostřed obřadu je ale slavnost přerušena nacisty a všichni jsou násilím odvlečeni do koncentračního tábora. V nelidských podmínkách se všudypřítomnou smrtí si Rivkah přeje jediné: přežít a jmenovat se Eva. To je moment, kdy Hannah dochází, že je spojením mezi minulostí a současností a že Rivkah je ve skutečnosti její milovaná teta... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (67)
Je to typ filmu, ktorý by bol dobrý pre stredoškolákov, ktorí toho o holokauste veľa nevedia. Neznižuje zverstvá koncentračného tábora, ale nezameriava sa ani na ich grafické detaily. Aj keď existuje vo filme niekoľko úmrtí, mnohé sa stanú mimo obrazovky a tie, ktoré vidíme, sú bez krvi, ale pôsobia mrazivo. 6/10 ()
Připomínat mladé generaci, že existovaly časy, kdy šlo o víc než o nějaké LGBT či GDPR nebo kýho čerta, je chvályhodné, ale zřejmě marné. Film navíc není po umělecké stránce nijak zvlášť zdařilý. Děj, který se odehrává v koncentračním táboře, není realistický. Poučení o tom, jak to tam ve skutečnosti vypadalo, lze načerpat ze vzpomínek pamětníků, kteří pobyt v takovém zařízení zažili. Po roce 1945 u nás vyšla nejedna taková kniha, mnohdy i s autentickými fotografiemi pocházejícími z německých archivů. Také když se do plynové komory nasypaly granule, z nichž se začal uvolňovat kyanovodík, projevovalo se to jinak, než že Židé jenom poklidně kašlali. Dokládají to svědectví osob, které vyklízely z plynových komor mrtvá těla. Po dokoukání filmu mě napadlo, že dnešní mládež možná ještě zažije neméně zajímavou dobu, o níž se jednou budou točit podobně historicky zkreslené filmy. Lidé jsou nepoučitelní, takže stačí, aby zlo přišlo v nějaké jiné masce a – – ()
Bohužiaľ tomuto filmu chýbala hĺbka, ktorú mal Schindlerov zoznam alebo pianista a to s toho dôvodu, že celé to prelínanie prítomnosti s minulostou bolo veľmi nepodarené a hlavná postava nevýrazná až nudná. Ono však tematika koncentrákov má vždy svoju silu a emócie takže to nebolo úplne o ničom, aj keď veľmi slabé. ()
když ona je to děsná kravina, celkem ucházející holka se přenese časem, pak přijde přihlouplá svatba, koncentrák, trapný hlášky o zapomínání, přehazování bláta na dvorku, to je skutečná práce :-) němci vykreslení jako zvířátka ale naprosto tupý, připouštím že ta výmněna a myšlenka by ještě ušla, ale realizace je děsná. Co říct na to když u plnový komory člověk přemýšlí proč jim tam vůbec svítí. ()
Ale jo. Ušlo to. Ani dnešní generaci by neškodilo, kdyby si nějaký ten čas s bolševikem či náckem prožila. Pak by mnozí snad přestali podobná ultralevičácká uskupení podporovat. Takže pokud chtěli tvůrci pomocí cesty v čase zdůraznit, že je důležité nezapomínat na dějiny, tak se jim to celkem povedlo. A slušná byla i atmosféra tábora, ačkoliv oproti tomu, co se v nich ve skutečnosti dělo to místy připomínalo selanku a vězněným procházely takřka nemyslitelné "drzosti". Zvládnuté to bylo i herecky a zase jsem si připomněl, jaká je škoda Brittany Murphy. Je jen škoda, že ten televizní frak byl až příliš okatý, ale i tak říkám víc podobných filmů. 60% ()
Galerie (13)
Zajímavosti (1)
- Po přečtení scénáře se stal Dustin Hoffman také jedním z producentů filmu. (Asmodin)
Reklama