Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdo by neznal Pepka námořníka, slavnou postavičku amerických kreslených grotesek, které bavily několik generací filmových diváků. Na stříbrné plátno se však Pepek vrátil také v hrané podobě, ve skvělém podání známého komediálního herce Robina Williamse. A samozřejmě tu s ním jsou další známé postavy půvabná Olive Oyle, kapitán Bluto, Swee´pea a Wimpy. Pepek a kapitán Bluto spolu bojují o lásku Olive, ale teprve, když mořský vlk spořádá pořádnou dávku špenátu, aby doplnil síly, podaří se mu Bluta přemoci a společně s Olive vykročí vstříc blaženému životu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

Indiana 

všechny recenze uživatele

Animovaný seriál se mi velmi líbil a tak jsem se na tento film velmi těšil (zvláště navíc, když to režíroval Robert Altman a hrál v tom Robin Williams), ale nakonec jsem byl velmi zklamán. Je to proklatě nudné, výprava velmi slabá a Williams plus všichni ostatní tu bohužel hrají špatně. Prostě a jednoduše - zklamání jak hovado. ()

Gary 

všechny recenze uživatele

Nic zázračného. Ještě, že je film dost krátký a poměrně rychle uteče. Postrádá pořádnou dějovou linii a skáká z jednoho tématu do druhého. Něco, jako by byl slepený z několika epizod, jako např.: Pepek hledá otce, Nevyužívat dítě k hazardním hrám, či neposmívat se. Ovšem Robin Williams ujde a Shelley Duvall jsem nikdy příliš rád neměl. Nu což. Alespoň je tu ten Bluto v podání Šimona alias Paul L. Smithe. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Svého času velký hollywoodský propadák. Vysokorozpočtová koprodukce Paramountu a Disneyho, s borcem Altmanem na režijní židli. Tvůrcům se obdivuhodně povedlo přetavit vizáž, mluvu i gestikulaci z animovaných postaviček do herců. Ale neudělalo je to sympatickými ani pohádkově hravými. Vizuálně i chováním jsou spíše nelíbiví. Stejně jako muzikálové písně. Možná to chtělo “rodinnějšího” režiséra jako Spielberg, tvůrce s citem pro pohádkové kouzlo a dětské vnímání světa. A možná by to nevylepšil ani on. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

V podstatě vše, co bych čekal od filmu z Disneyho produkce 80. let. Pepek námořník v podání Robina Williamse je zde další z řady zvláštních postaviček, za začátku poměrně hojně upozaděné neustále mluvícími vedlejšími postavami. Je patrné, že v roce vzniku tohoto muzikálu nebyl Williams tak velkou filmovou hvězdou, jinak by zcela nepochybně dostal více prostoru. Jeho verze Pepka je svázána scénářem více, než by se pro komedianta takového ražení patřilo. Film je doprovázen hodně písněmi, přeci jenom se jedná o muzikál, a i když nejsem příznivcem scének se zpěvem, zde jsou řešeny velmi elegantně – na plátně se neustále něco děje: postavy na pozadí nejsou jen hluchou výplní, ale slouží jako zdroj smíchu pro pozorné diváky. Pomáhá také chytlavost mnoha písní. V porovnání s nechutným moderním pojetím Disneyho filmů, které využívají ve větší než únosné míře počítačové efekty a parazitují na úspěchu svých animovaných předchůdců, je Pepek námořník pěkná podívaná. Navíc z každého záběru sálá zapálení pro věc, ne jen snaha vydělat co nejvíce doláčů. Co je však přímo ubíjející, je však hodně přetažená stopáž a natahování scének, kdy jsem měl každou chvíli nutkání film vypnout. Nepomáhá ani místy přehnaná snaha postav vypadat jako jejich kreslené předlohy, spíše je to na škodu. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Burleskní muzikál Pepek námořník (1980) v režii Roberta Altmana a v hlavní roli s Robinem Williamsem byl jednou ze dvou vzácných koprodukcí studií Disney a Paramount (tou druhou byl fenomenální "Drakobijce"). Spadá do tzv. temného období Disneyho studia, které je v oficiální historiografii démonizované, protože tehdejší šéf Ron W. Miller svým směřováním odklonil studio od jeho dodnes vyzdvihovaných hodnot. Ale stejně jako ostatní projekty vzniklé pod jeho jménem také "Pepek" představuje výsostně osobité a ambiciózní dílo i nedoceněný, i když bizarní klenot. Podobně také podle úzkoprsých vykladačů Altmanovy filmografie bývá tento okázale fantasmagorický projekt považovaný za přešlap či zakázkovou nádeničinu. Přitom se jedná o unikátní pokus do hraného formátu převést cartoonový svět, a to s jeho charakteristickou rytmickou dynamikou, vizuální chaotičností, nonsensovou logikou i fyzickou elastičností postav. Při bližším pohledu navíc vyprávění, které divákům představuje nejen titulního hrdinu, ale celé námořnické město s všemožnými ulítlými figurkami, působí jako rozjařile absurdní parafráze Altmanových ikonických mozaik tragikomických lidských osudů. Podobně jako v raném skvostu "Brewster McCloud" zde Altman dává na odiv svou opomíjenou komediální stránku, ale také svou podvratnost vůči klasickým hollywoodským formátům, zde v čele s burleskou, muzikálem i kostýmními velkoprodukcemi. Není náhodou, že Paul Thomas Anderson, coby velký obdivovatel Altmana, zapracoval nádhernou poklonu "Pepkovi námořníkovi" do svého podobně polarizujícího skvostu "Opilí láskou" (Punch-Drunk Love, 2002). ()

Galerie (34)

Zajímavosti (15)

  • Během natáčení posledních scén filmu, kdy Ray Walston hodil Robinu Williamsovi plechovku se špenátem, trefil Ray Robina tak silně, že Williams musel jet na šití, a to si vyžádalo dlouhé zdržení natáčení. (PußyMagnet)

Reklama

Reklama