Režie:
Harold BeckerKamera:
Gordon WillisHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Alec Baldwin, Nicole Kidman, Bill Pullman, Bebe Neuwirth, George C. Scott, Anne Bancroft, Peter Gallagher, Josef Sommer, Tobin Bell (více)Obsahy(1)
Mladý chirurg Jed Hill nedávno nastoupil do nemocnice v městečku Westerly. Úspěšně zvládne operaci dívky, těžce zraněné neznámým násilníkem. Není to první případ, kdy se obětí stala studentka a policie není schopna zajistit dívkám bezpečnost, čímž je mladý děkan fakulty Andy Safian znepokojen. Jeho manželka Tracy pracuje v nemocnici jako dobrovolná ošetřovatelka dětí, a tak Andy zjistí, že Jad je jeho spolužákem ze střední školy. Nabídne mu pronájem pokoje v jejich nově pořízeném domku. Jenže nový nájemník vede poněkud hlučšný noční život s častými dámskými návštěvami. Jendoho dne najde Andy na své zahradě mrtvou další ze svých studentek - je zřejmě novou obětí úchylného vraha. Detektivka Harrisová mu naznačí, že i on sám je mezi podezřelými (oficiální text distributora)
(více)Recenze (69)
I oscarový scénárista Aaron Sorkin nějak začínal. Za zvuků od geniálního skladatele Jerryho Goldsmithe sledujeme příběh manželského páru, v jehož okolí se stane několik zásadních událostí a zase jsme tak svědky rozvratu jednoho idylického soužití. Chamtivost je mrcha. Ale postupně. Scénář je zbytečně komplikovaný, mate diváka a žije si svým životem (a na věrohodnost místy jednoduše kašle). Manželé Andy a Tracy opravují starý viktoriánský dům, milují se, chtějí dítě. A coby podnájemníka vezmou schopného chirurga. Není to žádný svatoušek. Chlastá, děvkaří, ale chová se podezřele laskavě a pozorně. První hra s divákem. V městečku sídlí univerzita a v jejím okolí řádí násilník. Andy všechny oběti znal. Jednu dokonce našel. Další slepá ulička. Tracy mívá prudké bolesti břicha. Až jednou skončí na chirurgickém stole. Nedopadne to nejlíp a zničená žena žaluje nemocnici. Další prokalkulovaný tah? Není toho už trochu moc? Musím ale uznat, že úvodní hodinka mě zaujala. Poctivý thriller s obyčejnými lidmi byl vždycky nedostatkovým zbožím. Falešné stopy mě bavily, finále už méně. Moc se přelévá z jedné strany na druhou. Napětí ustoupilo stranou, nápady došly, dramatické vyvrcholení prostě nějak dopadne. Herci jsou naštěstí fajn, jen Sorkin měl holt trošku ubrat na ambicích. I když v devadesátých letech jsme snesli leccos. ()
Hluboce podceněný snímek, který staví na formálních postupech filmu noir a nese v sobě něco z naturelu hitchcockovkého cynismu, což z jeho sledování činí dost zábavnou záležitost. Ke všemu dobrému lze ještě připočíst nečekaně nevyzpytatelný, nikoli však překombinovaný scénář, který mne do poslední chvíle udržel ve své moci, perverznost, cross-žánrovost (zase to neo-noirové rozostření hranic ve struktuře vyprávění) a slušné herecké výkony, ze kterých chtě nechtě musím vypíchnou potěšující cameo Anne Bancroftové. ()
Neo-noir, který se pokouší klamat tělem. Linie s násilníkem je důvtipným divákem bleskurychle odhalena (Jigsaw tahající skříňku u kanceláře proděkana tam nebude pro nic za nic) a kromě informace, že Pullmanova postava má vítr nejen v peněžence, nemá pro následující děj opodstatnění. Hlavní hrdina si následně několikrát vsype sůl do místa růstu paroží, aby pak pěkně po klingonsku a v rámci zajímavého odklonu od žánrových zvyklostí nenechal fatální feně ani pár okamžiků slávy.. Nevýznamné plusové body za zadek Nicole Kidman (pokud byl její), hvězdy v drobných rolích (mladičká Paltrow, zálesácký George C. Scott) a interpretaci „božství“ od Baldwinova nafrněného chirurga.. ()
Po bohatství lačně toužící intrikánka neváhá ve spojení s bezcharakterním milencem - chirurgem vydělávat na vlastním těhotenství i na vlastních potratech. Obětí jejího komplotu se stává její manžel. Hned zkraje napíšu, že film je dramaturgicky dost nevyrovnaný. V první polovině dokonce směřuje úplně jinam, než nakonec dokráčí v polovině druhé. Nejdříve se pátrá po vrahovi mladých studentek a pak teprve přichází na řadu trojúhelník Pullman - Kidmanová - Baldwin, přičemž nejlepší herecký výkon podává asi první jmenovaný. Thriller je to však plný překvapení, nechybí překvapivé a dost zásadní zvraty v ději a také neabsentuje ani napětí. Filmem se prolíná celkem zlověstná atmosféra a každé přibouchnutí dveří má dobrý efekt lekačky, která zvedne ze židle. Jen je škoda, že vše spočívalo na bedrech Billa Pullmana, který do té doby platil za herce vedlejších rolí a zde se dobrým výkonem z nich tak vymanil. Jenže nikdo jiný už herecky nezazářil. Kidmanová byla dokonce až nevěrohodná a poměrně nesympatická, to samé platí o Baldwinovi. Slušný thriller, s napínavou atmosférou, opatřený příslušně kvalitní zlověstnou hudbou zesnulého Jerry Goldsmitha, to ale je. 60% ()
75% - Narozdíl od většiny komentujících pro mě Malice má mnoho kvalit, díky kterým jsem se při sledování dobře bavil a pro které se na něj rád podívám znovu. Goldsmithova hudba je standardně VELMI kvalitní a geniálně se míchá s atmosférou vidiny štěstí, vyšinutosti a zločinu. Výborné herecké výkony dávají zapomenout na narativně trochu přehuštěný scénář. Pořád jsem vděčný za filmy s tímto šmrncem - maje na paměti, že dnes již tento zábavný žánr filmu téměř vymřel. UPDATE: Po pročtení ostatních komentářů jsem nabyl dojmu, že lidé s horším zážitkem a kritičtějším okem viděli dabovanou verzi. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (1)
- Natáčení filmu probíhalo v USA ve státech Massachusetts (Northampton, Amherst, Holyoke a Boston) a Kalifornie (Culver City) od 3. října 1992 do 14. ledna 1993. (GASTON73)
Reklama