Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Newyorské noviny dvacátých let minulého století jsou plné zpráv o unesených dívkách, které beze stopy končí na trhu s bílým masem. Co však nikdo neví je, že dívky se ztrácejí z hotelu paní Meersové (Beatrice Lillie). A zrovinka sem se právě přistěhovala slečna Dorothy (Mary Tyler Moore), osiřelá a lehce naivní venkovská dívka, která nechápe, že za taxík se v New Yorku prostě nedá platit šekem, ale ráda by se stala uznávanou herečkou. To Millie (Julie Andrews) z pokoje odnaproti má plán mnohem prostší – hodlá se bohatě provdat, a tak si oproti zvyklostem nehledá zaměstnání, ale pohledného a hlavně svobodného šéfa.
Bláznivé dobrodružství obou dívek právě začíná. (dopitak)

(více)

Recenze (21)

Flego 

všechny recenze uživatele

Komédia a muzikál idú k sebe, v tomto prípade sa tvorcovia akoby zasekli čo vlastne chcú. Vzhľadom, že si film vystačí ako komédia, bolo zbytočné do toho vtláčať muzikálové atribúty, hoci treba uznať, že stepujúce scény vo výťahu sú skvelé. Zaujímavý námet unesených dievčat z hotela len pre slečny je natočený vtipne, zručne a evidentne so záľubou v dobových reáliach ( čo napokon režisér neskôr potvrdil aj skvelým Podrazom ). ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo by se dal odradit názvem a začátkem, kde Julie Andrewsová vesele skotačí po ulici s laškovnou písní, by udělal velkou chybu. Ano, Julie hraje venkovskou naivku, která přijíždí do velkoměstského dívčího penzionátu, připravena najít si práci sekretářky a vdát se za svého šéfa ("Ať to bude kdokoli") - a přesto to není muzikál jako třeba Funny Girl. Jak se totiž ukáže, majitelka penzionátu je ve skutečnosti obchodnice s bílým masem, Správná dívka je detektivní retroparodie a s přibývajícími minutami svou poetikou připomíná třeba film Adéla ještě nevečeřela. Hudební čísla jsou vesměs komediální a velmi roztomilá - třeba porouchaný výtah se dá rozjet jen soustředěným stepováním, což je obzvlášť komické, když v něm jedou jinak smrtelně vážní padouši z čínské prádelny. :o) Hudba Elmera Bernsteina si všelijak pohrává s ragtimy z éry němých grotesek (pozdější režisér Podrazu měl pro ten druh hudby evidentní slabost). A vážně nezapomenutelná je scéna, kde postarší dáma (fantastická Carol Channingová) s chraplavým hlasem kačera Donalda zběsile tančí, hraje na několik hudebních nástrojů a zpívá "Jsem dítě jazzu." :o) 80% ()

Reklama

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

V záplavě cukrově přeslazených a vrcholně sentimentálních muzikálů ze šedesátých let se Správná dívka vyjímá svou samozřejmou nenuceností a sebeparodičností. Nejde tu o velké emoce, ale o uvolněné nezávazné blbnutí v rytmu ragtimu, módy dvacátých let a čínské prádelny. Muzikálové výstupy vyvolávají úsměv na tváři a na hercích je vidět, že si své role užívají. Nejvíc mě pobavil John Gavin v roli "muže snů", který po zasažení umrtvující šipkou setrvává v nejroztodivnějších hlubokomyslných pozicích. Neváhejte a na tenhle film se podívejte. ()

zette 

všechny recenze uživatele

S zadnou postavou ve filmu jsem nesympatizoval (Mary Tyler Moore mi je neprijemna celkove), coz je vzdy trochu problem. Ocenuji ale nevtirave pisnicky, peknou choreografii (hlavne scenky z vytahu) a par vtipnych momentu, vyplivajici hlavne ze zapornych postav. Dej je snadno predvidatelny, nebyt blazniveho zaveru, dam o hvezdicku vice. ()

danecek24

všechny recenze uživatele

25. Zlatý Glóbus za rok 1967 - cena (1) - *Nejlepší herečka ve vedlejší roli - Carol Channing + nominace (4) - Nejlepší film (komedie / muzikál), Nejlepší herečka (komedie / muzikál) - Julie Andrews, Nejlepší hudba - Elmer Bernstein, Nejlepší filmová píseň - "Thoroughly Modern Millie" - Hudba a text Sammy Cahn, James Van Heusen ()

Galerie (58)

Zajímavosti (6)

  • Pat Morita v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
  • Pokiaľ vám príde povedomý interiér divadla, v ktorom vystúpi Carol Channing ako Muzzy, nemýlite sa. Bolo v Universal Studios 28 a jedná sa o jednu z najstarších scén v Hollywoode - nakrúcali sa tu dve verzie Fantóma opery (z rokov 1925 a 1943) a taktiež Hitchcockov snímok Roztržená opona (1966). (classic)
  • A pri zozname zaujímavostí musíme uviesť, že režisér George Roy Hill nebol prvou voľbou, viac sa spoliehalo na Roberta Wagnera, o ktorého štúdio intenzívne usilovalo. (classic)

Reklama

Reklama