Režie:
Cheh ChangHrají:
Sheng Chiang, Feng Lu, Phillip Kwok, Sun Chien, Ku Feng, Pai Wei, Meng Lo, Lung-Wei Wang, Dick Wei, Yu-Lung Hsiao, Hsiung Yang, Shupei Sun, Tai-Ping Yu, Chun Lau (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Umírající učitel pověří svého posledního žáka k prověření pěti jeho bývalých studentů, které každého z nich naučil jedné ze speciálních taktik kung-fu: Sto-nožku, Hada, Škorpióna, Ještěrku a Žábu (uvedena v názvu filmu). Tento poslední student, který zná od každého tohoto bojového stylu něco, se musí spojit ještě s jedním z výborných studentů, aby zničili ty zlé. Chtivost a proradnost následují poté, co zjistí, že někteří studenti jsou opravdu velmi špatní. Ale kterému může věřit natolik, aby se s ním mohl spojit? (oficiální text distributora)
(více)Diskuze
Prvá polka trápnota, druhá celkom (na hongkong) ušla. Súbojov mohlo byt viac, pretože scenár bol poväčšinou hlúpučký, takisto kostýmy. A tie lety a žabacie skoky si mohli odpustit, však to nemože presvedčit ani 8-ročné dieťa :) Aspon záverečná tretina bola zaujímavá. Ináč sranda ako vedia hongkongčania ukončit záver v 2-3 sekunách :) Hodnotenie: 60%
Super film, částečně i thriller. Rozhodně se nejedná o stokrát kopírovanou SB kung-fu mlátičku.
Podle me nejlepsi díl ze shaolinu a za nim hned je 36.Komnata Shaolinu
Dragon Dynasty co nevidět vydá Special collector's edition na DVD...
http://www.youtube.com/watch?v=0jzwEsNIUCY
Kde má na to člověk furt brát...:-]
Já si všiml už před nějakou dobou, že mi filmy od Cheh Changa a vůbec filmy, kde se vyskytuje pět jedů nesedne, tak se jim vyhýbám.
Něco mi říká, že nejenom na Pěti zbraních se prostě neshodneme...:-)
Z hlavy dám jen Ma Yong Zhen a Fang Shiyu xing Hong Xiguan. Většinu těchto filmů jsem viděl před rokem až dvěma, většinou jsem je ani nedokoul do konce, a rychle jsem je proto vymazal z disku a z paměti. edit: vzpomněl jsem si na Nan Shao Lin yu bei Shao Lin
Zkus jmenovat příklady... Co mě tak v tuhle chvíli napadá, přehnaný ambice na "pouze" dvouhodinovou stopáž měl třeba Water Margin a podobně přelidněnej film jsou 10 Tigers of Kwangtung - a i na ty se koukalo dobře...:-) Moudřejší budu, až zkouknu víc wuxia adaptací...:-) Obecně mi ale starý SB filmy dokonale sednou... Ad 5DV - napsaný, zahraný i ukočírovaný mi přijdou adekvátně, ale asi se na nich prostě neshodnem...;-)
No, já sice mluvil všeobecně, ale k Pěti jedům jsem se už vyjádřil v komentáři. Začalo to zajímavě, ale hodně brzo to začalo sklouzávat k dramatu, které prostě herci neuměli uhrát, režisér ukočírovat a scénárista napsat. Nemít to zbytečně velké ambice, mohla to být, aspoň tedy pro mě, slušná řežba. Škoda, že jsem to viděl tak dávno a nějak to nechci vidět znovu.
Hmm, zápletka Wu du je brutálně jednoduchá, poměrně přehledná a nemám pocit, že by si hrála na něco jinýho... Karty jsou vyložený v zásadě od začátku - jediným potenciálním zdrojem nejistoty je Štír (a celkem v tomhle ohledu IMHO funguje - i když identitu odhadneš relativně záhy, a pokud znáš "Venom" formuli, identifikuješ ho hned, jeho motivy zůstávají poměrně nejasný v zásadě do konce), jinak ten film staví na něčem jiným, než na rafinovanosti zápletky. A kde CC chybí rafinovanost, tam to vynahrazuje gustem - a velmi šikovným kameramanem...:-) A koncem 70. let už kmotrovi přece jenom začaly docházet baterky, jeho věci z první poloviny let 70. to je teprv -- v tom nejlepším slova smyslu -- masakr... ;-)
To souhlasím, ale zásadní rozdíl vidím v tom, že si LKL možná uvědomoval svoje nedostatky, a proto se nesnaží, či spíše nesnažil točit filmy se spoustou hlavních a vedlejších postav a složitou zápletkou.
Scénáře, pravda, nejsou vždy z nejsofistikovanějších (ale zas do jednoho pytle bych to všechno neházela)... Ale když porovnám tenhle film třeba s 36. komnatou, vyjde mi z toho líp. IMHO je na těch filmech celkem znát, že LKL byl (je) spíš action director a kung fu mistr než vypravěč. Tím netvrdím, že CC a Ni Kuang byli ta nejsofistikovanější dvojka vypravěčů v Hong Kongu - ale vypravěči to byli. Takže možná i proto mě San Te "jen" hrozně baví, zatímco pět jedovatejch seniorů + benjamínek mě navíc i opravdu *zajímaj*. Přistoupit na interní (ne)logiku snímků jako je "Wu du" mi naštěstí nečiní sebemenší problém... Ty filmy mi prostě dávají smysl...:-)
Asi proto, že mi ty scénáře přijdou, jako kdyby je psaly malé děti. Jedna ze světlých výjimek je film Si qiu The Condemned.
Idaho: Různí lidé to vidí různě - ale stejně tě moc nechápu...;-)
Já vám nevím, pro mě začínají kung-fu filmy příchodem Lau Kar Leunga a party kolem Sammo Hunga, většina filmů z předchozí doby jsou pro mě takřka nekoukatelné. :(
Souboje jsou právě naprosto boží... Dráty žádné nebo skoro žádné, choreo sympatická (netvrdím, že realistická) - a to využití slo-mo v některejch chvilkách. (A ten matrixovskej manévr během duelu Toad x Snake...) Yummy. Ty komiksový barvičky (a psychologie - "dneškem počínaje mám svědomí"...;-))... A koneckonců, i ty paruky jsou docela fajn...:-]
Je to klasika všech klasik futrál...:-)
Je to klasika od Celestian pictures, takže samozřejmě dobré. Krev je taková trochu malinově růžová, paruky vážně příšerné, dialogy strašlivé,souboje naprosto nepřesvědčivé, jenže...sentiment je sentiment a hlavního hrdinu hraje Sheng Chiang, který se dožil jen 40 let a dneska už nás ničím oslnit nemůže, takže ode mně pro Shenga za plný počet...